 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CB4 1.6] Problem ze skrzynią?? |
Autor |
Wiadomość |
100LAR [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2008, 19:13 [CB4 1.6] Problem ze skrzynią??
|
|
|
Witam wszystkich, to mój pierwszy post i mój pierwszy Misiek.
Problem ma następujące objawy:
- zgrzytanie biegów (zwłaszcza 3) przy zmianie biegów, podczas zatrzymania sprzęgła i delikatnym wciskaniu biegów zgrzyta troszke mniej lub tylko "tyka" - inne biegi niż 3,
- ostatnio miałem wrażenie jakbym chciał wcisnąć 3 bez sprzęgła - jeden wielki zgrzyt - wrzuciłem z 2 na 4, wystąpiło na razie jednorazowo,
- skrzynia biegów działa jak na moje bardzo nieprecyzyjnie (porównuje do Civika '92),
- symptomy nie występują podczas postoju,
Na temat samochodu wiem niewiele, bo jestem od miesiąca szczęśliwym, mam nadzieje , właścicielem. Jak znam życie to samochód od emigracji z Niemec serwisu nie widział...
Czekam na wszelkie sugestie, ściągam serwiskę do Misia i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-04-2008, 19:51
|
|
|
Jak działa sprzęgło? Pierwszym zabiegiem przy takich problemach jest wymiana oleju w skrzyni na full syntetyk 75W 90 GL-4. |
|
|
|
 |
100LAR [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2008, 22:10
|
|
|
Sprzęgło.... Hmmm wydaje się ok, chociaż trzeba dość mocno docisnąć do dechy (czasem przy wciskaniu biegi jakby gorzej wchodzą), ale nie wiem czy to czasem nie jest to samo, jak przytrzymuje sprzęgło do dechy przez dłuższą chwilę. Sprawdzałem dzisiaj luzy na pedale, co prawda bez linijki.... Będę musiał pomierzyć luzy. Ale z pewnością zabiorę się za to pewnie w przyszły weekend (w niedzielę wyjeżdżam).
Wymienie olej... Koleś z serwu Misia powiedział, że jeśli olej spuszczany będzie szary to mogę szukać nowej skrzyni biegów.... |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-04-2008, 23:02
|
|
|
Najpierw, jeżeli masz hydrauliczne sterowanie sprzęgła odpowietrz je. Czasem trzeba wymienić uszczelki żeby wszystko chodziło. Poproś kogoś o wciskanie sprzęgła, a sam sprawdź jak się porusza łapa wysprzęglająca przy skrzyni, będziesz wiedział czy to sprzęgło, czy skrzynia. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-04-2008, 00:48
|
|
|
100LAR napisał/a: | Koleś z serwu Misia powiedział, że jeśli olej spuszczany będzie szary to mogę szukać nowej skrzyni biegów.... | Ciekawe, bo ja miałem dosłownie czarny olej w skrzyni (dodatkowo z opiłkami metalu), a nowy olej był przezroczysty. Do pracy skrzyni nie mam zbytnio zarzutów. Inna sprawa, ze sprzęgło u mnie ma już delikatnie mówiąc dosyć. |
|
|
|
 |
ognik [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 07:53
|
|
|
Możliwe że synchronizator na 3 rozsypuje się.
najczęściej przyczyna jest niedokładne wciskanie sprzęgła przy wbijaniu biegów.
ale na początek polecam sprawdzić sprzęgło i wymienić olej jak potrzeba (możliwe że masz mało oleju w skrzyni) |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-04-2008, 08:24
|
|
|
100LAR napisał/a: | ...Wymienie olej... Koleś z serwu Misia powiedział, że jeśli olej spuszczany będzie szary to mogę szukać nowej skrzyni biegów.... |
Zanim nie zobaczy niech nie gada, to nie Renault Laguna II, gdzie przekładnia jest wykonana żużlu . U mnie skrzynia śmigała 10 lat na widocznym na zdjęciu uszkodzeniu, śmigałaby dalej gdyby nie to że chciałem ją wyciszyć, bo lekko gwizdała.
Uszkodzenie spowodowało zagubienie odpowietrznika skrzyni podczas importu auta, co po roku jeżdżenia z wodą w skrzyni spowodowało uszkodzenie łożysk i w konsekwencji wyłupanie 1 zęba. Wałek zdawczy był na tyle drogi, że postanowiono pozostawić ten uszkodzony, jedynym efektem ubocznym był lekki gwizd, a przez 10 lat nie było żadnego problemu. Jeżeli okaże się skrzynia szukaj na Forum w rozbitkach sprzedawanych na części. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
100LAR [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 15:21
|
|
|
Na początek wysokość pedału w spoczynku (chyba czy z biegiem czy bez to bez różnicy):
- Powinno być 162-165mm, a u mnie jest coś ok. 135mm
Chciałem wyregulować pedał jak w instrukcji. Pierwszą rzeczą, którą zauważyłem to to, że "hebel" od pedału nie dotyka gumowego zderzaczka... Czy to normalne??
http://www.fotosik.pl/pok...1e9603176a.html <--- Tutaj jest zdjęcie
Myślę, że cały problem tkwi właśnie w regulacji pedału. Jak nie nakrętką nad pedałem to gdzie takie coś wyregulować?? Tutaj??
http://www.fotosik.pl/pok...c20e8fad6e.html |
|
|
|
 |
|
|