Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pływak w zbiorniku paliwa
Autor Wiadomość
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2006, 22:21   Pływak w zbiorniku paliwa

W ramach wiosennego zapału do wynajdywania zajęć wszelakich przy Miśku zabrałem się wreszcie za uporządkowanie wskazań poziomu paliwa w zbiorniku.
Objawy: Wskazówka opada tylko 1/4 - i zatrzymuje się, nawet przy zupełnie pustym baku.. Rezerwa działa jak należy.
Zegary są w porządku. Odłączenie przewodów od czujnika pływakowego i termistora powoduje opadanie wskaźnika na dół - tak, jak być powinno.
Termistora nie sprawdzałem, nie było potrzeby (rezerwa przecież działa).
Pływak - brak jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych, wygląda jak prosto ze sklepu. Ustawienia mechaniczne jak w manualu. Elektryka - to samo. W górnym położeniu pływaka było 2,5 Ohm (dane z Service Manual: 0,9-5,1 Ohm), w dolnym połozeniu 114,8 OHm (dane z Service Manual: 102,3 - 117,7 Ohm). Poruszanie ramieniem pływaka powoduje zmianę oporności. Działając na tzw. chłopski rozum, zwiększyłem wychylenie ramienia pływaka do dołu, zwiększając opór do 116,7 Ohm. Niestety na chwilę obecną nie jestem w stanie stwiedzić, czy te działania cokolwiek zmienią (mam pełny bak paliwa, więc wskazówka jest w najwyższym położeniu). I tu pytania:
1. Jak sądzicie - czy zwiększenie wychylenia ramienia pływaka to dobre rozwiązanie?
2. W którą stronę powinno się wychylać ramię pływaka? U mnie wychylało sie do tyłu auta i - szczerze powiedziawszy - trudno byłoby to zamontować inaczej. Ale kto wie...
3. Czy macie może jeszcze jakieś podpowiedzi? Ta wskazówka nie opadała na dół odkąd mam Miśka. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że wszystko zdaje się być w porządku...
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2006, 03:29   

Witam,

Stawiam na ścieżkę oporową w pływaku. Czy oproność zmienia się liniowo, czy też może czasami brakuje odczytu. Myślę że z racji wieku lub być może wadliwego wykonania ścieżka oporowa jest miejscami przetarta, być może w ogóle brakuje dużej jej części. Na dzień dzisiejszy nic mądżejszego nie przychodzi mi do głowy :wink:

Pozdrawiam.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2006, 08:19   

Oporność zmienia się liniowo, gdy przesuwa się pływak podpięty do omomierza. Po podpięciu do zegarów wskazówka opada liniowo do wartości 1/4 skali. Wskazówka nie blokuje się, więc nie jest to problem mechaniczny zegarów.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-04-2006, 08:20   

Zrób pomiar jak sugeruje Chi-man. Jeżeli będą przerwy w obwodzie udaj się do Rafiego (Rafał_Szczecin).Pływak wyszarpniesz od niego w jakiejś promocyjnej cenie, zbiornik masz 50litrów, więc pływak powinien być taki sam. :wink:

edit: sprawdź pływak podpięty do obwodu i zmieniaj oporność obserwując wskaźnik, spróbuj też wyczyścić warstwę oporową i styk.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wichura1 25-04-2006, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2006, 08:22   

Pływak na pewno ten sam, bo to wersja 2WD. A pomiary były robione....
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2006, 00:19   

To ja Ci moge powiedziec co masz bo to samo mialem w CA0
Przegrody w zbiorniku sa zgrzewane, jedna z nich "odskoczyla" i na niej opiera sie plywak, objaw taki ze kontrolka rezerwy sie zapala a wskazowka mimo tego nie opada.
zdejmij tylne siedzisko i odkrec pokrywke na zbiorniku, tam powinenes wypatrzec powod.

zanim ja do tego doszedlem to sie naglowkowalem :) ale najgorsze przed toba....musisz to przegrode wyjac ze zbrionika przez ten otwor ktory zostanie po czujniku :) da sie, wierz mi :)

pozdrawiam
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2006, 18:19   

nippo napisał/a:
Przegrody w zbiorniku
Ooo - to może być to. Przegroda znajduje się na samym środku, kilka cm pod otworem montażowym pływaka.
nippo napisał/a:
musisz to przegrode wyjac ze zbrionika przez ten otwor ktory zostanie po czujniku
I co potem - wyrzucić, czy próbować włożyć ją na właściwe miejsce? Napisz też proszę, w którą stronę wychyla się ramię pływaka.
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2006, 21:50   

jak odkrecisz plywak (3 srubki pod tylnym siedziskiem) to bedziesz wszystko wiedzial, plywak wyhyla sie do gory, wyjmij go i pomahaj nim to bedziesz widzial czy wskazowka sie rusza - oczywicsie to troche potrwa :) bo wskazowka jak wiesz jest zamulona :) ,
przegrode wyrzucic, biorac pod uwage fakt, ze jest ona jakies 4, 5 x wieksza od dziury przez ktora ja wyciagniesz moze byc problem z jej dalsza przydatnoscia do uzycia. ja zrobilem tak:

wzialem dwie pary cienkich szczypcy i zwijalem ja powolutku i ostroznie zeby nie napruszyla, co sie dalo to rozcinalem nozycami do metalu, zeby nie pruszylo, mozna tez ja odgiac w druga strone jakos, ale u mnie to nie chcialo dzialac, zawsze wrocila - twarda sztuka

calosc trwala 2-3 godziny, lacznie z dojsciem do tego co jest nietak.

a najzabawniejsza byla historia, jak to sie wszystko zaczelo, tydzien jezdzilem a wskazowka non stop na 1/4 :) cieszylem sie jak dzieciak ze zielonka malo pali jak sie zapalila rezerwa to ja zlalem, myslalem ze cos szwankuje poku nie stanalem na drodze z 1/4 zbiornika :)

benzyny mialem pol rezerwy, tak na wszelki wypadek :) gdyby plywak zaiskrzyl :mrgreen:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2006, 22:31   

Z tym wychylaniem ramienia pływaka chodziło mi o to, czy ramię idąc w górę porusza się w kierunku przodu czy tyłu. Być może jest to kwestia odstającej przegody, być może jest to zamysł konstrukcyjny, ale w moim przypadku pływak daje się zamontować tylko w jednej pozycji - jego ramię wychyla się w kierunku tyłu auta.
Mnie też się kiedyś zdarzyło, że Miś stanął - i też miałem 1/4 zbiornika :evil: . Rezerwa wprawdzie świeciła, ale patrząc na przebieg stwierdziłem, że bez problemu zrobię jeszcze ze 20 km. Niestety nie zrobiłem - Misiek wtedy zanotował rekordowe spalanie :?
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2006, 01:43   

oj z tym wyhyleniem moze byc problem...dawno to bylo ale z tego co pamietam w tyl auta sie wyhyla ale moge sie mylic....
tak swoja droga...zdarzylo mi sie to w zielonym (takim jak Twoj) CA0 1.3 '95 teraz mam granatowego 1,6 '94, moze to jakas wada fabryzna byla zielonych?? :) albo '95 rocznikow? jakies nowe zbiorniki?

pozdrawiam
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2006, 20:48   

nippo miałeś rację!! Problem czysto mechaniczny w zbiorniku paliwa. Wprawdzie nie przegroda, a jakieś inne wzmocnienie (z otworem - może wzmocnienie otworu montażowego pływaka) ale kawałek blachy blokował pływak. Niestety nie udało mi sie tego dziadostwa wyciągnąć. Gdy trzymałem je w szczypcach, wypadło i poleciało na tył zbiornika, gdzie już niczym nie mogłem tego wyciągnąć. Ale wskazówka poziomu paliwa już na samym dole - i to najważniejsze :) Przy okazji mocno obejrzałem samo paliwo z baku - żadnego syfu, żadnych osadów.
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2006, 21:15   

ja mialem tak samo :) czysciutko jak w hmmm :) nie wiem gdzie :) nigdzie nie mam czysciej :P

a tak na serio, to mi to tez wypadlo, tylko sie balem ze jak bedzie jezdzic po dnie to jescze zaiskrzy jak bedzie malo zupy i to mnie zmotywowalo :)

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.