Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK4A 1.6] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
rozanskia
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2008, 07:53   [CK4A 1.6] Problem z odpalaniem

Proszę o pomoc.
Lancer 1,6 16V z 1997r nie chce odpalać.
Stał jakieś dwa miesiące, następnie został odpalony przez kable z innego akumulatora.
Stary akumulator - złom.
Wymieniono na dobry i odpalił za pierwszym razem lecz po zrobieniu 1km i zgaszniu znów był problem z odpaleniem.
Czy to alternator, czy kable? Od czego zacząć??
Jestem nowym nabywcą mitsubishi, więc nie wiem od czego zacząć w japońskim aucie.

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-02-2008, 08:14   

Sprawdź napięcie jakie masz na akumulatorze przy przygazowaniu - może alternator ci nie ładuje bo zjadł szczotki/komutator lub masz walnięty regulator napięcia albo mostek prostowniczy itp.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
rozanskia
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2008, 15:27   

Wielkie dzięki.
Właśnie o tym myślałem, ale auto jeszcze nie jest zarejestrowane, więc nie mogę się nim poruszać.
Dopiero go kupiłem, więc troszkę czasu zabierze mi sprawdzenie.
Ale jeśli będę znał dokładny powód, to odpiszę.
Bardzo dziękuję za podpowiedź.

A czy mogę zadać jeszcze jedno pytanie?
Ile może kosztować tak naprawa, tak teoretycznie? A wogóle ile może kosztować nowy alternator i czy można zastosować jakiś inny, dopasowany? Czy nie będzie się z czymś gryzło?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-02-2008, 15:42   

Najlepiej podjedź do elektryka samochodowego to ci wszystko posprawdza, pomierzy a i szczotki wymieni jeśli trzeba lub ewentualnie także łożyska w alternatorze itp.

Inny alternator to nie za bardzo bo ECU jest dostosowane do wzbudzania tego konkretnego z taką elektroniką jaką ma fabryczny - wsadzisz inny i może ci upalić co nieco. Zanim zaczniesz jakiekolwiek kombinacje to po prostu niech to najpierw elektryk co się alternatorami zajmuje posprawdza.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-02-2008, 16:02   

No i jak zmieniałeś akumulator, to powinieneś "nauczyć" później ECU obrotów ... bo będą Ci wariowały obroty przez kilkanaście kilometrów jazdy.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
rozanskia
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2008, 18:58   

Wielkie dzięki. Zastosuje się do wskazówek. Autko mi się bardzo podoba. Ma dużego kopa jak na taki silnik. Bo w sumie 1,6 to nie jest za duży silnik a buda jest duża bo to kombi.
Właśnie potrzebuje dużego autka, które nie będzie miało problemu z mocą.

Na wyjazd na wakacje, czy gdzieś dalej jest (jak na pierwszy rzut oka) OK.

Ocenie dokładnie jak już zacznę nim jeździć.
Szkoda że nie ma elek. szyb. Ale wsp. kier. i poduch. ma. SRS gaśnie po odpaleniu silnika ale jeszcze nie sprawdzałem czy klakson jest, bo jak wyczytałem na niektórych opisach, to jeśli coś jest nie tak z poduchami to jest duża możliwość że nie będzie klaksonu.
 
 
Djinn
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 10:57   

A więc tak, po pierwsze zresetuj kompa, to pozwoli ECU na ustalenie swoich wolnych obrotów. Dzięki temu łatwiej będzie mu odpalać.

Cytat:
Wymieniono na dobry i odpalił za pierwszym razem lecz po zrobieniu 1km i zgaszniu znów był problem z odpaleniem.


problem z odpaleniem bo akumulator nie kręcił?? Czy kręcił, ale nie odpalał ?

Jezeli reset kompa nie pomoze ?? ----> elektryk !!
Moze byc problem z paliwem, zapłonem, w sumie wszystkim, aku moze nie miec akurat nic do tego ......
 
 
rozanskia
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 12:20   

No więc wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
Auto naprawione. Okazało się, że alternator posiada dodatkowy bezpiecznik między akumulatorem o wartości 80A - spalił się. Prawdopodobnie w momencie prób odpalania przez kable.

W momencie gdy pracował sobie na wolnych obrotach, wszystko było OK, więc myślę że nie trzeba nic resetować.
W każdym razie podczas wymian pasków, oleji itp. będę kazał podpiąć i skasować wszystkie błędy na kompie.

Za wszystkie informacje dziękuje.

Pozdrawiam wszystkich MitsuManiaków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.