[CA1A 1.3] krokowy - spostrzezenie.. |
Autor |
Wiadomość |
cris007 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2006, 13:33 [CA1A 1.3] krokowy - spostrzezenie..
|
|
|
pisze zeby sie podzielic dziwnym spostrzezeniem w zwiazku z
silnikiem krokowym. otoz ostatnio wyczyscilem przepustnice i po
zamotnowaniu jej spowrotem zapomnialem podlaczyc wtyczke od krokowego
(6 pinowa) i przejechalem okolo 20 km. silnik zachowywal sie
dokladnie jak zawsze czyli falowaly obroty. jak to mozliwe ze on
chodzi tak samo po wlaczeniu wtyczki jak i po wyjeciu? czy to znaczy
ze silniczek jest uszkodzony i po prostu nie dziala dlatego dla silnika nie ma roznicy? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 25-04-2006, 16:41
|
|
|
No jak ślicznie...
Sam sobie bardzo szybko dałeś odpowiedź na pytanie....
Pierwsz zasada - odłączasz.... nie ma różnicy w pracy... tzn. że najprawdopodobniej zwalone... w drugiej kolejności sprawdzasz czy to cos jest woogóle zasilane... a później decydujesz co robić
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-04-2006, 18:55
|
|
|
Widziałem się dziś z Krzyśkiem.
Ewidentnie ma efekty zbyt wysokich obrotów od zbyt dużej ilości powietrza - czyli pętla w stylu: 1200-1700 rpm. Ale problemem jest, że nie występuje to zawsze, lecz tylko czasami - np. po 10 odpaleniu lub czasem przy przegazowaniu. A jak coś nie jest łatwo powtarzalne, to trudno to zdiagnozować.
Najepiew sprawdzimy jeszcze silniczek (bo niestety miernik z OBI okazał się niesprawny), a potem zrobimy regulację. Problemem jest też to, że śrubka od obrotów jest... delikatnie mówiąc niepełnosprawna |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2006, 18:57
|
|
|
a moze gdzies od dolu jest lekko peknieta traba slonia? i lapie lewe powietrze? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-04-2006, 19:02
|
|
|
To 4G13 z '94 - nie ma przepływomierza w filtrze - teoretycznie mogłoby trąby słonia nie być (no nie licząc zjawisk falowych w dolocie). |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2006, 19:03
|
|
|
kazdy dzien uczy mnie czegos nowego
a gazu kolega nie ma? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2006, 19:05
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Problemem jest też to, że śrubka od obrotów jest... delikatnie mówiąc niepełnosprawna | Kluczem chemicznym ją! Grześku w Grudziądzu takie specyfiki rozdawał. Działa - sprawdzone epileptycznie - nawet na śrubkę zgrubną i wyrobione śrubki mocujące kopułkę. |
|
|
|
 |
cris007 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2006, 19:38
|
|
|
widze ze sie panowie zaangazowali w cala sprawe az mi sie milo zrobilo jak wszedlem na forum a tu tyle odpowiedzi hehe..bardzo dziekuje Darkowi za pomoc..mam nadzieje ze cos zdzialamy. ogolem to zaje.. z niego czlowiek.. tylko dziekowac.. |
|
|
|
 |
sruba
m3m&mitsumaniak football is a drug
Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 5702 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 25-04-2006, 21:18
|
|
|
cris007 napisał/a: | widze ze sie panowie zaangazowali w cala sprawe az mi sie milo zrobilo jak wszedlem na forum a tu tyle odpowiedzi hehe..bardzo dziekuje Darkowi za pomoc..mam nadzieje ze cos zdzialamy. ogolem to zaje.. z niego czlowiek.. tylko dziekowac.. |
ze tak sobie pozwole na maly off - wszyscy mam mitsu i wszyscy jestesmy fajni
i... do zobaczenia na spocie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-04-2006, 09:35
|
|
|
cris007 napisał/a: | ogolem to zaje.. z niego czlowiek.. tylko dziekowac.. |
- się już czerwienię....
myślę, że zwalczymy problem, tylko musisz coś zrobić z tą śrubką
Grzesiu - jej niepełnosprawność polega na tym, że od góry wcięcia na śrubokręt... nie istnieją. Na pewno jakiś wd40 pójdzie, ale i tak nie wiem, czy da się jeszcze nią kręcić.
Ponadto instrukcja mówi, co następuje: "jeśli śrubki SAS i fixed SAS są ustawione prawidłowe a nawet max. dławienie obrotów śrubką SAS nic nie da, to prawdopodobnie uszkodzony jest bypas i należy wymienić zespół przepustnicy". Tego nie da przeskoczyć...
Wiem, że Krzysiek miał głupie pomysły, żeby sprzedać auto, ale mam nadzieję, że nie dopuścimy do tego. Zresztą - jego przepiękna dziewczyna pewnie też ten pomysł mu wybije z głowy. Jak się okazuje ona też jest fanką Misia. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2006, 10:00
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Grzesiu - jej niepełnosprawność polega na tym, że od góry wcięcia na śrubokręt... nie istnieją. Na pewno jakiś wd40 pójdzie, ale i tak nie wiem, czy da się jeszcze nią kręcić. | A czy nie można wykęcić (choćby wykrętakiem) tej śrubki i zastąpic ją nową? Zabieg u jakiegoś ślusarzapewnie kosztowałby pewnie ze 20 PLN, ale byłby spokój... |
|
|
|
 |
cris007 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2006, 10:07
|
|
|
martwi mnie cala ta sprawa z tym bypasem bo z tego co wiem to wlanie ustawilem ta nieszczesna srubke na maksymalne dlawienie obrotow..i nic.. a przepustnice jak sprawdzalem ciezko dostac, a do tego te ceny... porazka.. ale mam nadzieje ze da sie cos z tym zrobic. zobaczymy. |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2006, 10:10
|
|
|
ha! ciezko dostac, ale latwo zdemontowac i gruntownie przeczyscic - odmoczyc w
benzynie ekstrakcyjnej i syfki jak reka odjal nawet z niektorych bypassow |
|
|
|
 |
cris007 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2006, 10:20
|
|
|
czyscilem ale sprobuje jeszcze raz. czy mozna ja cala zmoczyc? bo nie chce tam nic uszkodzic. wiem ze przepustnica jest dwuczesciowa i pod spodem sa 4 sruby ktore pozwalaja odzielic dolna czesc (ta z wtyczka). ta czesc gdzie jest wtyczka to raczej slabo moczyc |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2006, 10:44
|
|
|
kurcze, ja mam troszke inna a takiej jak Twoja to nie widzialem na oczy ale wydaje mi
sie ze powinienes odkrecic wszystko co nie jest metalowe. inaczej mozna zaszkodzic -
elementy gumowe duzo szybciej parcieja, a ne mowiac juz o tym ze wszelkiego rodzaju
TPS czy IPS mozna w ten sposob zamordowac takze wykrecaj ile wlezie |
|
|
|
 |
|