 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CK4A 1.6] Problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
rozanskia [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2008, 07:53 [CK4A 1.6] Problem z odpalaniem
|
|
|
Proszę o pomoc.
Lancer 1,6 16V z 1997r nie chce odpalać.
Stał jakieś dwa miesiące, następnie został odpalony przez kable z innego akumulatora.
Stary akumulator - złom.
Wymieniono na dobry i odpalił za pierwszym razem lecz po zrobieniu 1km i zgaszniu znów był problem z odpaleniem.
Czy to alternator, czy kable? Od czego zacząć??
Jestem nowym nabywcą mitsubishi, więc nie wiem od czego zacząć w japońskim aucie.
Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-02-2008, 08:14
|
|
|
Sprawdź napięcie jakie masz na akumulatorze przy przygazowaniu - może alternator ci nie ładuje bo zjadł szczotki/komutator lub masz walnięty regulator napięcia albo mostek prostowniczy itp. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
rozanskia [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2008, 15:27
|
|
|
Wielkie dzięki.
Właśnie o tym myślałem, ale auto jeszcze nie jest zarejestrowane, więc nie mogę się nim poruszać.
Dopiero go kupiłem, więc troszkę czasu zabierze mi sprawdzenie.
Ale jeśli będę znał dokładny powód, to odpiszę.
Bardzo dziękuję za podpowiedź.
A czy mogę zadać jeszcze jedno pytanie?
Ile może kosztować tak naprawa, tak teoretycznie? A wogóle ile może kosztować nowy alternator i czy można zastosować jakiś inny, dopasowany? Czy nie będzie się z czymś gryzło? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-02-2008, 15:42
|
|
|
Najlepiej podjedź do elektryka samochodowego to ci wszystko posprawdza, pomierzy a i szczotki wymieni jeśli trzeba lub ewentualnie także łożyska w alternatorze itp.
Inny alternator to nie za bardzo bo ECU jest dostosowane do wzbudzania tego konkretnego z taką elektroniką jaką ma fabryczny - wsadzisz inny i może ci upalić co nieco. Zanim zaczniesz jakiekolwiek kombinacje to po prostu niech to najpierw elektryk co się alternatorami zajmuje posprawdza. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
rozanskia [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2008, 18:58
|
|
|
Wielkie dzięki. Zastosuje się do wskazówek. Autko mi się bardzo podoba. Ma dużego kopa jak na taki silnik. Bo w sumie 1,6 to nie jest za duży silnik a buda jest duża bo to kombi.
Właśnie potrzebuje dużego autka, które nie będzie miało problemu z mocą.
Na wyjazd na wakacje, czy gdzieś dalej jest (jak na pierwszy rzut oka) OK.
Ocenie dokładnie jak już zacznę nim jeździć.
Szkoda że nie ma elek. szyb. Ale wsp. kier. i poduch. ma. SRS gaśnie po odpaleniu silnika ale jeszcze nie sprawdzałem czy klakson jest, bo jak wyczytałem na niektórych opisach, to jeśli coś jest nie tak z poduchami to jest duża możliwość że nie będzie klaksonu. |
|
|
|
 |
Djinn [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2008, 10:57
|
|
|
A więc tak, po pierwsze zresetuj kompa, to pozwoli ECU na ustalenie swoich wolnych obrotów. Dzięki temu łatwiej będzie mu odpalać.
Cytat: | Wymieniono na dobry i odpalił za pierwszym razem lecz po zrobieniu 1km i zgaszniu znów był problem z odpaleniem. |
problem z odpaleniem bo akumulator nie kręcił?? Czy kręcił, ale nie odpalał ?
Jezeli reset kompa nie pomoze ?? ----> elektryk !!
Moze byc problem z paliwem, zapłonem, w sumie wszystkim, aku moze nie miec akurat nic do tego ...... |
|
|
|
 |
rozanskia [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2008, 12:20
|
|
|
No więc wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
Auto naprawione. Okazało się, że alternator posiada dodatkowy bezpiecznik między akumulatorem o wartości 80A - spalił się. Prawdopodobnie w momencie prób odpalania przez kable.
W momencie gdy pracował sobie na wolnych obrotach, wszystko było OK, więc myślę że nie trzeba nic resetować.
W każdym razie podczas wymian pasków, oleji itp. będę kazał podpiąć i skasować wszystkie błędy na kompie.
Za wszystkie informacje dziękuje.
Pozdrawiam wszystkich MitsuManiaków |
|
|
|
 |
|
|