Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:33 |
[MSS benzynowy] SILNIK Obroty biegu jałowego |
Autor |
Wiadomość |
MariuszZ
Forumowicz
Auto: ex. Space Star 1.6 Comfort'04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-05-2005, 23:45 [MSS benzynowy] SILNIK Obroty biegu jałowego
|
|
|
Obserwując wolne obroty przy właczonych np. światłach (czyli generalnie pod jakimś obciążeniem, ale nie z gatunku tych ekstremalnych, typu klima) zauważyłem, że Spejs niechętnie schodzi do nominalnych obrotów w okolicach 900 rpm, na ogół trwa dłuższą chwilę, aż to nastąpi a czasem stojąc pod światłami nie doczekam się ustabilizowania obrotów (czyli mija powiedzmy 1-1,5 minuty)- trzymają się wyraźnie powyżej 1000. Oczywiście silnk w pełni rozgrzany.
Czy to zachowanie z gatunku "Ten Typ Tak Ma"? |
_________________ Mariusz & (już nie mój) MSS 1.6 "Bisiek" Steel Grey |
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-02-2009, 09:12, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
MariuszZ
Forumowicz
Auto: ex. Space Star 1.6 Comfort'04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-06-2005, 13:33
|
|
|
Hamburger napisał/a: | Przy obciążeniu /ale nie światłami tylko klimą/ potrafi troszkę zaszaleć, myślę jednak że to sprężarka.
Pozdro |
Przy włączonej klimie to OK: pracuje sprężarka -> rosną obroty (piszą nawet o tym w instrukcji). Ale przy standardowym obciążeniu nie powinno być wg mnie takich obrotów.
Z ciekawostek dodam jeszcze, że np. wyłączenie świateł powoduje chwilowy spadek obrotów tak na oko do 400-500 obr. Drgnięcie wskazówki obrotomierza (i przygaśnięcie świateł jeśli są włączone) jest zauważalne nawet przy zwalnianiu blokady drzwi
No cóż, przy okazji będę musiał zapytać co ASO o tym myśli...
Edit: he, posta napisałem oczywiście po Hamburgerze |
_________________ Mariusz & (już nie mój) MSS 1.6 "Bisiek" Steel Grey |
|
|
|
 |
Hamburger [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2005, 16:19
|
|
|
Hejka
Mój też tak miał do ok 15k potem chłopaki w serwisie wyregulowali i jest ok. Przy obciążeniu /ale nie światłami tylko klimą/ potrafi troszkę zaszaleć, myślę jednak że to sprężarka.
Pozdro |
|
|
|
 |
bogdan [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2005, 18:44
|
|
|
Cześć!
MariuszZ napisał/a: |
Z ciekawostek dodam jeszcze, że np. wyłączenie świateł powoduje chwilowy spadek obrotów tak na oko do 400-500 obr.
|
Tego u siebie nie zauważyłem.
MariuszZ napisał/a: | Drgnięcie wskazówki obrotomierza (i przygaśnięcie świateł jeśli są włączone) jest zauważalne nawet przy zwalnianiu blokady drzwi |
Aż tak to nie, ale przygasają w momencie włączenia się sprężarki lub domknięcia okien. Przyzwyczaiłem się... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-06-2005, 00:27
|
|
|
MariuszZ patrząc na zachowanie się Twojego silnika na wolnych obrotach po zatrzymaniu można by pomysleć że masz turbo ale go nie masz. jakie kody błędów odczytali fachowcy w serwisie? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
MariuszZ
Forumowicz
Auto: ex. Space Star 1.6 Comfort'04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-06-2005, 01:27
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | jakie kody błędów odczytali fachowcy w serwisie? |
Jeszcze nie byłem z tym w serwisie, na razie zbieram "materiał dowodowy"
Wystąpienie błędu powinno chyba być sygnalizowane kontrolką "check engine"? Jak dotąd nie zauważyłem aby zaświeciła się w czasie jazdy. |
_________________ Mariusz & (już nie mój) MSS 1.6 "Bisiek" Steel Grey |
|
|
|
 |
|