Przesunięty przez: Adaho_krak 26-06-2008, 17:08 |
Bardzo wysokie obroty przy zimnym silniku. |
Autor |
Wiadomość |
miszozon [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2007, 14:46 Bardzo wysokie obroty przy zimnym silniku.
|
|
|
Witam wszystkich. Otóż zrobiło sie zimno i mam problem.
Jak rano odpalam silnik to strasznie wyje. Nie mam obrotomierza ale ma z 2500 rpm, może i nawet więcej. Jak sie trochę zagrzeje to obroty spadają ale i tak są za wysokie, a jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to obroty zaczynają falować.
Jak silnik ma z 1/2 (lub więcej) temperatury roboczej to zgaszenie i ponowne odpalenie powoduje zniknięcie problemu. Obroty są w normie i nic sie nie dzieje.
Chcę zaznaczyć, że dzieję sie tak zawsze.
Mam jeszcze jeden, stary problem. Chyba ze Miśki tak maja. Jak włączę światła i ogrzewanie tylnej szyby to obroty tak spadają, że cały motor sie trzęsie. Czasami mam wrażenie jak by miał nawet sie zdusić. Ładowanie na aku ma dobre, ok 14,2V.
Z doświadczenia na innych samochodach wiem, że jak sie włączy odbiorniki dużego prądy to albo silnik trochę zwiększa obroty albo nic sie nie dzieje.
Ponieważ wyżej wymienione usterki są notoryczne wieżę, że mi pomożecie.
Pozdrawiam Wszystkich |
|
|
|
 |
gregfil [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2007, 00:32
|
|
|
Prawdopodobnie silnik krokowy nie steruje obrotami, ale sprawdz też czujnik temp. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-11-2007, 09:53
|
|
|
miszozon napisał/a: | Witam wszystkich. Otóż zrobiło sie zimno i mam problem.
Jak rano odpalam silnik to strasznie wyje |
ssanie się włącza. To normalna rzecz. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
ronetto
Forumowicz

Auto: space runner 1,8 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-10-2008, 00:44
|
|
|
witam . juz dawno o nic nie pytalem ale ja tez mam ten sam problem i obraty sa na 2,5tys i po min zaczynaja dopiero spadac... wymienilem dzisiaj czujke temp. od terowania ecu ba sadzilem ze to moze byc problemem ale nic sie nie zmienilo. zastanwim sie czy czujnik temperatury powietrza w filtrze nie bedzie przeklamywac i podawac ze jest duzo zimniej niz jest faktycznie a jak nie to co jeszcze moze ewentualnie moze byc . obroty sa stabilne na jalowym po rozgrzaniu wszystkie pierdoly powymieniane .
drugie to jakis dobry warsztat w bydgoszczy co by sie na zawieszeniach znal i zrobil nie wymienialne ponoc tuleje tylniego wahacza na chyba ze naprawde sie nic nie da zrobic i trzeba wymienic |
_________________ moja gwiezdna maszyna przed zakupem |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-10-2008, 10:44
|
|
|
Za obroty odpowiada w większości przypadków silnik krokowy. Teraz pokoleji zaczął bym od:
1. Czyszczenie przpustnicy
2. Sprawdzenie szczelności dolotu
3. Reset ECU i nauka wolnych obrotów
Jak nie pomoże będziemy myśleć dalej. Wysokie obroty po odpaleniu zimnego silnika to naturalna sprawa, poprostu ssanie. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
ronetto
Forumowicz

Auto: space runner 1,8 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-10-2008, 22:20
|
|
|
tak wiem ale te wszystkie czynnosc wykonalem na samym poczatku . wlasciwie nic nie zostalo co by jeszcze mogl zrobic lub wymienic ( kable filtry oleje czyszczenie regulacja sprawdzenie itp) zreszta sa stabilne i nie faluje z tym ze po odpaleniu na zimno po nocy zamiast standardowych okolo 1300 - 1500 jest 2500 obrotow co zdecydowanie za duzo mi sie wydaje wiem ze to ssanie ale chyba to lekka przesada.
juz tak nawet podejrzewalem ze ktos z poprzednich wlascicieli kombinowal cos z chip -resistor tuningiem ale nie znalazlem zadnych ingerencji przy czujniku temperatury. a moze to czujnik temperatury powietrza w przeplywce cos przeklamuje? |
_________________ moja gwiezdna maszyna przed zakupem |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-10-2008, 13:28
|
|
|
ronetto napisał/a: | . a moze to czujnik temperatury powietrza w przeplywce cos przeklamuje? |
Jest taka możliwość. Wróżką nikt nie jest trzeba próbować Najlepiej pożyczyć od kogoś sprawną przepływkę na chwilę, założyć, reset ECU i patrzeć czy pomogło. I to samo z pozostałymi elementami. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
rekrutacja
Mitsumaniak

Auto: Space Runner 1.8 GLXi '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 35 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16-10-2008, 01:40
|
|
|
Ja miałem podobny problem i mechanik długo szukał przyczyny. W końcu okazało się (uwaga - ja tylko powtarzam co usłyszałem od mechanika), że Space Runner podobnie jak inne japończyki ma system odzyskiwania oparów benzyny. Rurka ze zbiornika odłączyła się, i silnik zasysał przez nią "złe powietrze". Efektem były zbyt wysokie obroty i sporadyczne gaśnięcie silnika przy wrzucaniu luzu i zdejmowaniu nogi z gazu. |
_________________ Przeczytaj historię mojego Space Runnera a potem zostaw jakieś miłe słowo
 |
|
|
|
 |
ronetto
Forumowicz

Auto: space runner 1,8 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-10-2008, 21:07
|
|
|
no to juz jakas nadzieja istnieje ale to tylko wystepowalo u ciebie na zimnym silniku czy caly czas ? no i ktory z tychwezykow byl przerwany? |
_________________ moja gwiezdna maszyna przed zakupem |
|
|
|
 |
rekrutacja
Mitsumaniak

Auto: Space Runner 1.8 GLXi '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 35 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 18-10-2008, 10:43
|
|
|
dramatycznie bylo tylko na zimnym, na cieplym mu sie poprawialo.
rurka jest jedna, ale gdzie dokladnie jej szukac to nie wiem, (niestety) nie jestem mechanikiem... |
_________________ Przeczytaj historię mojego Space Runnera a potem zostaw jakieś miłe słowo
 |
|
|
|
 |
|