Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
29-09-2008, 20:45
Galant 2,0 GLSi, 1991
Autor Wiadomość
greeegor
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2006, 18:24   Galant 2,0 GLSi, 1991

Witam, jestem świeżym nabywcą Galanta 2,0 GLSi (1991r), na co zwrócić uwagę w tym modelu, co jest najbardziej awaryjne? :lol: Pozdrawiam i z góry dzięki :mrgreen:
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2006, 18:44   

widzę że kupiłeś gala z allegro
masz tam 8v silnik 4g63 109 koni. co jest awaryjne? zależy od stopnia zadbania przez poprzedniego właściciela i jego mechaników. możesz trafić na egz. w którym przez 100 tyś km wymienisz tylko świece,olej i rozrząd, a możesz trafić na minę, która będzie tydzień w miesiącu spędzała na warsztacie. przy przebiegu rzędu 200 tkm trzeba liczyć się z wymianą (jeśli nie było to robione) popychaczy hydraulicznych i uszczelniaczy zaworowych. między 200-250 tkm padają szczotki w alternatorze,czasem razem z regulatorem napięcia. wylewają kondensatory w ECU, i należy je we własnym zakresie w miarę szybko wymienić. przy ok. 300 tyś przebiegu pada przekładnia kierownicza.
elektryka wnętrza najczęściej przeżywa samochód.

blacha jest dobra, jeśli auto nie było bite. jeśli było bite - trzeba liczyć się z korozją, nie tylko blach poszycia zewnętrznego, ale także ramy (przerabiałem ostatnio swap przodu).
w galach z przebiegiem powyżej 200 tyś zaczynają padać łożyska z tyłu, o tyle kosztowne że dostępne tylko z piastą.
łozyska przednie żyją krócej, ale są tańsze.

co jeszcze?
lać dobry olej, zmieniać zawsze razem z filtrem. jeśli auto jest na gazie zmieniać regularnie świece i kable, bo przepływka niespecjalnie lubi wybuchy.
poza tym? standard...

ps.
te auta są naprawde dobre, jeśli trafisz na egzemplarz po porządnym właścicielu nie-paściarzu - jeśli robił wszystko w terminie taki gal powinien beznakładowo jeszcze długo pojeździć.
 
 
greeegor
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2006, 19:52   Dzięki

Dzięki.
Akurat jak je kupowałem, silnik był rozebrany, przed wymianą pierścieni i wszystkich innych rzeczy związanych z głowićą (uszczelniacze, uszczelka itd) i wymieniana skrzynia bo rypneła. Silnik nie miał progów więc jeszcze ok., Auto jest utrzymane i niema śladów bicia, co można poznać. Dzięki za info o innych rzeczach, jak kupisz sobie citroena to też Ci mogę wszystko powiedzieć 8) . Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-03-2006, 20:11   

To jeszcze zależy bo mój Galant (silnik 1.8, ale reszta podobna) ma 411 000 km i przekładnia kierownicza jeszcze żyje, amortyzatory też (wymieniam dobre na nowe), tak samo łożyska kół (nie jeżdżę więcej niż 150, a i to sporadycznie - z reguły (99.9%) ok. 100 km/h).
Na mojej WWW masz kilka porad jak i co zrobić w tym aucie.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-03-2006, 21:37   

greeegor napisał/a:
Akurat jak je kupowałem, silnik był rozebrany, przed wymianą pierścieni i wszystkich innych rzeczy związanych z głowićą

A kiedy należy to zrobić są jakieś objawy? pytanie do Krzyzak
Tak jak pisali shovel, i Krzyzak, te auta to twardziele mam takiego jak Krzyzak, oczywiście nie tak ładnie utrzymanego ale na prawde wież mi jak sie dba o to auto to posłuży jeszcze długo.[/b]
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
greeegor
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2006, 19:08   

Jeszcze raz wielkie dzięki :D Pozdrawiam
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2006, 14:07   

Maciek napisał/a:
mam takiego jak Krzyzak, oczywiście nie tak ładnie utrzymanego

hehe - ciekawe kto czesciej myje - bo tu akurat to nawet i ja Krzyzaka przescigne :P
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2006, 14:11   

Oj teraz to byś się Adaś zdziwił - raz na 2-3 tygodnie go myję. Od czasu, jak mi koło domu myjnię samoobsługową otworzyli, to wrzucam 4-5 zł i mam autko błyszczące :)

Mogę jeszcze zacytować Bartka - autko z brudną karoserią jeździ, z brudnym wnętrzem jeździ, z rozwalonym silnikiem - nie jeździ :) .
 
 
Alladyn
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2006, 15:07   

hehehe no to jesstescie mistrze świata, ja to ostatnio swoja furę myłem chyba w październiku:)
ale nie podbijecie mojego kolegusa on auto myje co sobotke a jak ma wene to cześciej:)
gratuluje autka greegor niech ci sluzy i zebys byl zadowolony i dbaj jak nalezy to bedzie jezdzil i jezdzil
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2006, 15:25   

ja mylbym czesciej gdyby nie fakt ze jak jest brudny to nie widac ze tu i owdzie peka
szpachla i wychodzi ruda kobieta uprawiajaca nierzad za pieniadze.
on chyba chce juz na emeryture... :(
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2006, 17:44   

nie na emeryturę tylko do blacharza. ludzie też w tym wieku zaczynają więcej w siebie inwestować, w swój wygląd zewnętrzny (15-20 lat;-)
Ostatnio zmieniony przez shovel 30-03-2006, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2006, 20:05   

pod warunkiem ze ich stac... :(
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-03-2006, 21:36   

Na blachy u mnie jeszcze czas rudej nie widać ale wracając do tematu czy objaw opisywany w temacie swiece i moje pytanie po czym poznać ze w silniku sie coś konczy tzn jakieś pierscienie itp mogą miec to samo podłoże?
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.