Problem z pierwszym biegiem. |
Autor |
Wiadomość |
tarcza [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2008, 19:56 Problem z pierwszym biegiem.
|
|
|
Witam!
Mam mały problem z Galantem, nie chce wskoczyć mi pierwszy bieg kiedy auto sie toczy. Aby bieg wskoczył muszę sie zatrzymać w miejscu. Był już tego typu temat na forum, pod poniższym adresem,lecz u mnie mimo ze jedynka podczas zatrzymania wskakuje, to bez walki sie nie poddaje. (zazwyczaj trzeba drążek lekko przesunąć w stronę dwójki i wbić jedynkę)
http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=6399&highlight=skrzynia
Co może być przyczyną, jak rozwiązać ten problem |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-01-2008, 20:08
|
|
|
Sproboj takiego triku. Najpierw toczac sie wbij dwojka a dopiero pozniej przebij na jedynke. Napisz czy wchodzi czy nie w takiej opcji |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
tarcza [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2008, 20:14
|
|
|
Właśnie ostatnio próbowałem czegoś takiego, wskakiwała jedynka ale nie zawsze i nie bez problemu. |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2008, 21:13
|
|
|
Skrzynia do roboty, glownie synchro ale radzil bym spytac np Krzyzak'a ma duze doswiadczenie w tym polu, mi np w takim problemie pomogly jego wskazowki. |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
|
|
|
 |
tarcza [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2008, 13:42
|
|
|
Dzisiaj podczas próby odpowietrzenia sprzęgła uciekło ciśnienie i nic nie dało się już nic zrobić. Mechanik powiedział że to pompka sprzęgła i muszę ją wymienić. Możliwe że to było przyczyną złego wskakiwania pierwszego biegu? |
|
|
|
 |
zombi [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2008, 14:56
|
|
|
daj znac czy to wymiana pompy sprzegla pomoglo czy nie?? bo mam podobny problem |
|
|
|
 |
cerber [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2008, 17:14
|
|
|
W książce serwisowej dostępnej na forum widziałem że jest zestaw naprawczy pompy sprzegła, więc może warto zapytać się w serwisie ile coś takiego kosztuje. Wydaje mi się że byłoby to lepsze rozwiązanie niż zakup używanej (no chyba że cena jest zaporowa). Ale gdyby było przyczyną pompa sprzęgła to przede wszystkim sprzęgło powinno nisko brać. Tak mi się bynajmniej wydaje. |
|
|
|
 |
dziobass [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2008, 00:10
|
|
|
Spróbuj innego triku: wciśnij sprzęgło do oporu, odczekaj sekunde, dwie, i wtedy wbij jedynke.
Jeśli chodzi o reparaturki pompki sprzęgła... nie wiem czy warto się w to bawić. U mnie raczej średnio podziałała ta metoda - przez kilka tygodni było OK, ale teraz ponownie się zapowietrza. Po wymianie wysprzęglika w nieco wolniejszym tempie.
Jedynym "za" dla reparaturki jest niska dostępność pompek sprzęgła do Gali - zamiennik bardzo trudno dostać (jeśli wogóle istnieją zamienniki), oryginalna pompa droga.
Cytat: | Ale gdyby było przyczyną pompa sprzęgła to przede wszystkim sprzęgło powinno nisko brać. |
Racja. Gdy pompka nie działa poprawnie (zapowietrzanie lub nie trzymanie ciśnienia), sprzęgło bierze albo bardzo nisko, albo wogóle nie chce brać, ew. po kilkukrotnym wciśnięciu pedału. |
|
|
|
 |
tayfun [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 15:49
|
|
|
U mnie jest identycznie ale to jest jakis rodzaj blokady, gdy auto sie toczy za chiny nie wrzuce 1 ani wstecznego, jak by tych biegów wogle nie było, dopiero jak auto stanie to jest wszystko ok:) Jezdzilem kilkoma innymi autami i tez tak jest. Raz, gdy jechalem citroenem taka blokada uratowała mi skure. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|