Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Hałasowanie zaworów/rozrządu
Autor Wiadomość
karol83
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2007, 17:23   [E54A 2.0 V6] Hałasowanie zaworów/rozrządu

Witam wszystkich!
Jestem tu nowy. Niedawno kupiłem Galanta E54A aut. '96. Wszystko wydawało się z nim ok, jednak po zrobieniu 100 km zaczęły klepać zawory (przynajmniej tam mi się wydaje). Jest to słyszalne na luzie nawet przy zamkniętej masce w kabinie, szczególnie przy lekkim dodawaniu gazu. Mam podejrzenie że sprzedający wlał przed sprzedażą jakiegoś motodoktora, który na trochę je wyciszył. Z tego co wyczytałem na forum ten model ma hydrauliczne kasowanie luzów więc nie ma chyba możliwości ich regulacji. Co o tym myślicie? Jaki może być koszt naprawy? Dodam ze jeszcze nie zmieniałem oleju (planuje na dniach) a w tej chwili stan na zimnym silniku jest ponad max (tak kupiłem, nie zauważyłem śladów paliwa ani płynu chłodniczego). Poza tym autko po prostu lata i jest super.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6101
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 19-06-2007, 17:51   zawory

Witaj a jakim olejem jest zalany silnik ? jak będziesz zmieniał olej to wlej mineralny czyli 15W40 i wtedy posłuchaj co się dzieje jak się ucisza szklanki to znaczy że była to wina przepracowanego oleju lub samego zużycia szklanek bo mineralny wiadomo jest gęściejszym olejem i je wyciszył . Jak bedzie cicho to jezdzij na tym oleju bez względu na przebieg . A tak na marginesie koszt nowej szklanki to ok. 25 zł
 
 
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 19-06-2007, 18:50   

Wtrące swoje 3 grosze ,stosowanie w tych silnikach oleju mineralnego jest ostatecznością ja po mimo 190tyś śmigam na syntetyku 5w50 .
Przyczyną klekotania może być stary olej lub kiepskiej jakości poszukaj na forum gdzieś były podawane nazwy środoków do oleju które powodują wyciszenie pracy popychaczy
W tym modelu zastosowane są popychacze świeczkowe koszt to 50 zł szt
koszt kąpletu to bagatela 1200zł więc poszukaj nazwy srodka zdaje się że dostępne są na allegro http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=204048791 link koledzy może coś doradzą od siebie
Jeszcze raz w tych silnikach mineralny olej to zło konieczne !!!!!

Pozdrawiam Tomek i to samo auto
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
 
 
karol83
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2007, 19:24   

Dzięki za odpowiedź!
Nie mam pojęcia jaki tam był zalany olej ale wydaje sie mocno spracowany bo jest nieco czarnawy. Myślę żeby zalać go półsyntetykiem (fullsyntetyka sie boje żeby nie wypłukał mi jakichś osadów), a w razie konieczności wlać jakiś specyfik. A tak na marginesie czy w tym modelu jest chłodnica oleju? Bo w instrukcji jest napisane ze trzeba mu wlać: 3,9l standartowo + 0,3l na filtr + 0,1 na chłodnice oleju.
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 19-06-2007, 19:39   

karol83, ja także mam w książce:+0,1L chłodzenie olejowe, ale zawsze przy wymianie leję 4L oleju MOBIL1 5W50 i jest OK.
Dodam że chłodzenie olejowe występuje w:
1,8 2,0 SOHC 2,5 - 0,3L
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

Ostatnio zmieniony przez czekoladka_1981 19-06-2007, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 19-06-2007, 19:40   

W tym modelu jest cała masa chłodnic skoro tak napisali to pewnie jest bedę szczery nie wiem do silnika lejesz 4,3 litra oleju zachwalany jest mobil najlepiej z niemiec jest w 5litrowych bańkach więc powinno zostać na dolewkę .
Co do klekotania -jeśli stuka na na zimnym a na ciepłym cisza to się nie martw te typy tak mają :biggrin:
Lej dobry olej tankuj dobre paliwo dbaj o automat a misiek ci się napewno odwdzięczy :mrgreen: jazda tym autem to sama przyjemność.
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
 
 
doprze
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2007, 06:29   

Reaktywuje temat.

Po wymianie oleju (mobil 1 10v40 - na takim jeździ od wielu lat) i u mnie zaczęly popychacze hałasować. Przejeżdziłem już 400 km i się nie uciszyły. Coprawda na ciepłym silniku mało słychać, ale na zimnych "terkocze" niczym traktor.
Zainteresował mnie środek LIQUI MOLY - wyciszający popychacze. Jednak napisali, żeby nie używać go w autach z "mokrym sprzęgłem". Galant 2.0 V6 jakie ma sprzęgło?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10729
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-07-2007, 08:17   

mysle ze ten środek nie ma nić wspolnego z mokreym sprzeęgłem w galancie, tu takiego nie ma, mokre jest kiedy olej w silniku i w skrzyni biegów jest ten sam, sa takie rozwiązania, chyba w toyocie albo hondzie.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 10-07-2007, 08:49   

Tu poczytaj, ja uzywam jak narazie ceramizera i jak dla mnie dziala wyśmienicie
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
doprze
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2007, 20:14   

Dzięki

ja jednak spróbuję jednak LIQUI MOLY. o sukcesach lub porażkach poinformuję.

[ Dodano: 16-07-2007, 19:45 ]
otóż sprawa wygląda następująco:

1. Wlałem około 150 ml tego środka na zimny silnik.
2. Silnik uruchomiłem pozwoliłem mu się zagrzać na wolnych obrotach.

Hałas z popychaczy ucichł po 2-3 minutach.
Teraz po uruchomieniu słychać popychacze jakieś 0,5 sekundy po czym następuje cisza.

Mogę na chwilę obecną ogłosić sukces!!!! i polecić ten środek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.