Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] Przejście z półsyntetyku na syntetyk
Autor Wiadomość
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-03-2008, 08:38   [EA2A 2.0] Przejście z półsyntetyku na syntetyk

Zamierzam wymienić olej i problem polega na tym czy z półsyntetyku MOBIL 10W40 można przejść na syntetyk MOBIL 5W50.Z tego co pamiętam sa jakieś zasady dotyczące zmiany lepkości oleju.
_________________
DARIO
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 02-03-2008, 08:50   

mandro33 napisał/a:
czy z półsyntetyku MOBIL 10W40 można przejść na syntetyk MOBIL 5W50

Raczej nie cofamy się, czyli nie zalewamy syntetyka po półsyntetyku, czy też po mineralnym.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-03-2008, 12:21   

Zprostuje-dzięki czekoladka 1981 za odpowiedz ale czy masz racje twierdząc że sie cofamy czy nadkładamy syntetyku z pół na pełny?
_________________
DARIO
 
 
Artoos
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2008, 12:37   

Przejść można, tylko po co? Syntetyk ma lepsze właściwości opłukające, wiec wypłucze Ci z silnika trochę syfu, a ten może zablokować jakiś kanalik i nieszczęście gotowe, to na tyle jeśli chodzi o zagrożenia, a jeśli się uparłeś, to zrób płukanie silnika olejem syntetycznym i potem możesz taki lać.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-03-2008, 12:52   

Moim zdaniem przejście na lepszy olej jest zawsze możliwe. Byle by robić to stopniowo jeśli się jeździło *set tysięcy na gorszym oleju.

Tak więc najpierw przejście z minerala na półsyntetyk i jazda na tym jeden sezon a gdy wszystko OK z silnikiem i nie pije oleju to w następnym sezonie na pełny syntetyk.

Jeśli już jesteś na półsyntetyku to ja bym lał pełny syntetyk bez krępacji :badgrin: :badgrin: :badgrin:

Generalnie w obecnych czasach używanie olejów innych niż w pełni syntetyczne to po prostu bezsensowne prowokowanie silnika do większego zużywania się niż by to miało miejsce na w pełni syntetycznych markowych dobrych olejach.

Czasy z problemami przy zalaniu silnika syntetykiem po mineralce i wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem silnika to zamierzchła i zatęchła przeszłość z okresu silników w typie FSO1500 czy malucha więc przestańcie wreszcie tak desperować.

HOWGH! :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Artoos
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2008, 18:34   

W takim razie w moim Galu siedzi silnik z FSO...
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 02-03-2008, 19:18   

mandro33 napisał/a:
ale czy masz racje twierdząc że sie cofamy czy nadkładamy syntetyku z pół na pełny?

1- syntetyk zalany od nowości
2- półsyntetyk
3- mineralny
teraz wróć z poz.3 do poz.1
tyle już była mowa na ten temat.
http://www.mitsubishi-gra...light=jaki+olej
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-03-2008, 08:02   

mandro33 napisał/a:
Zamierzam wymienić olej i problem polega na tym czy z półsyntetyku MOBIL 10W40 można przejść na syntetyk MOBIL 5W50

Tez mam takie zdanie jak saphire, ze zmiana oleju z pol na pelny synetyk nie zaszkodzi a pomoze. Dzisiejsze silniki to nie sa te same jednostki co "wykute w skale" parenascie lat temu przelom 80/90r.
Mam tez przyklad znajomego, ktory mial dokladnie ten sam problem co Ty z tymi samymi olejami...
W swojej Hondzie Accord z 99r chcial zmienic olej z Castrola Magnateca 10W40 na Mobila 5W50 :) ...i zmienil :) Smiga na nim juz ponad rok czasu i kompletnie nic sie nie dzieje :)
Podsumowujac jeszcze, na pewno oleje syntetyczne mają większą odporność termiczną zachowując silnik w idealnej czystości, dodatkowo umożliwiają większą oszczędność paliwa i zapewniają większe zabezpieczenie silnika przed zużyciem.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.