 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przyspieszanie z miejsca EVO. |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek10 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-06-2007, 19:10 Przyspieszanie z miejsca EVO.
|
|
|
Witam wszystkich !
Od kilku tygodni posiadam EVO 9 GT340. Autko jest naprawdę odlotowe, przyspiesza rewelacyjnie, na zakrętach zachowuje się super. Mam jednak pytanie do użytkowników tych samochodów. Jak ruszyć maksymalnie szybko z miejsca nie paląc sprzęgła jednocześnie ? Z tego co wiem to pedał sprzęgła należy puścić bardzo szybko (tak aby nie dogonił stopy), oczywiście trzymając obroty silnika w granicach 5000 obr/min. Próbowałem tak kilka razy, ale aby raz samochód wystrzelił jak z katapulty (przyspieszył masakrycznie szybko). Nie wychodzi to jednak za każdym razem. Może to kwestia rozłożenia napędu ( asfalt, szuter, śnieg), a może obrotów silnika ? Proszę o podpowiedź. |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 20-06-2007, 23:12
|
|
|
z tego co mi wiadomo w evo 8-9 komputer steruje mocá na kazdym kole i chocbym niewiem jak bys chcial ruszyc buksujac na asfalcie poporstu ruszysz jak z procy z optymalnym przyspieszeniem, to samo sie tyczy jazdy bokiem po zakretach |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
Grzesiek10 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-06-2007, 23:34
|
|
|
O buksowaniu kół nie ma mowy. Chodzi mi o to, że nie zawsze samochód rusza od razu po puszczeniu pedału sprzęgła tylko potrzebuje ok. sekundy żeby załapać. Jak już załapie to jest masakra ! Przyspiesza niesamowicie szybko ! Co zrobić żeby nie było tego opóźnienia ? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 21-06-2007, 12:50
|
|
|
Hm...
Założyć trzyłapowe RallyArtowskie sprzegło, przestroić ECU, dołożyć podtrzymanie, zwiekszyć ciśnienie ładowania, zalać ETS-a, zabrać myślenie na kłach i wtedy głowa przykleja sie do zagłówka za każdym razem...
A na poważnie... Twój problem jest ściśle związany z meeega elektronika w tym aucie... dlatego tez z powtarzalnością startu może być różnie na tle: nawierzchni, paliwa, Twojego sterowania... i innych różnych o których pewnie nie wiemy...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
ozz [Usunięty]
|
Wysłany: 24-06-2007, 23:31
|
|
|
Grzesiek10 napisał/a: | Od kilku tygodni posiadam EVO 9 GT340 |
może jakieś foty? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-06-2007, 09:49
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Twój problem jest ściśle związany z meeega elektronika w tym aucie... |
W Evo najbardziej elektronicznym elementem jest radio z CD.
W IX trzeba korzystać z głową z "procedury startowej" czyli wbita jedynka, gaz w podłodze i oczywiście wciśnięte sprzęgło. Auto w tym momencie powinno chodzić na 5000rpm a dopiero w momencie puszczenia sprzęgła dojść do normalnego odcięcia. Cały problem polega na odpowienim puszczeniu pedału sprzęgła. Najlepiej przed samym strzałem lekko napiąć napęd żeby turbina zaczęła pompować i wtedy nie powinno byc problemów z dławieniem silnika po strzale. Niestety przy takich manewrach spada żywotność sprzęgła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 26-06-2007, 14:51
|
|
|
Hm...
To coś nowego... a tymi różnymi w sumie "nieważnymi systemami" to krasnoludki z kilofami sterują... hm... extra...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-06-2007, 09:51
|
|
|
ROMEL napisał/a: | To coś nowego... a tymi różnymi w sumie "nieważnymi systemami" to krasnoludki z kilofami sterują... |
Hmm....Nie wiem gdzie widzisz ta wielką elektronikę w Evo.
Przecież praktycznie to samo jest w kazdym samochodzie za 45 kPLN który wyposażony jest w ESP
W Evo IX mamy:
- ECU silnika - ma to każde auto
- ABS ECU - to już jest w Pandzie
- ETACS ECU - ma to każde Mitsu od około 1999
- Immobilizer - każde Mitsu od L300
- SRS ECU - bez komentarza
- FRONT ECU - kazde nowsze Mitsu
- A/C ECU - auto klima
- sterownik wentylatorów
- 4WD ECU - wow, toż to dopiero jest skomoplikowana elektronika.
Biorąc pod uwagę że teraz praktycznie każde auto ma ESP to EVO pod względem elektroniki nie jest skomplikowane. AYC/ACD można potraktować jako anty-ESP i ten system korzysta z takich samych sygnałów jak ESP w normalnym aucie. A co za różnica czym steruje 4WD ECU? W ESP mamy dodatkowe elektrozawory w module ABS i ewentualnie pompa do ESP.
W Evo mamy pompę układu AYC/ACD. W tejże pompie mamy:
- silnik elektryczny (wow!)
- czujnik ciśnienie
- trzy elektrozawory (wow!)
- akumulator ciśnienia
Także proszę ROMEL, nie rób z Evo jakiegoś statku kosmicznego bo pod względem skomplikowania elektronicznego ten samochód jest na poziomie Opla Corsy na średnim wypasie.
Jakbyś zapoznał się z elektroniką nowego Outlandera to byś zobaczył prawdziwy kosmos.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27-06-2007, 10:30
|
|
|
Gratuluje SARKAZMU...
Ale to nie znaczy że nie przychylam sie do wypowiedzi...
Ty porównujesz EVO IX do innych aut... i wtedy OK masz rację - jest to już obstukane w innych markach, w innych autach z niższej półki itd... całe działanie jest upraszczane do minimum nie umniejszając sprawności i efektywności...
Ja porównałem EVO IX - do EVO V - VI (myślowo) - a szczegółowiej do grupy N4 - gdzie kilka kabelków z zasady jest wyprute... i wtedy chyba przyznasz że jedyną godną elektroniki częścią jest ECU i praktycznie nic poza tym.... dlatego tez pisałem że IX ma tej elektroniki więcej - a nawet dużo wiecej...
Na przyszłość będę starał się bardziej precyzować wypowiedzi,,,
Nie miałem okazji rozbierać IX w szerz i wzdłuż więc, "cwaniakować" nie mam zamiaru, na podstawie tylko literatury również nie będę uściślał i udawał znawcy- co innego z VI... tam troszkę więcej możemy podyskutować...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Paweł_BB
Mitsumaniak 01657/KMM

Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 709 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-08-2007, 21:32
|
|
|
Fotki plizz |
|
|
|
 |
|
|