 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
pływają wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
piotrs45 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2007, 20:56 pływają wolne obroty
|
|
|
witam, od niedawna jestem posiadaczem galanta gdi z 99 r. Auto chodzi jak burza, ale zauważyłem pływające wolne obroty na cepłym silniku oraz nieliniową pracę silnika przy powolnym przyspieszaniu w zakresie 2-3 tys., z pewnym zawieszeniem na 2.800. Objaw ten nie występuje przy dynamicznym przyspieszaniu - w tym jest skubaniec dobry Czy ktos coś wie ? Jak do tej pory miałem następujące diagnozy :
- kable od świec
- silnik krokowy ( cokolwiek to jest)
- przepływomierz
- sonda lambda
Czy można to potwierdzić na diagnostyce, czy też metodą prób i błędów , a może to jeszcze inne cudo? |
|
|
|
 |
yrdn
Forumowicz

Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 216 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 24-11-2007, 12:21
|
|
|
Silniki GDI to wg mnie [sorrki za porownanie] fajna, ale bardzo wrazliwa kobieta
Swietnie sie z nia zyje, ale trzeba bardzo uwazać zeby jej nie zranic np. trywialnym
stwierdzeniem [w zartach] ze nie ma racji
GDI musi miec dobre paliwo, czesciej niz regularnie serwisowany silnik. Jest bradziej
wrazliwy na czynniki zewnetrzne, zly olej, zle filtry - no wlasnie taka wrazliwa kobieta
W twoim przypadku zwykle winna jest zanieczyszczona przepustnica - bardzo wrazliwy
element silnika GDI
pozdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2007, 22:11
|
|
|
Mógłbym się zapytać gdzie znajdę w moim Galancie [EA2A 2.0] silnik krokowy?
Mam takie same /identyczne/ objawy. Teraz stawiam na właśnie na to.
Proszę o jakąś lokalizacje tego ustrojstwa.
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 19-12-2007, 00:39
|
|
|
Silnik krokowy wplywa na prace przepustnicy przy małym otwarciu. Jezeli pływaja obroty biegu jałowego to tak moze to byc on, lub tak jak pisałyrdn, moze to byc brudna przepustnica, której zabrudzenie tez szkodzi w klasyznych silnikach. poprostu przez zabrudzenie, domlniecie przepustnicy nie jest szczelne i krokowiec caly czas koryguje przepływ mieszanki. A krokowca znajdziesz przy przepustnicy, dochodza do niego kabelki. Niestety aktualnie nie mam foty ale moze ktoś bedzie miał. OO na stronie krzyżaka są zdjęcia z innego silnika, ale umiejscowienie jest baardzo podobne.
Ps. Znajdz usera Krzyżak w profilu ma adres swojej strony |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2007, 01:43
|
|
|
Nie bardzo mogę coś tam u niego znaleźć o "krokowcu".
Tu jest jego strona http://mitsubishifan.webpark.pl/
Może mi podpowiesz? Może napisz/opisz jak wygląda i gdzie go szukać. |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 19-12-2007, 08:24
|
|
|
Mam podobny obiaw ale u mnie po strzale gazu padł przepływomierz |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 19-12-2007, 10:13
|
|
|
Na stronie krzyzaka, wchodzisz w dane naprawczo regulacyjne, a pozniej w regulacje wolnych obrotów, tam na 2 zdjeciach masz krokowca. To to czarne z wtyczką na górze.
[ Dodano: 19-12-2007, 10:15 ]
Co do walniętego przepływomierza, to przy strzale leci siateczka strumieniująca powietrze. Jak po strzale zaraz ją wyjmiesz z puchy, da sie ją naprostować i zamocowac spowrotem. Ktos tu na Ogólnym sprzedaje taki przepływomierz jak do twojego... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2007, 19:23
|
|
|
Marti napisał/a: | Mam podobny obiaw ale u mnie po strzale gazu padł przepływomierz |
JaGrab3 napisał/a: | Ktos tu na Ogólnym sprzedaje taki przepływomierz jak do twojego... |
To ja chyba
Jak coś to zapraszam do zakupu.
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=19375
[ Dodano: 19-12-2007, 19:27 ]
JaGrab3 napisał/a: | tam na 2 zdjeciach masz krokowca |
Mówisz o tym? TPS?
[ Dodano: 19-12-2007, 19:30 ]
Kolega mi podpowiedział, że najprostszym rozwiązaniem, żeby sprawdzić "krokowca: to jest po prostu odłączenie go (wtyczkę). Dziś odłączyłem to i obroty bardzo podskoczyły (ok. 2500). Jak zaczynam ruszać to obroty spadają do normy ale jadąc skaczą dalej - wydaje mi się, że jednak to nie on (bo dalej skaczą obroty). |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 20-12-2007, 08:47
|
|
|
JaGrab3 napisał/a: |
Co do walniętego przepływomierza, to przy strzale leci siateczka strumieniująca powietrze. Jak po strzale zaraz ją wyjmiesz z puchy, da sie ją naprostować i zamocowac z powrotem. Ktos tu na Ogólnym sprzedaje taki przepływomierz jak do twojego... |
Jak się dobrać do tej siateczki. Trzeba wyciągnąć przepływkę? Drugą już kupiłem tylko obawiam się że przez ilośc paczek wysłanych kurierami na święta mogę swoją nie dostać zbyt szybko. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 20-12-2007, 22:36
|
|
|
Siateczka jest przyciśnięta do przepływki plastikowym kołnierzem. On jeste seryjnie mocowany na jakimś silikonie lub kleju, ale nie tak całkowicie, tylko punktowo. Rozpinasz puche od powietrza i zdejmujesz rure z przepływki, tak zeby wyjąć przepływomierz (odłączyć wtyczke wczesniej) razem z przykreconą 1 cześcią puchy. Nie ma konieczności odkrecania tych 4 mocujacych śrub. I teraz jeżeli jestes w stanie w miarę łatwo podważyć ten kołnierz, tak zeby wyjąć siateczkę to możesz przełożyc samą tą część przyklajając na silikonie (tak zeby nie odpadło...) lub przełozyc całą przepływkę, do wyboru do koloru... Co do wyjęcia siateczki, to mozesz ją delikatnie sprobowac wypchac z drugiej strony przepływki, postukac i moze wyjdzie bez problemu...
Adley, sprawdz przepływkę tak samo jak krokowca, czyli odłącz ją, jak sie poprawi masz znajde. Ja tak diagnozowałem... i znalazlem |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2007, 23:00
|
|
|
JaGrab3 napisał/a: | JaGrab3 |
Sprawdzałem już tak. Rozkminiałem ten temat już wcześniej TU - najpierw myślałem, że coś się poprawiło (bez podłączonego), później już nie byłem pewien a w końcu kupiłem inny przepływomierz i się okazało, że jest to samo /lub w co wątpie - trafiłem na także zepsuty/. I także tutaj mój post. |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 21-12-2007, 07:56
|
|
|
Czyli inaczej ta siateczka (plaster miodu) znajduje się w przepływomierzu. U mnie w filtrze powietrza oderwał się taki owalny element z daszkiem u góry. Zadnej siatki nie znalazłem. Reasumując to po strzale wylatuje siatka z obudowy filtra powietrza czy pada coś w przepływce bo już zaczynam się motać. Jakby ktoś miał do sprzedania obudowę filtara powitrza to kupię. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 21-12-2007, 10:26
|
|
|
Ten element z daszkiem wlasnie dociska sieteczkę do przepływki. Jezeli siateczki nie ma to znaczy ze gdzies wypadła. Jako,że przepływka nie ma elementow mechanicznych przy strzale na 99%rozwala sie ta wlasnie siateczka. Bez niej przepływka wlasnie bedzie wariowała. Przy uszkodzeniu elektroniki bedzie świecił CE |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2007, 18:33
|
|
|
JaGrab3 napisał/a: | [...] Co do wyjęcia siateczki, to mozesz ją delikatnie sprobowac wypchac z drugiej strony przepływki, postukac i moze wyjdzie bez problemu...
Adley, sprawdz przepływkę tak samo jak krokowca, czyli odłącz ją, jak sie poprawi masz znajde. Ja tak diagnozowałem... i znalazlem |
Zdecydowanie odradzam wypychanie tej siateczki. Jest tak delikatna, ze delikatne dotkniecie jej powoduje deformacje "plastra miodu", a pozniejsze naprostowanie jest bardzo ciezkie. |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 22-12-2007, 15:22
|
|
|
Już wymieniłem cały element na nowy i jak ręką odjął teraz tylko przeróbka klap antywybuchowych i po robocie. Pozdrowienia |
|
|
|
 |
|
|