Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 'świerszczy" na niskich obrotach
Autor Wiadomość
cyprys4
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2007, 12:27   Silnik 'świerszczy" na niskich obrotach

Od paru miesięcy silnik "świerszczy" przy niskich obrotach (przy obciążeniu).Np. jadąc 40km/h na 3 biegu jak mu dam ostrzej gazu to wydaje takie dźwięki, ogólnie jest słabszy niż był. Również obroty na luzie ma niskie, na dobrze nagrzanym silniku. Co może być przyczyną???
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-10-2007, 13:36   

Mi to wygląda na rozregulowane zawory. Jak auto zapala?
 
 
cyprys4
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2007, 16:41   

Rzeczywiście, nie dodałem że silnikiem trzeba trochę pokręcić żeby zapalił. Jak wygląda regulacja zaworów w tym miśku? Jest wogóle taka możliwość???
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-10-2007, 23:09   

cyprys4 napisał/a:
Rzeczywiście, nie dodałem że silnikiem trzeba trochę pokręcić żeby zapalił
Na zimnym czy rozgrzanym silniku?
cyprys4 napisał/a:
Jak wygląda regulacja zaworów w tym miśku?
Luzy zaworowe regulowane są ręcznie.
cyprys4 napisał/a:
Jest wogóle taka możliwość???
Jeszcze jak :mrgreen:
 
 
cyprys4
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2007, 08:24   

Na zimnym silniku ciężko zapala, choć na ciepłym też nie jest to tak jak powinno być. A za regulację luzu zaworów można się samemu zabrać, czy raczej szukać warsztatu w którym to zrobią ? (u mnie w mieście raczej japońców nie robią :( )
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-10-2007, 08:40   

Zawory wyregulujesz sam. Wejdź na stronę kolegi Krzyzaka i tam znajdziesz instrukcję jak to zrobić.
 
 
cyprys4
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2007, 09:00   

Wielkie dzięki Hugo:) Dam znać jak się za to zabiorę.
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 23-10-2007, 13:10   

Co tak wszyscy upierają się przy zaworach? Z postu wnioskuje, że dzieje się to od jakiegoś czasu. Pytanie czy stało się to nagle, czy efekt narastał. Ja bym zajrzał pod maskę, i poszukał nieszczelności w układzie zasilania. Po prostu może łapie gdzieś lewe powietrze. Objawy do tego pasują. A swoją drogą, co oznacza świerszczy? Cyka, tyka, pogwizduje? Metaliczne cykanie lub tykanie z okolic głowicy to mogą być zawory. Każdy inny dźwięk, zazwyczaj sugeruje coś innego. Zawory nie rozregulowują się od tak, po prostu i momentalnie, musiało się coś sp***ć, może łożysko na dźwigni?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-10-2007, 13:25   

qpal, koszt regulacji zaworów jest żaden. Tym bardziej jeśli zrobisz to samemu. I napewno nic nie zaszkodzi.
Co do tematu to ja mam jakiegoś "świerszcza" w okolicach lewego nawiewu jak przyśpieszam. I nie wiem co to może być, ale się już prawie przyzwyczaiłem :wink:
qpal napisał/a:
Zawory nie rozregulowują się od tak, po prostu i momentalnie
Mogą, np. eksploatując nieodpowiednio auto na LPG.
 
 
cyprys4
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2007, 22:48   

Tu jest opis tego po czym mniej więcej to się zaczęło dziać: http://www.mitsubishi-gra...ighlight=#72957 A tego świersza trudno mi opisać. To na pewno nie taki dźwięk jak typowe klekotanie zaworów. Powiem tylko tyle, że kiedyś parę razy zdarzyło mi się zatankować kiepskie paliwo (w Fordzie) i dźwięk był taki sam jak teraz w miśku. Ale teraz to nie wina paliwa, bo tankuję go na różnych stacjach, i to solidnych.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-10-2007, 01:47   

cyprys4 napisał/a:
Powiem tylko tyle, że kiedyś parę razy zdarzyło mi się zatankować kiepskie paliwo (w Fordzie) i dźwięk był taki sam jak teraz w miśku. Ale teraz to nie wina paliwa, bo tankuję go na różnych stacjach, i to solidnych.
A ja powiem tyle, że jakość paliwa może naprawdę rozchulać niezłą "orkiestrę" zaworów. Poza tym nieważne gdzie tankujesz, nie ma stacji "solidnych". Paliwo w Polsce jest do bani.
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 24-10-2007, 12:39   

HUGO zgadzam się z tobą w kwestii regulacji zaworów. Ale:
- CYPRYS4 nie napisał, że jeździ na gazie.
- koszt regulacji jest prawie żaden, pod warunkiem, że się potrafi, ma czym, ma gdzie + koszt nowej uszczelki pod klawiaturę. W każdym innym przypadku koszty, te materialne jak i emocjonalne zasadniczo się zmieniają.
Mam prawo mieć własne zdanie i nie obstaje uparcie przy kwestii regulacji zaworów, nie odrzucam jej, poszukuje innych możliwych przyczyn awarii, zawsze zaczynam od rzeczy na pozór błahych, gdyż one są przyczyną nienormalnej pracy w 99%
Naszym obowiązkiem jest pomóc cyprys4 a nie udowadniać wyższość świąt Bożego Narodzenia nad świętem Wielkanocnym. Ja widzę to tak:
- cyprys 4 - suszy mnie
- hugo- napij się wody
- qpal - a może jednak kanapeczkę?
- hugo do qpal- woda nic nie kosztuje, i nie zaszkodzi
- qpal do hugo - masz rację, ale kanapka może też pomoże
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-10-2007, 17:02   

qpal, w żadnym wypadku nie podważam Twoich teorii. Każdy z nas może mieć rację.
qpal napisał/a:
+ koszt nowej uszczelki pod klawiaturę
Niekoniecznie. Ja regulowałem zawory i założyłem starą. Nadal jest sucho.
qpal napisał/a:
Mam prawo mieć własne zdanie
Jak każdy.
 
 
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 24-10-2007, 18:58   

Mam coś podobnego w Galancie 2,6V6'99 - swierszcz przy gwałtownym przyśpieszaniu w lewym nawiewie, spadek mocy i obroty jałowe przy automacie ok 500obr/min. Czasem zaczyna sie juz telepac.
Szukałem nieszczelnosci w dolocie powietrza bo miałem kiedyś takie objawy w Galaxy 2,8V6, ale nic nie znalazłem.
 
 
cyprys4
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2009, 14:28   

Zawory wyregulowane, świerszczyk pozostał...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.