Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile oleju bierze sigma?
Autor Wiadomość
Pablost
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 23:22   Ile oleju bierze sigma?

Witam.
Mam pytanie ile oleju bierze sigma?
Chciałem sie dowiedzieć ile biorą wasze sigmy czy jest jakaś fabryczna tolerancja itp.?
Pytam ponieważ na ostatnie 5000km dolałem jakiś litr oleju, silnik o przebiegu
ok 143 000km i nie wiem czy to wartość do przyjęcia czy trzeba zacząć sie martwic :)
Pozdrawiam Paweł
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 23:25   

1 litr oleju na 5000tys to sporo:( przy takim przebiegu nie powinno tyle ubywać , sprawdz czy nie ma wycieków. Na jakim oleju jeździsz?
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-11-2007, 23:25   

Tolerancja chyba jest w granicach 1l/10000km ale nie wiem dokladnie, szcezgolnie ze tam masz 6 garow...
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Pablost
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 23:33   

Jezdze na CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40

Paweł
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-11-2007, 23:34   

Pablost napisał/a:
Jezdze na CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40

:shock: :shock: czemu jezdzisz na minerale przy tak malym przebiegu :?: :?: :?:
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 23:36   

Majster to olej do aut z dużym przebiegiem!Jezdze na CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40
Gęsty mineral z dodatkami poprawiającymi kompresję i elastyczność uszczelek.
Jeśli łyka taką oliwę masz ze 400tys na budziku :?
 
 
Pablost
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 23:36   

Jezdze na takim oleju ponieważ niedawno kupiłem ten samochód tzn 3 miesiace temu i taki był zalany. Natomiast teraz mam obawy przed zmianą na syntetyk zeby czegos nie rozwalic. Są rózne szkoły na ten temat.

Paweł
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-11-2007, 23:39   

Pablost napisał/a:
obawy przed zmianą na syntetyk

na syntetyk nie, ale na pol mysle ze moglbys sprobowac. Szkoda troszke silniczka psuc tym mineralem zwlaszcza przy tak niskim przebiegu. A nawiasem mowiac przy tym przebiegu spokojnie powinienes na syntetyku smigac...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Pablost
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 23:46   

Dzieki za odpowiedzi musze poszukac wycieków. W grudniu bedzie wymiana oleju wiec musze sie poważnie zastanowić nad olejem. Nawiasem mówiąc nie podejrzewam tak dużego przebiegu ponieważ samochód kupiłem od mojego kolegi który śmigał nim ponad 4 lata a był 1 włascicielem w Polsce natomiast z Belgii mam książkę serwisową. On twierdzi ze ten samochód tak miał zawsze.
Silnik chodzi cicho jedynie co słychać to rolkę od napinacza i zawory zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Nie kopci i śmiga że aż miło
Paweł
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-11-2007, 23:50   

Z drugiej strony moze silniki z 6 garami maja jakies wieksze tolerancje w zuzyciu oleju. 16V 4cyl maja kolo 1 litra na 10000km, ale Ty masz 24 :twisted:
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 23:53   

Masz zbyt gęsty olej do tego silnika! dlatego słychać zawory.
Teraz jest już zimno więc gęstnieje, jeśli chcesz wymienić olej na semi synt-co powinieneś uczynić, jest ku dobry czas. Proponuję użuć na kilka tysięcy Lotos 10W40 Thermal control,jeśli będzie ok , na wiosnę zmienisz na coś lepszego np: Castrol-BP albo Valvoline max life 10W40, pozdr.
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2007, 11:15   

Witam !
Może te dane z instrukcji Ci pomogą

http://www.mitsubishi-gra...&highlight=olej

Pozdrawiam.

Ps. Istnieje tutaj na górze strony funkcja "SZUKAJ" po co drążyć ten sam temat w kółko?
Ilu użytkowników tyle opinii ale wystarczy się trzymać tego co zaleca instrukcja. :wink:

U mnie o podobnym przebiegu bierze 1l oleju od wymiany do wymiany ( stan oleju pomiędzy kreskami ) Petro Canada 10w40
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 26-11-2007, 18:49   

a ja napiszę tak co do tego brania oleju,te silniki mają 9000tys obr.lub 8000 tys.obr.zależy od jednostki napędowej-o co mi chodzi ...w zależnosci od kręcenia silnika jeżeli ktoś lubi sobie dobrze deptać po obrotach na 1,2,3... biegu ... to jest możliwe duże zużycie oleju bo auto jest maksymalnie obciążane co powodować będzie te ubytki...w końcu jest to 6 cylindrów i smarowanie być musi...obciążony motor zjada oleju więcej niż przy normalnej eksploatacji.... proszę mnie poprawić jak się mylę...ponadto te silniki mają już swoje w kołach...a branie oleju /duże /będzie objawiać się okopconymi rurkami wydechowymi i błekitnym dymkiem z owych rurek na zimnym silniczku/uszczelniacze/i na gorącym /pierscionki olejowe i ..../ pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-11-2007, 18:58   

zbyszek05 napisał/a:
te silniki mają 9000tys obr.lub 8000 tys.obr.

jeszcze nie dzialem silnika krecacego sie 9 milionow obrotow na minute
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 26-11-2007, 18:59   

a co do oleju... podobno miałem zalany syntetyk valvoline -po zakupie zmieniłem na shell helix 5w/40 i filtr oleju filtron .nie stałem nad łbem i zrobili mi profanacje sigmy. po 7000 tys. zaczęła zapalać się lampka stanu oleju/pisałem o tym/ zlałem shella i wlałem maxlife 5w/40 valvoline- filtr mann'a teraz mam prawie 240000. silniczek wycichł i ładnie kreci...co zauważyłem - na razie nic ...tylko poci się pod korkiem wlewu oleju i przy klimatyzacji ....czekam do wiosny .pozdrawiam

[ Dodano: 26-11-2007, 19:01 ]
to zapraszam do siebie ...zobaczysz jak zamyka się obrotościomierz sigmy 24 zaworowej :finga: pozdrowionka
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.