Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: cns80
27-05-2008, 10:00
[MSS ALL] [SILNIK] Lampka autodiagnostyki silnika
Autor Wiadomość
sotolll
[Usunięty]

  Wysłany: 11-09-2007, 19:16   [MSS ALL] [SILNIK] Lampka autodiagnostyki silnika

witam od 2 tygodni posiadam space stara 1.8 gdi po servisie i wymiane paskow procz rozrzadu zaczely swirowac obroty i zapalila sie lampka autodiagnostyki silnika co powinienem zrobic czy jest to jakas powazna usterka.w servisie koles chce mi komputer zrstartowac czy powinien ustawic tylko obroty ? prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez cns80 18-02-2009, 14:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-09-2007, 20:30   

Najpierw niech ci podepnie kompa do MUT-II i odczyta kod usterki. Może przy okazji wymiany rozrządu uwalili czujniki położenia wałków lub wału.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
menti 
Forumowicz

Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 128
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-09-2007, 20:21   

Dokładnie...sprawdź podłączając pod komputer!
Nie wiem czy Ci to pomoże (ja mam 1.9 Di-D) i przy wymianie oleju oraz filtrów (powietrza, oleju oraz paliwa) super mechanior coś poruszał i lampka od silnika mi świeciła. Najbardziej podobało mi się jego tłumaczenie....przecież ja nic nie dotykałem!!!! :D
I wracając do wątku....na miejscu posprawdzałem wszystkie wtyki, kabelki, które są widoczne...po sprawdzeniu wszystkich (starałem się docisnąć złączki do siebie) kontrolka przestała świecić (tzn. nie na stałe - po przekręceniu kluczyka zapala ale po sprawdzeniach gaśnie).
Kończąc: postaraj się posprawdzać wszystkie kabelki...jak nie pomoże na komputer.
 
 
sotolll
[Usunięty]

  Wysłany: 12-09-2007, 21:03   

Z gory dziekuje!mozliwe ze cos poruszal przy servisie poniewaz tez mi olej wymienial i filtr.Awracajac dzis mialem odebrac w pelni sprawne autko dzwonie i lipa okazalo sie wszystko oki na kompie ale koles nie wie dlaczego po przejechaniu 10 15 kil i rozgrzaniu silnika lampka sie wlacza i nie chce zgasnac.Wroc przed pojechaniem do mechesa startnalem moje cudo lampeczka nie zgasla ale cos z obrotami sie kickalo spadaly i lampa tez przygasala troszki wiec mam nadzieje ze to nic powaznego ma juz dosc 4 msc kupilem forda i 4 tyg tylko jezdzil dlatego jestem troszki przerazony ze moze byc znowu jakas lipa mam nadzieje (odpukac )ze nie.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-09-2007, 21:12   

No moment, BYŁEŚ W ASO i podpięli ci auto do MUT'a czy byłeś u innego majstra i podpinał ci auto do ,,jakiegoś tam kompa'' ? Bo jak się kontrolka zapala to błąd jest rejestrowany w pamięci ECU i MUT go z historii błędów wyciągnie i pokaże czego dotyczy więc nie kapuję jak to możliwe że nie ma tego na odczycie :?: i niech od razu sprawdzą wykresy z lambdy pod obciążeniem.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
igi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 3765
Skąd: innąd
Wysłany: 14-09-2007, 07:57   

sotolll napisał/a:
zaczely swirowac obroty i zapalila sie lampka autodiagnostyki silnika


U mnie stało się podobnie ale wystarczyło tylko docisnąć przewód podciśnieniowy regulatora wolnych obrotów
 
 
sotolll
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2007, 20:57   Pseudo meches

witam ponownie wiec odebralem od pana mechesa autko lampka auto diagn gasnie gosc nie wie dlaczego lol natomoast obroty dalej swiruja i autko mi gasnie .nastepna rzecza jaka zauwazylem jest to ze przy obrotach pow 2 t autko idzie jak rakieta a jak tylko zrownam obroty do 2 t to autko sie dusi tak jakby paliwa nie dostawal i po dodaniu gazu jest tak dziwnie najpierw go przytrzymuje jakby a potem mnie wciska w fotel, uuuf ale na szczescie podjalem ta decyzje jade do autoryzowanego servisu mam dosc jakis pseudo mech.oddalem autko na servis bylo git po servisie lampka problemy z obrotami i co najsmiesniejsze w tym wszystkim MECHANIK nie wiec co sie dzieje.Dzieki sprawdze ten przewod tylko gdzie go moge zlokalizowac dokladnie?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-09-2007, 21:28   

saphire napisał/a:
Najpierw niech ci podepnie kompa do MUT-II i odczyta kod usterki.



Wystarczy wsadzić spinacz biurowy między pin 1 a 4 złącza diagnostyczniego i sam wymiga kontrolką co go boli.....

[ Dodano: 18-09-2007, 21:29 ]
A co do Twojego problemu - stawiam na nieszczelny dolot.......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-09-2007, 21:58   

Bartek ale on ma 1.8GDI taki jak w Cari a tu przecież ten patent nie działa. Sprawdziłem na swojej.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-09-2007, 22:18   

saphire napisał/a:
Sprawdziłem na swojej.


HMMMMMM ciekawe...... ja sprawdziłem w co najmniej 5 i działa........przedliftowych i poliftowych......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kumanprx
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2007, 22:29   

odnosnie tego duszenia sie auta to prawdopodobnie beda to przewody wysokiego napiecia lub swiece lub to i to ;-) mialem tak juz w misiaku
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-09-2007, 22:29   

Kiedyś mi mechanior zeznał że ponoć ta funkcjonalność jest ustawialna MUT'em i wcale nie koniecznie musi to działać niestety nie wiedział jak to się w MUT programuje by to aktywować no i u mnie nie działa :) ale ponoć więcej ciekawych rzeczy można MUTem powłączać jak choćby zmianę wskazań spalania w galonach/milę itp. Podobno nawet tryb pracy silnika GDI można ustawić na Japonię i uboga zamiast 1:25 będzie 1:40 ale wtedy trzeba już na bezsiarkowej jeździć niemniej zeznawał że jak daaawno temu na takim szkoleniu z MUTa był to goście mówili o takich wodotryskach oczywiście nie uświadamiając w szczegółach co i jak.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Kayu
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2007, 22:48   

Bartek napisał/a:

Wystarczy wsadzić spinacz biurowy między pin 1 a 4 złącza diagnostyczniego i sam wymiga kontrolką co go boli.....

[ Dodano: 18-09-2007, 21:29 ]
A co do Twojego problemu - stawiam na nieszczelny dolot.......


A czym wymiga (którą kontrolką) i co wymiga (gdzie jest jakieś zestawienie błedów ?

Drugie pytanie: czy MSS pogada sobie z czytnikami na układzie ELM320 ? Np. http://www.scantool.net/ ?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-09-2007, 10:54   

Programowanie, tylko MUTem, ale odczyt błędów spinaczem......

Miga kontrolka silnika (błędami silnika) i ABSu (błędami ABSu)....

Tabel jest wiele, ale zawsze da się do którejś dopasować
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-09-2007, 17:37   

Bartek napisał/a:
Miga kontrolka silnika (błędami silnika) i ABSu (błędami ABSu)....

SRS bledami poduszek
N bledami automatycznej skrzyni biegow
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.