 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 17-06-2007, 14:44 |
Skrzynia biegów i dzwięki z niej wychodzące. |
Autor |
Wiadomość |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2007, 09:01 Skrzynia biegów i dzwięki z niej wychodzące.
|
|
|
Witam.
Mam w garażu używaną skrynkę biegów do Galanta. Leży u mnie już kilka latek, jest bez oleju. Podobno sprawna. Jak wrzucać biegi to oczywiście wchodzą. Mam zamiar w najbliższych dniach wkładać ją do samochodu, ale niepokoi mnie jedna rzecz. Gdy ręką kręcę wałkiem sprzegłowym to ze skrzyni wydobywa się cichy dzwięk w stylu uuuuuu. To by mogło wskazywać na jakieś zużyte łożysko (czy to tylko z braku oleju?). Druga sprawa: jaki jest dopuszczalny luz/wahanie poprzeczne przegubu wewnętrznego włożonego do skrzyni? Bo u mnie przegub włożony do skrzyni ma wyraźny luz, na krańcu obudowy przegubu jest tak z 1mm ruchu.
Może ktoś z kolegów ma doświadczenie w temacie i poradzi? Złom, czy normalka? |
Ostatnio zmieniony przez gondoljerzy 10-06-2007, 16:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-05-2007, 09:44
|
|
|
Jeżeli jest sprawna nie powinno się wydobywać cyt:"uuuuuu". Takie elementy jak skrzynia podczas przechowywania, powinny być zalane olejem i mieć zaślepione wszelkie otwory. Jeżeli była bez oleju mogła zardzewieć w środku, hałas wskazuje na łożysko do wymiany. Podejrzewam że samo wlanie oleju nie pomoże, bo jeżeli bieżnie łożysk zardzewiały to po starciu rdzy podczas pracy zwiększy się ich luz. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2007, 16:54
|
|
|
Chciałem przeedytować post metodą Kamilka, ale komp mi się powiesił i poprzedni tekst wcieło.
Przykręciłem skrzynię do silnika, została do zrobienia tylko: łapa poduszki, półosie, rozrusznik, mechaniczne sprzęgło i linki do biegów. Łatwizna.
Mam pytanie do znawców: Czy skrzynia z takimi oznaczeniami rzeczywiście pochodzi z Galanta E14 ?
Tak twierdził sprzedający.
Oznaczenia od dołu skrzyni:
KM210
MD 720901
Od góry skrzyni:
BOOMCKP
EL6392
Pytam bo skrzynia ładnie pasuje do bloku 4G63 (to w końcu jedna rodzinka silników), pólosie wypadają na dobrej wysokości, ale ona LEDWIE CO SIĘ MIEŚCI. Do podłużnicy po stronie prawego koła od góry niecały 1cm luzu, do belki poprzecznej zawieszenia dyfer ma z 5mm!!! Belka ma w tym miejscu przetłoczenie na dyfer, gdyby nie to przetłoczenie to było by krucho. Żeby ją wsunąć na silnik kombinowałem ze dwie godziny, aż wpadłem na pomysł przekręcenia skrzyni dyfrem do dołu, żeby nie przeszkadzał, i obrócenie z powrotem gdy ,,dzwon" będzie jako tako na miejscu.
Tak przy okazji: Potrzebuję gumę osłaniającą dzwignię sprzęgła w prostokątnym otworze skrzyni i czujnik wstecznego biegu. Postaram się zrobić jakieś fotki i wrzucic dla ułatwienia. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 10-06-2007, 18:43
|
|
|
gondoljerzy napisał/a: | Czy skrzynia z takimi oznaczeniami rzeczywiście pochodzi z Galanta E14 ? |
gondoljerzy napisał/a: | KM210 |
Nie. W naszych Galantach montowane były skrzynie KM175
KM210 były montowane bodajże w Coltach C5x oraz w Magnach od modelu TN do TS |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2007, 12:16
|
|
|
Zdałem sobie sprawę, że oprócz tej gumy osłaniającej dźwignię prawdopodobnie potrzebuję jeszcze czujnik wstecznego biegu. Jest on wkręcany od góry, na drugim zdjęciu widać otwór w obudowie z jaśniejszą obwódką.
Jeszcze jedno pytanie do speców: Czy w skrzyniach gdzie sprzęgło ma hydrauliczne sterowanie łożysko wyciskowe jest stale dociśnięte do sprężyny tarczowej docisku?
Fotki skrzyni i miejsca wyjścia dzwigni sprzęgła ze skrzyni.
Poniżej skrzynia już zamontowana w aucie, zdjęcia od dołu, od strony zderzaka.
[ Dodano: 15-06-2007, 12:14 ]
EDIT:
Skrzynka jeździ od wczoraj. Trochę w niej śpiewa, dla mojego pocieszenia dużo mniej niż w poprzedniej. Tutaj dźwięk narasta z obrotami silnika pod obciążeniem co by wskazywało na łożyskowanie samej skrzyni. Dzwięk pomiędzy szumem, a szelestem. W poprzedniej skrzyni dźwięk narastał z prędkością auta co wskazywało na uszkodzenie dyfra. Jest jeszcze jeden zauważalny feler. Gdy się ma wrzuconą piątkę i zwolni do małej prędkości lub zatrzyma to ciężko tę piątkę wyjąć. Coś się kurde blokuje.
[ Dodano: 17-06-2007, 18:55 ]
EDIT2: Jeszcze jedno zjawisko zaobserwowane: przy przechodzeniu z 4 na 5 bieg w momencie puszczania sprzęgła czuć lekkie odbicie na dźwigni zmiany biegów. Na innych biegach tego nie ma. Ciekawe...
[ Dodano: 17-06-2007, 19:02 ]
Po dwu dniach zlałem olej żeby wymienić simering półosi (dałem ciała i za głęboko go wepchnąłem). W sumie dobrze się stało bo pociekło sporo brudu. Znów nowy olej i do niego preparat ,,ceramiczny" XADO. Wątpię czy cokolwiek pomoże, ale zaszkodzić też nie powinien. |
|
|
|
 |
|
|