Przesunięty przez: Hubeeert 05-04-2006, 15:50 |
Pare pytan |
Autor |
Wiadomość |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 11-01-2006, 23:39 Pare pytan
|
|
|
Witam
Nadrobilem nieco zaleglosci z forum i naszly mnie dwa pytanka. Poerwsze to gdzie znajduje sie czujnik spalania stukowego i po czym poznac ze nie dziala? To ze silnik pracuje troche jakby mlotkiem wlalil gdy jest zimny to chyba normalne nie? Luz na zaworach na zimnym silniku jest inny niz na cieplym a nie wiem czy tu jest samoregulacja czy jak to sie reguleje. Na cieplym jest ok wiec to chyba nie jest spalanie stukowe? Pytam bo jak jest zimny to tak lekko stuka co mi sie kojarzy ze spalaniem stukowym. Jakies blade pojecie mam ale nie doklane wiec pytam. 4g15 12v
I drugie pytanko. Gdzie tankujecie dobra benzyne. Rozumeim ze nei na kerfurze... Ja tankuje na NESTE i sporadycznie jakies inne stacje. Sadzicie ze to kiepska benzyna? Spotkalem sie z takimi opiniami ale mysle ze sa przesadzone. Na NESTE nie ma ani punktow (po cholere mi to i tak nic nie dostane o sensownej wartosci) a i nie trzeba ludziom placic za stanie na stacji. Stad chyba ta cena a nie z tego ze syf leje... A nawet jesli jest gorszej jakosci to wole zalac 98 na NESTE, ktora jest w tej samej cenie co 95 na innych stacjach (mam w okolicy BP, ORLEN i cos sie przebudowalo z CPNu siakies zielone jeszcze nie otworzyli ale pewnie jakis sublabel orlenu)
pozdrawiam
brodzky |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-01-2006, 00:46
|
|
|
1 - 4G15 stukają na zimnym:( Zresztą kilka innych silników mitsu też ma takie skłonności. Nie ma hydraulicznych regulatorów luzu - trzeba ustawiać ręcznie na gorącym silniku.
2 - są różne opinie o Neste - niektórzy mówią że syf inni tam tankują i nie widzą różnicy - zależy jaka stacja. Ja tankując LPG przekonałem się do Statoila i Shella, chociaż na Lotosie ostatnio też gaz niezły mają... |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 12-01-2006, 07:54
|
|
|
czujnik spalania stukowego jeśli występuje to umieszczony jest na tyle bloku(jest po prostu przykręcony do bloku tuz pod kolektorem ssacym) taka wielka sróba z kabelkiem |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2006, 23:14
|
|
|
Co do stacji to ja tankuje na BP (czesto) i na shellu (sporadycznie). Nie mam do tych stacji , ani do paliwa ktore sprzedaja zadnych zastrzezen. Co do neste to czytalem ostatnio artykol w ktorym bylo wymienione 10 najlepszych stacji w kraju. Obeniano je pod wzgledem jakosci paliwa oraz asortymentu i obslugi. Na tej wlasnie liscie na 1 miejscu znajdowalo sie neste, na 2 shell , na 3 PB, dalej nie pamietam , wiem ze najgorzej oceniana byla rafineria gdanska. |
|
|
|
 |
tommi [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2006, 21:56
|
|
|
ja tankuje włąśnie na lotosie czyli jakby nie było rafineria gdańska i nie narzekam bo odczułem znaczącą poprawe osiagów i zmniejszone spalanie (nie tylko moja opinia). ale wiadomo stacja stacji nie równa nawet z tego samego koncernu.
polecam lotos na obywatelskiej (Łódź) |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 13-01-2006, 22:27
|
|
|
brodzky napisał/a: | Poerwsze to gdzie znajduje sie czujnik spalania stukowego i po czym poznac ze nie dziala? To ze silnik pracuje troche jakby mlotkiem wlalil gdy jest zimny to chyba normalne nie? Luz na zaworach na zimnym silniku jest inny niz na cieplym a nie wiem czy tu jest samoregulacja czy jak to sie reguleje. Na cieplym jest ok wiec to chyba nie jest spalanie stukowe? Pytam bo jak jest zimny to tak lekko stuka co mi sie kojarzy ze spalaniem stukowym. Jakies blade pojecie mam ale nie doklane wiec pytam. 4g15 12v |
no właśnie czy jak coś stuka ty jest spalanie stukowe?
nie sądzę... poniżej zamieszczam odczyt z Palma:
silnik rozgrzany (COOL), , obroty takie sobie (RPM), a czujnik pokazuje spalanie stukowe (KNCK)
 |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-01-2006, 22:30
|
|
|
mikineo napisał/a: | Na tej wlasnie liscie na 1 miejscu znajdowalo sie neste, ...... najgorzej oceniana byla rafineria gdanska. |
www.neste.pl napisał/a: | Żródłem dostaw paliw jest rafineria Grupy Lotos S.A. |
|
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-01-2006, 02:00
|
|
|
Spalanie stukowe występuje na każdym paliwie i zawsze ale własnie na postawie tego ECU reguluje zapłonem tzn przyspiesza i opóźnia.
4G15 w wersji US nie miało knock sensora w wersji EU miało. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 14-01-2006, 11:31
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Spalanie stukowe występuje na każdym paliwie i zawsze ale własnie na postawie tego ECU reguluje zapłonem tzn przyspiesza i opóźnia. |
no właśnie wiem, ale czytałem też ze jest to niebezpieczne dla silnika i co teraz robić? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-01-2006, 18:49
|
|
|
Jeżeli czujnik spalania stukowego czyli z angielskiego knock sensor działa to nic nie robić - ECU sobie poradzi. Zresztą Tomek poczytaj www.4G61t.org - sprawdzili doswiadczalnie że może stukać godzinami i nic się nie dzieje
A czy czujnik działa można sprawdzić czytając błędy ECU. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2006, 00:55
|
|
|
Ranking stacji paliw
Nie jest to artykół o którym wspominałem , ale dane cześciowo się pokrywają. Patrząc na stosunek opinii pozytywnych do negatywnych widać , że rafineria nie wypada zbyt ciekawie , co do BP to zdania są raczej podzielone , a neste jak widać jest w czołówce. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15-01-2006, 10:59
|
|
|
Ale to jest subiektywny ranking opinii kierowców czyli jak stanąłem na siku na stacji X i było czystko w kibelku to jest "+" a jak amurat było zajęte albo skończyło sie mydło to "-"
Do jakości paliw może się to mieć nijak. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24335 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-01-2006, 08:35
|
|
|
No ja się dowiedziałem od kolegi, który pracuje w moim byłym, ulubionych Statoilu, że paliwo, która tak chwaliłem (i dalej chwalę) biorą raz z Orlen a raz z Lotosa. A dlaczego byłej? - bo strasznie w Malborku naciągają ceny - ostatnio tankowałem w Grudziądzu (a Firek wyjechał...) za 3.53 a w Malborku po 3.90 było. Jedyna różnica była taka, że zupa z Orlenu bardziej śmierdzi.
Coraz częściej się też przepraszam z Orlenem, który omijałem do tej pory szerokim łukiem - mają tanio (w Pszczółkach po drodze do 3miasta) i nie widzę żadnej różnicy w jakości.
No i mam okropne odczucia po jeździe na paliwie z Shell - auto się muli i pali więcej. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-03-2006, 09:28
|
|
|
Wracając do spalania stukowego, to wczoraj stukał mi aż miło, zrobiłem odczyt ok 50 min i co ok 20 sekund czujnik spalania stukowego (Knock Sensor) wykazywał aktywność.
Zatankowałem do pełna na Orlenie, do tej pory nie narzekałem, ale może syf mi się trafił. (w pobliżu ok 40 km nie ma innej stacji)
Dodam jeszcze, że w momencie "stukania" następuje korekta kąta wyprzedzenia zapłonu (TIMA), przeważnie zmiejszenie.
czy jechac na sprawdzenie/ustawienie tego kąta? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-03-2006, 10:53
|
|
|
Warto miec pewnosc, ze kat nie jest przyczyna stukania.....a ustawienie nie jest ani skomplikowane ani drogie.. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|