Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB0] Olej 15W 40 wymiana na 10w 40
Autor Wiadomość
leszek-26
[Usunięty]

  Wysłany: 25-09-2007, 16:50   [CB0] Olej 15W 40 wymiana na 10w 40

Witam mądre głowy! Ostatnio pisałem o zapalającej się kontrolce oleju to już z głowy :D Teraz mam nowy dylemat. Czy mogę zamienić olej 15W 40, wlany z powodu zapalającej się kontrolki oleju, po dobrej radzie mechanika :axe: na 10W 40 na którym silnik pracował bez zarzutu. :) Czy taka wymiana nie zaszkodzi mojemu Lancerkowi
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-09-2007, 17:57   

Ile km zrobiłeś na mineralnym 15W 40?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2007, 18:00   

Wszystko zależy od kondycji silnika oraz faktu, jaki przebieg zrobiłeś na oleju mineralnym. Wprawdzie generalnie nie powinno się wymieniać oleju gęściejszego na rzadszy, jest jednak szansa powodzenia takiej operacji. W moim przypadku po przejechaniu ok. 5000 km na mineralnym, zmieniłem olej na półsyntetyk i (oprócz spadku spalania) nie miałem żdnych problemów.
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 25-09-2007, 22:11   

jesli nie jezdziles na tym oleju zbyt dlugo mozesz zmienic spowrotem ale ja bym przeplukal silnik dla pewnosci tzn po jakis 500-1000km wymienil olej jeszcze raz bo wiadomo ze przy spuszczaniu wszystko nie zleci a mix to jest dobry w telefonie.
_________________
CA0
Galant II
 
 
leszek-26
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 07:53   

gregorbu napisał/a:
W moim przypadku po przejechaniu ok. 5000 km na mineralnym, zmieniłem olej na półsyntetyk i (oprócz spadku spalania) nie miałem żdnych problemów.
czy to znaczy ,że na mineralnym oleju auto więcej pali?

Ja na swoim jak na razie zrobiłem jakieś 2000km, przed wymianą nie miałem żadnego ubytku oleju

[ Dodano: 26-09-2007, 07:57 ]
Jakie mogą być skutki takiej wymiany oleju na "żadszy" i czy warto zrobić taką wymianę a może lepiej sobie odpuścić i już lać ten mineralny? :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-09-2007, 08:22   

leszek-26 napisał/a:
Ja na swoim jak na razie zrobiłem jakieś 2000km, przed wymianą nie miałem żadnego ubytku oleju
Możesz wlać 10W 40 i nic nie powinno się stać. Na oleju mineralnym silnik ma ciężej, bo mineral jest gęstszy.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 17:07   

leszek-26 napisał/a:
czy to znaczy ,że na mineralnym oleju auto więcej pali?
Gęściejszy olej to większe opory tarcia. Zapewne nie jest tak w każdym przypadku, ale u mnie zaczął palić ok. litra-dwóch więcej na 100 km.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-09-2007, 08:53   

leszek-26 napisał/a:
przed wymianą nie miałem żadnego ubytku oleju

leszek-26 napisał/a:
olej 15W 40, wlany z powodu zapalającej się kontrolki oleju, po dobrej radzie mechanika

Po pierwsze to zmień mechanika.

leszek-26 napisał/a:
czy warto zrobić taką wymianę

Wymień i to czym prędzej ... oczywiście razem z filtrem
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
leszek-26
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2007, 18:46   

Po pierwsze to zmień mechanika.

Już to zrobiłem :axe: szkoda tylko że, tak póżno i ten olej wlałem. Szkoda kasy i oleju 100zł drogą nie chodzi.

Dzięki wszystkim za pomoc !!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.