Przesunięty przez: roch_27 13-03-2008, 00:08 |
[EAx 97-04] Engine - zapalone przy gazie |
Autor |
Wiadomość |
R2D2
Nowy Forumowicz R2D2
Auto: Galant V6 EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 28 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 12-03-2008, 21:29 [EAx 97-04] Engine - zapalone przy gazie
|
|
|
Czołem bracia i siostry Maniacy!
Engine - zapalone przy gazie
Dwa tygodnie temu założyłem gaz (wiem co sądzą o tym zagorzali przeciwnicy - gdyby w misiu był porządny - czyli mocny diesel, to nie byłbym do tego zmuszony - codzienne dojazdy do pracy 80 km), przejechałem jakieś 700 km, wszystko wydaje się ok, ale dwukrotnie zapaliła się kontrolka engine, które zgasła natychmiast po tym, jak przełączyłem na benzynę. Kiedy po kilku sekundach powróciłem na gaz wszystko było ok. Czy to coś oznacza? |
_________________ R2D2 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-03-2008, 22:56
|
|
|
Jaką masz instalację LPG? Jak sie bedzie powtarzać to jedz niech ci poiprawią
tez tak miałem ale tylko raz i tez na poczatku kiedy zapaliłem po dłuzesz trasie rozgrzany silnie. z tego co mi sie wydaje jak sie nie bedzie powtarzać to bedzie okej, ale moj mechaik od gazu mi podregulował w razie czego jak mu powiedziałem, moze to być kwestia składu mieszanki bp np sonda lambada dała sygnał ze coś nie tak ze skałdem.
A pozatym cz moznac terraz odczytać z pamiecie kompa co to był za bład? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
R2D2
Nowy Forumowicz R2D2
Auto: Galant V6 EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 28 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 12-03-2008, 23:23
|
|
|
Szczerze mówiąc, jakkolwiek to dziwnie zabrzmi, nie do końca wiem, jaką mam instalację, bo umawiałem się na BRC, ale instalator powiedział, że założy mi na włoskich komponentach ze sterownikiem motoroli, bo sam taką używa. Dał aż 2 lata gwarancji i jeśli uznam, że chodzi źle, to w każdej chwili bez dopłaty moge wymienić na BRC. Wydaje mi się, że trochę za bardzo stracił na mocy, bo akcja zaczyna się dopiero od 3,5 tys. obrotów, a przecież na benzynie dużo szybciej robi się żwawy. Żonie to nie przeszkadza, mi nieco, ale pali tyle samo co benzyny, a więc myślę, że może to być kwestia mieszanki - może zbyt uboga? Jutro sprawdzę jaka to instalacja i napiszę o szczegółach. |
_________________ R2D2 |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-03-2008, 09:34
|
|
|
Poszukaj takiego tematu, był już poruszany. Sam miałem kiedyś identyczny problem. Z tego co pamiętam chodzi o źle dobrane oporniki w emulatorze... Zdaje się, że powinny być 56 Ohm... W bardzo wielu przypadkach to rozwiązywało problem zapalającej się kontrolki CE |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2008, 09:59
|
|
|
moze TU cos znajdziesz w temacie.... |
|
|
|
 |
kooks
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2008, 16:19
|
|
|
mialem podobny problem, chodzilo o sklad mieszanki, trzeba wyregolowac i powinno byc ok, chyba ze tak jak u mnie okaze sie ze nie chodzi jeden wtrysk i poszla cala listwa do wymiany, od tamtej pory jak narazie jest ok |
|
|
|
 |
flexa1 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2008, 18:13
|
|
|
witam mam ten sam problem ale tylko gdy zatankuję gaz słabej jakości staram się gazować na dużych stacjach i nie ma bólu pare razy zatankowałem na małej gazowni i problem się powtarzał moi gazownicy stwierdzili że przy słabej jakości gazu komp wykrywa złą mieszankę i zapala się kontrolka! |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 15-03-2008, 12:01
|
|
|
W zakładzie gdzie zakładali mi gaz, polecili mi tankować na shellu. Według ich zalecenia tak robię i nie mam żadnych problemów, a gaz ostatnio nawet tańszy niż na podwórkowych stacjach (ale tylko w jednym miejscu bo na pozostałych jest drożej),i jakość bez zarzutu. |
|
|
|
 |
kooks
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-03-2008, 21:11
|
|
|
wydaje mi sie ze az takiej roznicy nie powinno byc miedzy roznymi gazami zeby zapalal sie engine, sprobuj mzoe tankowac caly czas na markowe jstacji i zobaczyc czy problem bedzie sie powtarzal. U mnie tak jak pisalem zapalal sie engine jak padl mi jeden wtrysk od gazu, teraz po 1 zapalniu niedlugo po montarzu wszystko jest ok:-) |
|
|
|
 |
|