gdy jest zimna chodzi ok |
Autor |
Wiadomość |
astral [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2007, 15:28 gdy jest zimna chodzi ok
|
|
|
Kupilem swoja sigme w kwietniu br i ogolnie spisuje sie dosc dobrze jest jednak male ale, ktore mnie irytuje: Objaw ktory sprobuje opisac jest malo zauwazalny i kazdy mechanik ktory przejezdzal sie moja sigma mowil ze on problemu nie widzi ale mechanicy ci nie widzieli tez nigdy sigmy i jadac samochodem z silnikiem 3litrowym sa pod wrazeniem. Gdy auto jest zimne reaguje na gaz bardzo zwawo i czuje ze jade sportowa limuzyna. Przy okazji wspomne ze musze ujechac kilkaset metrow na 2 biegu zeby skrzynia wrzucila 3 (automat) moze to normalne nie wiem. Na zimny silniku gdy skrzynia przerzuca juz biegi (normalnie) w zaleznosci od wcisniecia gazu obroty utrzymuja sie na poziomie miedzy 2 a 3 tys. Czyli jadac np 90 mam ponad 2 tys i wyprzedzanie jest latwe, pedal gazu jak ja to okreslam "jest twardy". I teraz gdy juz silnik osiagnie wyzsza temperature powiedzmy taka przelotowa zaczyna sie to co mnie drazni. Obroty przy dodaniu gazu np jadac 80km/h zamiast rosnac spadaja np z 2300 do 2000 auto staje sie ospale i zeby uzyskac dynamike jak na zimnym silniku musze dac mu 3/4 gazu to wtedy lekko zwiekszy obroty. Poza tym gdy jade spokojnie ledwo trzymajac gaz silnik jakby niedopala jednym cylindrem. Objaw jest podobny jak przy niewywazonym kole takie delikatne potrzasanie samochodem ale naprawde lewdo wyczuwalne. Da sie to zauwazyc na rownej nawierzni. Reakcja przy tym na gaz jest dla mnie wyczuwalnie mniejsza niz na zimnym silniku. Pedal staje sie taki "gumowy".
Moze ktos mial cierpliwosc doczytac moj opis do konca i nakieruje mnie na jakis punkt zwrotny mojej przypadlosci.
dziekuje i wszystkich pozdrawiam |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 21:59
|
|
|
Witam,
na odległość Twój przypadek jest trudny do jednoznacznego zdiagnozowania. Na poczatek zacznij od zczytania błędów ze sterownika silnika (ECU). Instrukcję w pdf -ie znajdziesz w temacie "Instrukcje i Serwisówki..." Jeśli nie wyświetli żadnych błędów, pomyślimy dalej co z tym zrobić...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
astral [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2007, 18:05
|
|
|
wreszcie mialem czas na zajecie sie chocby troche moim samochodem. Podjechalem na komputer w Krakowie na Balickiej (szybko i sprawnie) Blad byl na przeplywomierzu i na silniku krokowym oraz sondzie. Po wyczyszczeniu kontakt sprayem bledy zniknely ale zastanawiam sie na jak dlugo. Moze warto to wyczyscic wg podanych na tym forum wskazówek. Sonda stwierdzil ze pewnie od gazu. No i jakby jest lepiej silnik pracuje rowniej ale czy to juz taki stan jakiby mnie zadowalal czy tylko efekt placebo trudno jednoznacznie okreslic. Przy okazji wtrace watek spalania. Zauwazylem ze jezdzac 80-110 spala mi 13 gazu, jak jezdze 130-160 spalanie oscyluje w granicach 11,7 - 12. Mam KME Diego i w sumie powinienem sie cieszyc z tego faktu ale wolalbym zeby przy oszczednej jezdzie palila tez oszczednie. Moze ma ktos jakies sugestie co do takiego stanu rzeczy. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-12-2007, 22:58 skaner
|
|
|
A czym gość skanuje i czy skanowałeś błędy ECU mitsu czy komputera od gazu? Bo potrzebuje kogos ze skanerem mitsu do skasowania błędów poduszki |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
astral [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2007, 12:39
|
|
|
do gazu mam wtyczke i sam sie podpinam a gosc skanowal czyms uniwersalnym i mowil przy okazji ze poduszka ok
a znalazlem go TUTAJ |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-12-2007, 21:28
|
|
|
a wpinał sie do skanowania pod to złącze przy skrzynce bezpieczników? chodzi mi o to czy facet ma skaner który osbłsuguje OBD I które było w starszych miskach i wymagało dedykowanego skanera |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
astral [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2007, 13:54
|
|
|
tak, tam sie wpinal, najlepiej to zadzwon i zapytaj dokladnie z tego linku co podalem na allegro telefon z koncowka 2, bardzo przystepny mlody czlowiek |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-12-2007, 15:56
|
|
|
Wlasnie u niego byłem, wszystko zrobine, poduszka sie nie swieci. Operacja trwała 5 minut. Chciałbym zarobić 50 zł w 5 minut |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|