 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 29-05-2007, 12:47 |
[EAx]Klima osłabła - co sie dzieje? |
Autor |
Wiadomość |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 24-05-2007, 14:31 [EAx]Klima osłabła - co sie dzieje?
|
|
|
W zasadzie działała tak odkąd mam rekina. Efekt jest taki, że włączam klimę, sprzęgło załącza sprężarkę ta najwyraźniej pracuje, a obroty silnika skaczą do 900-950 obr/min. Natomiast z kratek leci powietrze o temp. normalnej, takiej jak na zewnątrz. Dopiero, gdy obroty przekroczą 2000, a najlepiej 2500 obr/min wyraźnie czuć chłodniejsze powietrze. Co może być przyczyną? Wystarczy doładować klimę, czy sprężarka straciła swą wydajność? |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 12:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 24-05-2007, 14:52
|
|
|
Wg mnie doładować |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-05-2007, 20:37
|
|
|
Doładowywać trzeba max co 2 lata a najlepiej kontrolnie co roku - przeca płaci się za ilość doładowanego czynnika więc co za różnica czy co parę lat czy co roku skoro i tak na to samo wyjdzie a przynajmniej klima sprawnie zapodaje |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 25-05-2007, 23:32
|
|
|
No i byłem dzis w serwisie. Wymienili czynnik calkowicie. Okazało się, ze wcale mało go nie było. Wyciągnęli 0,59kg, a naładowali 0,70kg. Niestety ten zabieg nie pomógł Klima dalej zaczyna wyraźnie chłodzić przy obrotach ponad 2000obr/min
Oto wyniki z maszyny:
Odciągnięto: 0,59kg
Napełniono: 0,70kg
Test szczelności: 30
:Niebieski czujnik: - był przy wlocie do chłodnicy
Temp. aktualna: 24,5oC
Temp. min.: 21,2oC
Temp. maks.: 29,6oC
:Czerwony czujnik: - był w kratce wylotowej wentylacji
Temp. aktualna: 29,5oC
Temp. min.: 23,9oC
Temp. maks.: 35,6oC
Temp. powietrza: 17,6oC
W butli:0,87kg
Temp. butli: 19,8oC
Ciśnienie butli.: 5,6bar
Odpowietrzanie: OK
Stan filtra: 64%
Temp podane przez czujniki sa jakieś dziwne, nie wiem czy właściwe, natomiast pomiar robiony był przy obrotach ponad te 2000obr/min i tu widać, że chłodzi. Cała instalacja test szczelności przeszla bezbłędnie. Podciśnienie nie zmieniło się podczas całego testu i pokazało maksymalna wartość, czyli jest OK. Wycieków też nie stwierdzili. Mam w poniedziałek jeszcze podjechać to sprawdż, czy przez te parę dni nic nie wyciekło.
Stwierdzili jednak, że jeśli nie ma wycieków, a skraplacz (ten co to oczyszcza czynnik z wilgoci) nie był wymieniany od nowości to on może byc przyczyną, bo zapakowany syfkiem moze stawiac duzy opór dla przepływającego czynnika. Podobno powinno sie go wymieniac co 3 lata.
Nie wiem juz co o tym myśleć, za co się brać |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-05-2007, 00:02
|
|
|
moze i skraplacz, bo jego trzeba wymieniac, bo sie zapycha itd. Tak przy okazji to wlasnie go wymienilem i nie kupuj ori (gruba kasa). Dobralismy z Japaneze inny za znacznie mniejsze pieniadze, nie pamietam teraz, 60 albo 90zl. W kazdym badz razie 1/5 tego co do tego konkretnie modelu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2007, 09:45
|
|
|
OT.
Ach tem Japaneze wiedziałem, że to złoty człowiek. Mi do L300 załatwił przekładnie kierowniczą (używana) za 150PLN a w serwisie 9000PLN |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-05-2007, 17:41
|
|
|
Co do tej klimy ja bym się jeszcze przyjrzał sprzęgłu elektromagnetycznemu które zapina napęd na sprężarkę - spiął bym je na krótko i zobaczył czy na wolnych obrotach wtedy robi swoje i ewentualnie luz na tym sprzęgiełku czy zgodny z tym co fabryka nakazuje. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 23-07-2007, 22:50
|
|
|
Sorki, ponawiam pytanka, zależy mi na odpowiedzi
saphire napisał/a: | Co do tej klimy ja bym się jeszcze przyjrzał sprzęgłu elektromagnetycznemu ... |
Sprzęgło załącza, wygląda, że jest OK. Mam jednak wielka prośbę, aby ktos z Was przyjrzał się jak zachowuje się wskaźnik płynu w filtrze osuszaczu (zdjęcie poniżej).
Głównie chodzi mi o to, czy:
1. Po uruchomieniu klimy, załączeniu sprężarki coś się dzieje w okienku?
2. Czy w okienku widac czynnik, czy nic?
Pytam, bo zauważyłem takie zachowanie:
Uruchamiam silnik, załaczam klimę, po paru sekundach uruchamia się sprężarka, natomiast w okienku filtra nie widać czynnika. Dopiero zwiększenie obrotów (zapewne te nieszczęsne 2tys rpm) powoduje pokazanie się zabąblowanego czynnika i za chwilę klarownego czynnika. Przejście na wolne obroty: chwilowo czynnik jest w okienku, po czym babelki i poziom wyraźnie spada.
I jeszcze dwa pytania:
I. Co to jest i do czego służy "przełacznik podwójnego ciśnienia" (ang. dual preasure switch) - znajduje sie na filtrze osuszaczu??
II. Co to jest i do czego słuzy "przełacznik temperatury czynnika chlodzacego" (ang. refrigerant temperature switch) - znajduje się przy kompresorze ??
Z góry dzięki za wszelkie info...
 |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
tomiplis [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2008, 16:45
|
|
|
Witam!
Wiadomo w końcu co z tą klimą bo tez mnie czeka napełnianie klimy i tez mam te objawy w wyniku których na wolnych obrotach klima nie jest skuteczna?
[ Dodano: 06-05-2008, 16:14 ]
Bylem z tą klima w serwisie podobno to wina albo mało wydajnej sprężarki albo jakiegoś zaworu pod deską. |
|
|
|
 |
|
|