 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: zbyszekm2 12-03-2008, 00:14 |
2,5 td nie ODPALA |
Autor |
Wiadomość |
svaq [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 21:49 2,5 td nie ODPALA
|
|
|
Witam i proszę o pomoc !
W niedziele wróciłem z wycieczki ( więcej asfaltu niż terenu ) postawiłem swojego miska pod domem i do środy sobie stał. Chciałem go przestawić i tu niespodzianka nie mogę uruchomić silnika . Aku nowy kręci jak wściekły i kompletnie brak reakcji . Totalne zero silnik nawet nie drgnie nawet się nie zakrztusi . Co to może być , jak sprawdzić czy pompa podaje paliwo. Jestem totalnie załamany . Samochód pod domem, do mechanika daleko i kto pociągnie 2 tony ?? . Może coś z elektryką . Kontrolki ok . POMOCY! |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 21:58
|
|
|
masz u siebie immobiliser? |
|
|
|
 |
svaq [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 22:02
|
|
|
Raczej nie . Mam jakiś alarm ale nie wiem czy ma tą funkcję. Idę odłączyć klemy - może pomoże . |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-12-2007, 22:33
|
|
|
Zagrzej świece na krótko, może sterownik padł, Aby sprawdzić czy paliwo podaje, poluzuj kluczem 17 nakrętkę na wtryskach, jak się bedzie przelewac to podaje, jak nie to nie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 07-12-2007, 06:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
svaq [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 23:16
|
|
|
Na zyszkam2 zawsze można liczyć , jednak dla mnie to chyba za trudne , no bo jak zagrzać świece na krótko gdzie podłączyć napięcie ???? Tyle problemów mam z tym samochodem ! Moje marzenie zmienia się w zły sen. Ostatni samochód , który nie chciał mi odpalić to 15 lat wstecz mój pierwszy maluch !. Kupiłem ten samochód bo po
1. podobał mi się
2. jest niezły w teren
3. jest pakowny
4 pociągnie przyczepę naładowaną do granic
5,6,7, itd
teraz jest obiektem moich trosk i nerwów . Ma 230 tys na liczniku co na ten typ samochodu nie jest chyba takie straszne . Już w niego włożyłem na dzień dobry 3 tysie i nie wiem kiedy to się skończy |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-12-2007, 06:48
|
|
|
svaq napisał/a: | Już w niego włożyłem na dzień dobry 3 tysie i nie wiem kiedy to się skończy |
Przepraszam za ot ale jak lubisz to auto to bedziesz jeszcze duzo wiecej w niego wkladal. Powaznie, to mala skarbonka. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-12-2007, 07:23
|
|
|
Musisz zaopatrzyć się w przewód ok 80 cm. jednym końcem dotkinik + w akumulatorze a deugim dotknij na 15 sekund listwy, którą połącozne są świece. I szybko próbuj go zapalić, zrób tak kilka razy.
Sprubuj też napompować paliwo pompką, która jest nad filtrem paliwa, pompuj tak długo aż poczujesz opór, bo może paliwo zchodzi z przewodu paliwowego.
Jednym słowem próbuj. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
svaq [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2007, 22:36
|
|
|
OK ! Nie załamuje się i pomimo deszczu i samochodu zaparkowanego pod chmurką walczę dalej. Już wiem że paliwo niestety nie dochodzi do silnika . Pomimo pompowania ręcznego ani kropla dieselka nie leci . Wskaźnik pokazuje 1/4 poziomu paliwa w baku . Co dalej, Czyżby się coś zapchało a może urwało . Gdzie patrzeć , gdzie zajrzeć . Może filtr paliwa wymienić ? Pomocy ( mam tylko nadzieje ze nie będę się musiał kłaść pod auto!)
Aby się przekonać czy paliwo leci zdjąłem najpierw jeden przewód z pompki a potem drugi Tak nawiasem mówiąc. to który powinienem zdjąć ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-12-2007, 22:48
|
|
|
musisz chyba zaprowadzić pajerkę na kanał i obejżeć dokładnie przewody paliwowe.
może być tak, że są przeżarte i nie ma jak zassać paliwa. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
svaq [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2007, 23:42
|
|
|
ok tak zrobię , czy to auto ma pompę paliwa i gdzie ona jest zamontowana
a jak bym tak podał paliwo do filtra bezpośrednio z butelki , to może zaciągnie potem już z baku w związku z tym pytanie: który kanał jest ssący prawy czy lewy jak stoje przodem do silnika Wolałbym nie holować jednak tego pojazdu .
Dzięki za słowa otuchy! |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-12-2007, 23:56
|
|
|
svaq napisał/a: | ok tak zrobię , czy to auto ma pompę paliwa i gdzie ona jest zamontowana |
Jak otworzysz maskę to po prawej stronie silnika (jak stoisz przodem do samochodu) ta to z której metalowe cztery przewody idą do wtrysków.
svaq napisał/a: | a jak bym tak podał paliwo do filtra bezpośrednio z butelki ! |
to dobry pomysł, weż 2 m igielitowego przewodu fi 8 i naciągnij na kruciec ten co idzie od filtra do pompt. Zdejmij ten a załóz ten co ciagnął będzie z butelki. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
svaq [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 16:31
|
|
|
No i stało się ! Założyłem przewód bezpośrednio do pompy nalałem 1,5 l diesla do butelki po mineralnej wsadziłem drugi koniec do butelki i postawiłem tak abym widział i kręce rozrusznikiem . 30 sekund i wciągnał paliwa chyba z 0,5 litra i już się zaczał dławić , już zaczał odpalać i trach . Rozrusznik przestał kręcić - trudno uwierzyć . Po przekręceniu kluczyka na rozrusznik słychac tylko jak przekaznik stuka i nic niewięcej , nawet kontrolki nie przygasają . Pech.
Połączyłem nastepnie z pominięciem filtra przewody paliwowe, zagrzałem świece i dawaj z górki . W koću zapalił . Postawiłem go na górce i w poniedziałek do elektryka pojadę . Bo sam rozrusznika nie wyjmę a pewnie to on sie teraz zepsuł
no chyba że ktos ma jakieś sugestie ?
Sprawdziłem poprzez zaciągnięcie własnymi płucami iż paliwo z baku płynie .Najprawdopodobniej filtr paliwa jest zapchany |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-12-2007, 17:53
|
|
|
Może tylko rozładował się akumulator? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
svaq [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 20:00
|
|
|
Niestety nie! podłączałem inny i to samo |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-12-2007, 20:05
|
|
|
warzie czego jet taki. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|