  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[EAxx] Programowanie pilota centralnego zamka | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 tayfun [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2007, 10:17   [EAxx] Programowanie pilota centralnego zamka
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
Wczoraj wreszcie nastał ten dzień, w którym to przyjechałem pod bramę swojego domu pieknym Mitsubishi Galantem z 98 r. Sport Edition ( 184 tys. km). Jednak jak to zawsze bywa przy uzywanych autach ma on kilka drobnych wad, dlatego mam kilka pytań:
 
 
1) Autko przyspiesza ładnie, ale tylko do 170km/h. Ciężko jest rozpędzić autko powyżej tej prędkości. Czy jest to wina opon?? mam założone 215/45 17 cali? Dodam jeszcze ze autko było serwisowane w niemczech w aso, wiec zdaje sie ze powinno byc w 100 % sprawne, nic tam nie stuka i nie burczy.
 
 
2) Zegarek elektroniczny co jakis czas mi sie resetuje, zauważyłem to dopiero jak wracałem do domu, maksymalnie wytrzymał bez resetowania 2 godziny. Czym to może być spowodowane??
 
 
3)Ostatnia sprawa która wkurzyła mnie najbardziej - nie działa pilocik do zamka centralnego?? Wymieniłem baterie i nic. Co trzeba w tym wypadku zrobić??
 
 
Prosze o pomoc, z góry dziękuję. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:35, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PLPynton [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2007, 10:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przede wszystkim pilota sie nie programuje (w procesie produkcji tak, ale nie o to tu chodzi), kod w pilocie skladowany jest w nieulotnej pamieci, utrata baterii nawet na lata nie ma wplywu na pozniejsza prace pilota. wchodzac w tryb programowania odbiornika pilota mozna zaprogramowac kody identyfikujace do max 2 pilotow.
 
proces nauki odbiornika wyglada tak:
 
1. zaplon na OFF, zamknac wszystkie drzwi.
 
2. masa na pin numer 1 konektora serwisowego - poczytaj o odczycie bledow kontrolnych ECU.
 
3. przed uplywem 10 sekund od wykonania kroku 2:
 
-zaplon na ACC ON (1 sekunda) nastepnie OFF (1 sekunda), nastepnie ACC ON (1 sekunda) nastepnie OFF (1 sekunda), nastepnie ACC ON (1 sekunda) nastepnie OFF (1 sekunda)
 
-zamek drzwi powinien sie zamknac i otworzyc dla potwierdzenia wejscia w tryb nauki
 
 
 	  | Kod: | 	 		  
 
WYKRES CZASU WEJSCIA W TRYB PROGRAMOWANIA
 
 
     X tu zaczyna sie 10 sekund              X tu konczy
 
 
-----X---------------------------------------X---------- CZAS
 
 1
 
     O
 
          o   x   o   x   o   x
 
                                 @
 
1- zaplon na OFF i zamkniecie drzwi
 
O- oznacza podlaczenie pinu 1 konektora serwisowego do masy                              
 
o- oznacza zaplon w pozycje ACC ON (1 sekunda)
 
x- oznacza zaplon w pozycje OFF (1 sekunda)
 
@- oznacza potwierdzenie zamkiem
 
 | 	  
 
 
4. nacisnac przycisk na pilocie w celu wyslania sygnalu inicjujacego, w ciagu nastepnych 10 sekund nacisnac jeszcze razy w celu weryfikacji kodu nastepnie nacisnac po raz trzeci w celu zapisania kodu.
 
-zamek drzwi powinien sie zamknac i otworzyc dla potwierdzenia wlasciwej procedury nauki.
 
 	  | Kod: | 	 		  
 
WYKRES CZASU DO PROGRAMOWANIA-NALEZY NACISNAC 3 RAZY NIE 2
 
 
     X tu zaczyna sie 10 sekund              X tu konczy
 
 
-----X---------------------------------------X------------------------ CZAS
 
     o          o          o 
 
                             @
 
                                                              @'
 
o- oznacza nacisniecie pilota
 
@- oznacza potwierdzenie zamkiem
 
@'- wystapienie tego potwierdzenia ZAMIAST @ (w idelanym przypadku wystapia oba), czyli po uplywie 10 sekund/wyjsciu z trybu oznacza blad skladowej kodu, defekt przycisku pilota, brak zasilania pilota ect. przycisk pilota mozna nacisnac i 5 razy dla pewnosci poniewaz nie ma tu mozliwosci pelnej diagnozy.
 
 | 	  
 
5. zaprogramowac w ciagu minuty (opcjonalnie) drugi kod dla zapasowego transmitera.
 
nalezy zakonczyc proces nauki poprzez: nauke kodu drugiego nadajnika, otwarcie drzwi, odlaczenie masy z pinu 1 konektora serwisowego lub wlaczenie zaplonu w pozycje ON.
 
6. zaplon w pozcje OFF, odlaczamy mase  z pinu 1 konektora serwisowego | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez PLPynton 17-10-2007, 14:13, w całości zmieniany 10 razy   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 allias [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2007, 10:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bardzo uzyteczne info. Jesli nie ma postu powinienes zrobic osobny a potem go przykleic. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Amator Galanta [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2007, 11:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | allias napisał/a: | 	 		  | Bardzo uzyteczne info. Jesli nie ma postu powinienes zrobic osobny a potem go przykleic. | 	  
 
popieram
 
Czy można nauczyć centralny zamek kodów innego pilota niż dedykowany?? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PLPynton [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2007, 12:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no ja nie moge nic przykleic ale jesli ktos moze/chce to niech to zrobi.
 
trzeba by znac czestotliwosc na jakiej dzialaja i sam sposob kodowania. ogolnie gra wymagajaca troche sprzetu i czasu. poniewaz szanse na to ze wystapi zgodnosc sa znikome a wrecz zerowe. mozna by przeprogramowac oczywiscie sam chip nadajnika ale przypuszczam ze taniej bylo by zainstalowac prosty odbiornik z pilotem (120 PLN i moze godzina roboty). | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PLPynton [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-09-2007, 07:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               skoro pilot nie dziala to nic juz zepsuc nie mozesz, nic nie wymazesz tez z pamieci nie boj sie. dwa scenariusze:
 
1. nie uda sie zaprogramowac ze wzgledu na istniejaca usterke w systemie lub niewlascie wykonana procedure. przynajmniej podzielisz sie z nami obserwacjami, a juz na pewno nic nie uszkodzisz
 
2. zaoszczedzisz pieniazki i czegos sie nauczysz nie mowiac o lizaniu ego | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 korek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2007, 08:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tayfun napisał/a: | 	 		  Jednakże myśle że na na oponkach 195/50/16 autko byłoby bardziej dynamiczne.
 
Co o tym sądzicie?? Jakie są zależności miedzy szerokością opon a osiągami/spalaniem??  | 	  
 
 
masz rację na mniejszych kołach bedzie bardziej dynamiczne...
 
na początku miałem 195/60/15 i mogę powiedzieć że mój rekin był wściekły. jak założyłem 215/50/17 - przód i 235(bo takie miałem)/ 45/17 - tył to misiek zrobił się mułowaty...     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 drout [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2007, 09:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak kupiłem felgi były na nich opony 205/45/17 i było suppper odejście ale realia(stan dróg) zmusiły do zmiany opon na 215/50/17 i jest wolniej(odejście) ale komfort jazdy zupełnie inny.     Myślę, że złotym środkiem jest 205/50/17 | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 cuuube [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2007, 10:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               205/45/17 wysokosc profilu gumy ma 92mm    215/50/17 ma 108mm wysokosci  a 205/50/17 ma 103mm
 
a moze warto jesli nie jest istotne spalenie zalozyc 215/45/17(97mm profilu)  lub 225/45/17(101mm wysokosci profilu) (profil liczony przy zerowym zuzyciu opon jesli w gre wchodza uzywki bedzie to roznica adekwatna do zuzycia to nie sa jakies szokujace roznice miedzy rozmiarami jakie podales ale zapewne odczuwalne ! ja wczesniej jezdzilem na 215/40/16(86mm profilu)nie uwazam zeby to byla porazka przez 4 lata nawet nie drasnalem felgi nie mowiac o zgieciu !!! jesli chodzi o komfort robi sie znaczniejsza roznica jesli zalozy sie sportowe zawieszenie obnizajace o 6 cm do fabrycznie obnizonego o 2cm golfa Gti hehe ale dalem rade pojezdzic choc pewne ulice omijalem duzym ŁUUUUUKIEM
 
kwestia wyboru to zawsze jest kwestia uzytkownika ja wybralbym 215/45/17 | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tayfun [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-09-2007, 12:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odnośnie pilota
 
 
Wykonałem następujące czynności:
 
1) Zlokalizowałem pin nr 1
 
2) Wszedłem do środka, zamknęłem wszystkie szyby i drzwi
 
3) Podpiełem mase do pin 1
 
3) ACC - OFF, ACC - OFF, ACC - OFF
 
4) Centralka zamknęła się i otworzyła
 
5) wciskam przycisk pilota, potem drugi raz
 
6) Zapłon na ON, ale nie uruchamiam silnika, potem spowrotem na OFF
 
7) Znowu centralka sie zamyka i sie otwiera
 
   Odłączam mase z pinu 1 i nic
 
 
Sterowanie pilotem dalej nie działa;/ Czy coś robie źle?? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Moominek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Outlander III 2.0 benz. CVT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 1002 Skąd: Legionowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-09-2007, 21:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam podobne jazdy z pilotem. Pilot niby działa, diodka miga ale ani nie otwiera ani nie zamyka. Niedawno jeszcze działał sporadycznie. Zauważyłem, że switche w pilocie były lekko wgniecione ale niby działały. Wymagały jedynie specyficznego wciśniięcia. Obawiam się, że problem nie leży w centralce, ani programowaniu, a jedynie w samym pilocie. Niestety nic mi nie przychodzi do głowy. Podmieniałem switche w pilocie i nie pomogło. Co ciekawe, póki pilot działał, działał z daleka, z bliska nierzadko nie "łapał"
 
PLPynton praktycznie wszystkie piloty działają na jednej częstotliwości, jest to 433 MHz, różnica jest w kodzie (protokole komunikacyjnym). Gdybyśmy wiedzieli, jaki chip siedzi w centralce pewnie można by dobrać pilota. Lub chociaż wiedza, jaka firma opracowała centralkę chyba, że jest to myśl Mitsubishi Electric, wtedy może to być rozwiązanie firmowe, jedyne w swoim rodzaju. | 
             
						
				_________________ EA5W 2.5 V6 -    - już nie pali    Oto jego historia 
 
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
 
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
 
CX3A(black) - też ukatrupili...
 
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
 
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Simones [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-09-2007, 21:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jesli ktos ma wolne 299,- to proponuje Exusa V3100 i wtedy bedzie pilot i otwieral zamki i powiadamial co sie dzieje z autem i mozna odpalac zdalnie samochod (czyli w zime wsiadamy juz do zagrzanego auta) i pare innych fajnych funkcji. Trzeba tylko miec smykalke, zeby go podlaczyc, chyba ze mamy wolne kolejne 2-3 stowki to po klopocie    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 roch_27  		  
		 
         moderator Nutrix Bi-Turbo
  
  
                  Auto: Arteon Shooting Brake R 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-09-2007, 06:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Amator Galanta napisał/a: | 	 		  allias napisał/a:	
 
Bardzo uzyteczne info. Jesli nie ma postu powinienes zrobic osobny a potem go przykleic.	
 
 
popieram  | 	   dodano do    FAQ    
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident   
 
 
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 nabassu  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-09-2007, 12:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | z tego co widzialem (po wygladzie pilota) i czytalem komentarze ludzi kupujacych, to jest to chinczyk jakis. | 
             
						
				_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Simones [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2008, 18:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Veggita2k napisał/a: | 	 		  A tak prosciej to może mi ktoś powiedzieć gdzie mam znaleśc ten pin 1 w moim galancie bo zielony jestem    | 	  
 
Na zlaczu OBD-2 ??? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |