Podrasowanie Galanta 2.5 v6 |
Autor |
Wiadomość |
zenkov [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 00:12 Podrasowanie Galanta 2.5 v6
|
|
|
Wysłąłem emila do vtg i otrzymałem odpowiedz i chyba nie obraża sie jak to umieszcze ...
Witam, dobrze znamy tš jednostkę napędowš i z pzykro�ciš stwierdzam,
że w jej przypadku ( tak jak w większo�ci silników wolnossšcych )
tuning elektroniczny nie ma sensu. Jego koszt wyniesie ok 2tys zł a
spodziewane efekty to przyrost 2-3% mocy i momentu. Także naprawdę nie
ma to sensu.
Lepszym rozwišzaniem jest delikatny tuning mechaniczny. Zmiana ukladu
wydechowegon od kolektora do końca i ukł. dolotowego napewno doda Panu
kilka KM i może kilkana�cie
Nm momentu. Koszt takiej operacji to ok 4000zł
Pozatym można zrobić obróbkę silnika, czyli obróbke głowicy, kanałów
dolotowych itd ale to już koszt ok 6000zł. Wówczas może liczyć Pan na
przyrost rzędu 10-15% mocy i momentu.
Najbardziej radykalnym rozwišzaniem jest montaż kompresora lub systemu
turbo, wówczas może Pan liczyć na przyrost od kilkudziesięciu do nawet
paruset KM ale koszt podstawowej instalacji to ok 15tys zł. |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 00:43
|
|
|
I co zdziwiony jesteś? Bo ja wcale. Dobrze, że chłopaki sprowadzją na ziemię. W przypadku tego silnika zgadza się wszycho. Wg mnie jedyna droga do mocy to VR4 Panie Szanowny Kolego
P.S.A jeżeli turbo nie pyka to żeń 6a12 w mivecu ze swoim bo z dwóch idzie złożyć jeden. Na zmiennych fazach 6a13 + wydech + dolot + elektronika = >200 ale nie wiem dokładnie ile, takie hybrydy robi podobno australia i nowa zelandia. Jak chcesz drążyć temat mocnej N/A dam Ci namiary. A swoją drogą można sprawdzić czy łeb z miveca 6a12 podejdzie pod 6a13. Słyszał ktoś o jeżdżących bo ja tylko o takich co kombinują? Mam niby oba w posiadaniu |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-12-2007, 11:11
|
|
|
A ja mam odpowiedź JC auto:
Witam serdecznie.
Niestety jak Pan zauważył mało jest dedykowanych do tego silnika części tuningowych podnoszących moc.
Aby podnieść moc o 30KM należało by wymienić wałki na sportowe, obrobić głowicę, wymienić układ wydechowy oraz dostosować elektronikę.
Takie modyfikacje mogą osiągnąć koszta zbliżone do 8-9 tysięcy pln.
Ze swojej strony proponowałbym relatywnie najtańszy sposób osiągnięcia żądanej przez Pana mocy a jest nim system NITRO.
System do tego auta może kosztować w okolicach 3500-5000pln, do tego montaż i zatankowanie butli i bez problemu osiągamy moc +50KM.
System taki pozostaje już na całe życie więc raz wydane pieniądze możemy wykorzystać w każdym aucie jakie będziemy posiadali a moc będziemy mieli w nich już za darmo
Systemy o jakich mówię są produkowane przez firmę HIGHPOWER WIZARDS OF NOS i są najbezpieczniejszymi i najwydajniejszymi na świecie. Posiadają możliwość dodania aż do 150 dodatkowych koni mechanicznych!!
Biorąc pod uwagę iż inne środki nie będą w stanie pomóc nam osiągnąć upragnionej mocy – system nitro jest najlepszym rozwiązaniem. |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 11:14
|
|
|
Hehehe, dobre dobre Krzys. |
|
|
|
 |
zenkov [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 11:14
|
|
|
To możesz dać namiary a właśnie jak byś miał vr4 to sie odezwij na zbyciu To ja w zamian daje swojego gala i mozna sie dogadać hyhyhy |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 11:16
|
|
|
Gadaj z Krzysiem, on już jedną nogą ma dwa VR4 |
|
|
|
 |
zenkov [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 11:17
|
|
|
Krzysiu Gadam z tobą , to jak z tymi vr4 hyhyhy:) |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-12-2007, 11:28
|
|
|
Gadaj,gadaj
To zależy co chcesz...
mieć mocną jedną ośke??(przekładasz tyko góre silnika,pare gratów i stroisz na kompie)
albo chcesz "całego" VR-a w tiptronicu... tyle że czeka Cie swap całego silnika i napędów(pierwsza opcja dużo tańsza i do ogarnięcia)
Tak czy inaczej to potrzebujesz swojego Gala do tych modyfikacji |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 13:04
|
|
|
Opcja ośki jest najtańsza. Bierz od Krzysia kompletny motor z turbinami(kat'a może nie być lecz sonda tak), orurowaniem, i intercoolerem lecz bez skrzyni(Ty masz manual?). Wrzucasz go zamiast Twojego, odpalasz na swoim ECU + świnka. Dobrym rozwiazaniem byłoby zamontowanie kontrolera doładowania cobyś se mógł ustawić doładowanie na każdym biegu w celu oszczędzania skrzyni i półosi. A swoje 6a13 sprzedajesz.To by było na tyle.
P.S. Swap kompletu z VR4 najbidniej x2 kosztowo. |
|
|
|
 |
zenkov [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 16:55
|
|
|
Krzys napisałem na gg do ciebie odezwij sie ale ja raczej przystał bym na 1wszej opcji .
Jakie to by były koszty ????. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-12-2007, 20:43
|
|
|
A nie lepiej kupić tego VR4 z allegro za 13 tyś i zrobic modyfikację kiery.... wiesz wtedy co masz. na 1 osi 280 koni .. jak dla mnie nie do utrzymania....:)
Pozdr |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-12-2007, 20:49
|
|
|
Jak dlamnie to pierwsza opcja jest najprostsza i najtańsza żeby osiągnąć 280kucy...
a żeby to wszystko chodziło to się dorzuca pare gadżetów i ani nieukręcisz półosiek anie niezarżniesz skrzyni...
Co do przeróbki VR-a to trzeba mieć dużo więcej kasy
no i liczyć się z tym że może coś nietak puść i kolejne koszta.
Niebawem autoR dokładną wycenę podrzuci... |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 21:01
|
|
|
Marcino napisał/a: | A nie lepiej kupić tego VR4 z allegro za 13 tyś i zrobic modyfikację kiery.... wiesz wtedy co masz. na 1 osi 280 koni .. jak dla mnie nie do utrzymania....:)
Pozdr |
To wizyta na siłowni potrzebna, mój kolega ma 440 w Civicu i daje radę.
Oto koszta:
1.Opcja powinna sie zamknąć silnik+montaż+świnia +strojenie w 10tys.zł. Zostaje Twoja kompletna motorownia na sprzedaż.
2.Do ceny VR4 (np.13tys.zł)musisz dodać robociznę i części serwisowe, oleje = 10tys.zł.(SWAP) I pozostaje Twoja kompletna mechanika i kompletne zawieszenia(przód i tył) + nadwozie na sprzedaż(cały galant). Przerzutki kiery nie biorę pod uwagę. Tu rośnie nam specjalista Kochajj. |
|
|
|
 |
zenkov [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 21:21
|
|
|
mam skrzynie automatyczna i instalacje gazowa, daloby rade to tez przelozyc ? |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 21:40
|
|
|
Jeżeli ma 6a13tt pracować w gazie to ja wysiadam. Nie biorę udziału w tej zbrodni. |
|
|
|
 |
|