[Cari 1.8 GDI] Biegi |
Autor |
Wiadomość |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 18-07-2007, 16:54 [Cari 1.8 GDI] Biegi
|
|
|
Chciałem z tym postem podpiąć sie do już istniejących ale ten dotyczy: ¤ Biegi w Carismie
dotyczy wersji silnikowych 1.6; 1.9td; 1.8SOHC/MSX a inny został zamknięty.
Chodzi mi właśnie o GDI.
Podczas przełączania biegu np. z 2-ki przy obrotach 3000 na 3-kę spadek obrotów jest o 1000 czyli przy 2000 mam już trzeci bieg.I to jest OK bo niewyczuwalna jest podczas jazdy zmiana biegu.Inaczej wygląda sprawa kiedy pracuje klima.
Na moment przełączenia biegu j.w. spadek obrotów jest większy nawet od 1500 do 1800 i wtedy odczuwalne jest szarpnięcie samochodem. Czy powinienem przy pracującej klimie bardziej przyciskać pedał i wprowadzać silnik na wyższe obroty ?
Faktem jest, ze sprzęgło "bierze mi" dopiero 2/3 od podłogi ale z tego co czytałem w innych postach nie można tego wyregulować. Czy macie podobne objawy i jak sobie z tym radzicie ?
Może niektórym ten temat wydać sie banalny ale w poprzednim samochodzie nie miałem klimy więc z takim objawem wcześniej nie miałem do czynienia. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 18-07-2007, 22:02
|
|
|
Wiesz nie wiem ale u siebie czegoś takiego niezaobserwowałem czaem szarpie przy zmianie z 1 na 2 ale to chyba mój styl jazdy taki jest.Jak będę jechał to przyuważe czy coś takiego faktycznie występuje. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 19-07-2007, 08:23
|
|
|
Wczoraj zrobiłem moją cari prawie 600 km. Klimę w zależności od zmiany warunków pogodowych (jechałem przez całą Polskę) włączałem i wyłączałem w czasie jazdy kilka razy. Muszę przyznać rację "turek61" jest delikatna różnica przy zmianie biegów na klimie. Prawdopodobnie tak musi być, chociaż nie wiem czy powinienem zabierać głos w dyskusji bo mam ten pojazd dopiero 1 miesiąc i wcześniej nie miałem nic do czynienia z klimą w pojazdach. Był to mój pierwszy taki długi wypad moją cari i jestem pod wrażeniem Spalanie jak na tak duży samochód przyzwoite 6,4 l/100 (zatłoczone trasy, korki w miastach), komfort jazdy super, moja żonka też zadowolona z zakupu, a to się liczy najbardziej |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 19-07-2007, 09:02
|
|
|
No to 30 min tamu odbyłem jazde z włączoną jak i wyłączoną klimą i nie zaobderwowałem jakiegoś większego spadku obrotów,może minimalnie więcej ale to mogło być zupełenie czym innym spowodowane. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 19-07-2007, 11:23
|
|
|
W takim razie pytanie do mechaników, których tutaj nie brakuje.Jeżeli byłby za mocno naciągnięty pasek od klimy to jakie moga być objawy ? Czy to może mieć jakiś negatywny wpływ ? |
|
|
|
 |
Misiek [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2007, 12:37
|
|
|
U mnie jest to samo z tymi obrotami i AC, jest to faktycznie malo wyczuwalne, ale takie zjawisko ma miejsce. |
|
|
|
 |
|