Ile oleju bierze sigma? |
Autor |
Wiadomość |
Pablost [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:22 Ile oleju bierze sigma?
|
|
|
Witam.
Mam pytanie ile oleju bierze sigma?
Chciałem sie dowiedzieć ile biorą wasze sigmy czy jest jakaś fabryczna tolerancja itp.?
Pytam ponieważ na ostatnie 5000km dolałem jakiś litr oleju, silnik o przebiegu
ok 143 000km i nie wiem czy to wartość do przyjęcia czy trzeba zacząć sie martwic
Pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:25
|
|
|
1 litr oleju na 5000tys to sporo:( przy takim przebiegu nie powinno tyle ubywać , sprawdz czy nie ma wycieków. Na jakim oleju jeździsz? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:25
|
|
|
Tolerancja chyba jest w granicach 1l/10000km ale nie wiem dokladnie, szcezgolnie ze tam masz 6 garow...
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Pablost [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:33
|
|
|
Jezdze na CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40
Paweł |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:34
|
|
|
Pablost napisał/a: | Jezdze na CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40 |
czemu jezdzisz na minerale przy tak malym przebiegu
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:36
|
|
|
Majster to olej do aut z dużym przebiegiem!Jezdze na CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40
Gęsty mineral z dodatkami poprawiającymi kompresję i elastyczność uszczelek.
Jeśli łyka taką oliwę masz ze 400tys na budziku |
|
|
|
 |
Pablost [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:36
|
|
|
Jezdze na takim oleju ponieważ niedawno kupiłem ten samochód tzn 3 miesiace temu i taki był zalany. Natomiast teraz mam obawy przed zmianą na syntetyk zeby czegos nie rozwalic. Są rózne szkoły na ten temat.
Paweł |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:39
|
|
|
Pablost napisał/a: | obawy przed zmianą na syntetyk |
na syntetyk nie, ale na pol mysle ze moglbys sprobowac. Szkoda troszke silniczka psuc tym mineralem zwlaszcza przy tak niskim przebiegu. A nawiasem mowiac przy tym przebiegu spokojnie powinienes na syntetyku smigac...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Pablost [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:46
|
|
|
Dzieki za odpowiedzi musze poszukac wycieków. W grudniu bedzie wymiana oleju wiec musze sie poważnie zastanowić nad olejem. Nawiasem mówiąc nie podejrzewam tak dużego przebiegu ponieważ samochód kupiłem od mojego kolegi który śmigał nim ponad 4 lata a był 1 włascicielem w Polsce natomiast z Belgii mam książkę serwisową. On twierdzi ze ten samochód tak miał zawsze.
Silnik chodzi cicho jedynie co słychać to rolkę od napinacza i zawory zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Nie kopci i śmiga że aż miło
Paweł |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:50
|
|
|
Z drugiej strony moze silniki z 6 garami maja jakies wieksze tolerancje w zuzyciu oleju. 16V 4cyl maja kolo 1 litra na 10000km, ale Ty masz 24
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:53
|
|
|
Masz zbyt gęsty olej do tego silnika! dlatego słychać zawory.
Teraz jest już zimno więc gęstnieje, jeśli chcesz wymienić olej na semi synt-co powinieneś uczynić, jest ku dobry czas. Proponuję użuć na kilka tysięcy Lotos 10W40 Thermal control,jeśli będzie ok , na wiosnę zmienisz na coś lepszego np: Castrol-BP albo Valvoline max life 10W40, pozdr. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2007, 11:15
|
|
|
Witam !
Może te dane z instrukcji Ci pomogą
http://www.mitsubishi-gra...&highlight=olej
Pozdrawiam.
Ps. Istnieje tutaj na górze strony funkcja "SZUKAJ" po co drążyć ten sam temat w kółko?
Ilu użytkowników tyle opinii ale wystarczy się trzymać tego co zaleca instrukcja.
U mnie o podobnym przebiegu bierze 1l oleju od wymiany do wymiany ( stan oleju pomiędzy kreskami ) Petro Canada 10w40 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 26-11-2007, 18:49
|
|
|
a ja napiszę tak co do tego brania oleju,te silniki mają 9000tys obr.lub 8000 tys.obr.zależy od jednostki napędowej-o co mi chodzi ...w zależnosci od kręcenia silnika jeżeli ktoś lubi sobie dobrze deptać po obrotach na 1,2,3... biegu ... to jest możliwe duże zużycie oleju bo auto jest maksymalnie obciążane co powodować będzie te ubytki...w końcu jest to 6 cylindrów i smarowanie być musi...obciążony motor zjada oleju więcej niż przy normalnej eksploatacji.... proszę mnie poprawić jak się mylę...ponadto te silniki mają już swoje w kołach...a branie oleju /duże /będzie objawiać się okopconymi rurkami wydechowymi i błekitnym dymkiem z owych rurek na zimnym silniczku/uszczelniacze/i na gorącym /pierscionki olejowe i ..../ pozdrawiam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-11-2007, 18:58
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | te silniki mają 9000tys obr.lub 8000 tys.obr. |
jeszcze nie dzialem silnika krecacego sie 9 milionow obrotow na minute |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 26-11-2007, 18:59
|
|
|
a co do oleju... podobno miałem zalany syntetyk valvoline -po zakupie zmieniłem na shell helix 5w/40 i filtr oleju filtron .nie stałem nad łbem i zrobili mi profanacje sigmy. po 7000 tys. zaczęła zapalać się lampka stanu oleju/pisałem o tym/ zlałem shella i wlałem maxlife 5w/40 valvoline- filtr mann'a teraz mam prawie 240000. silniczek wycichł i ładnie kreci...co zauważyłem - na razie nic ...tylko poci się pod korkiem wlewu oleju i przy klimatyzacji ....czekam do wiosny .pozdrawiam
[ Dodano: 26-11-2007, 19:01 ]
to zapraszam do siebie ...zobaczysz jak zamyka się obrotościomierz sigmy 24 zaworowej pozdrowionka |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
|