 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: akbi 04-06-2007, 14:01 |
[CB4A 1.6] Zmiana wymiarów głowicy na pracę silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Żółty [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2007, 16:30 [CB4A 1.6] Zmiana wymiarów głowicy na pracę silnika.
|
|
|
Witam.
Mam pytanie do kolegów z forum.Czy a jezeli to jaki ma wpływ zmiana wymiarów głowicy powstała w wyniku wyrównania jej płaszczyzny na pracę silnika.Nie chodzi mi o zwiększenie stopnia sprężania ,zmian mocy lecz o jego sterowalność,spalanie niedetonacyjne,zużycie paliwa ,żywotność itd.Czy rodzaj uszczelki pod głowicą ma wpływ na stopień sprężania?Czy wymagalne jest kompensowanie siły docisku po pewnym okresie pracy silnika? Czy po takim zabiegu należy się liczyć z potrzebą regulaji np.wolnych obrotów?Czy nastawy sterownika mają bezpośredni związek ze zmianą stopnia sprężania dla danego typu silnika lub innym parametrem z tym związanym? Moze tych pytań za wiele ale chętnie zapoznam się z Waszą opinią w tej kwestii. |
Ostatnio zmieniony przez akbi 04-06-2007, 14:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
puntowicz [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2007, 00:01
|
|
|
Witam ewentualnych czytelników.
Uwaga dotyczy braku zainteresowania tym zagadnieniem , temat istnieje od 03.06 a zainteresowanie zerowe.
Rozumię ,że autor zastosował prowokację do dyskusji.Moim zdaniem są to pytania retoryczne.Np.rodzaj uszczelki ,sądzę ze chodzi o producentów bo rodzaj jest jeden a producent na ogół podaje czy należy dokręcać śruby głowicy czy też nie.Zużycie paliwa nie ma bezpośredniego związku ze stopniem sprężania ale stopień sprężania ma wpływ na rodzaj paliwa używanego(ilośc oktanów).Sterownik silnika reaguje na parametry pochodzące od czujników w wydechu,chłodzeniu,dolocie i reaguje na spalanie detonacyjne(zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu) i chyba tylko ten parametr ma jakiś zwiazek ze zmianą stopnia sprężania.Żywotność tak ale tak niewielkie zmiany związane z remontem głowicy nie wpłyną w istotny sposób na trwałość silnika.Co do regulacji wolnych obrotów to nie widzę związku.
Proszę się odnieść do moich uwag jeżeli je podzielacie bądz macie odmienne zdanie. |
|
|
|
 |
ZOSIA*** [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2007, 12:44
|
|
|
Witam serdecznie!
Temat nie znalazł respondentów, jak sądzę, bo setki właścicieli aut robi to w swoich wózkach po zdjęciu głowicy.Planowanie głowicy jest czynnością rutynową i nikt nie próbuje dorabiać do tego teorii, chyba,że pisze doktorat.Cel jest jeden.Głowica ma usiąść na uszczelce i ma tam pozostać przez lata.Chyba, że narozrabiamy i nadpalimy gniazda i zawory albo zrobiliśmy z głowicą a odpuściliśmy pierścienie i trzeba będzie tam wrócić.
Pozdrawiam wszystkich!!! |
|
|
|
 |
|
|