Przesunięty przez: Hubeeert 26-09-2006, 12:19 |
Poradzcie w sprawie Sigmy V6 3.0 |
Autor |
Wiadomość |
Tdi Gti [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2006, 11:08 Poradzcie w sprawie Sigmy V6 3.0
|
|
|
Witam,
mam zamiar kupic mitsu Sigma V6 3.0, ale...
zastanawiam sie jaka wersje wybrac, 24v czy 12v?
Ciekaw jestem ktory z nich jest mniej awaryjny i jaka skrzynia biegow jest bardziej odporna na moc silnika?
Dzieki za info,
Pozdrowienia!!! |
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 29-05-2006, 12:19
|
|
|
proponuję wersję dwunastozaworową ze skrzynią automatyczną. są same za:
1. w wersjach silnika 6g72 12v nie odnotowano problemów z "notorycznym" wywalaniem uszczelki spod głowicy silnika - co w wersjach 24v stosunkowo często się zdarzało.
2. automat - ogólnie rzecz ujmująć, to mniejsze zużycie silnika, bo jeździsz tak, jak ci na to przelożenia skrzyni pozwalają - ciężko tu wyżyłować obroty na danym biegu, no, chyba, że na biegu N.
ja właśnie taką sigmą pomykam. jeśli już chcę sobie depnąć (np utrzeć nosa jakiemuś fokusowi na światłach), to włączam guzik z napisem power i mam "sportowe" przełożenia, a jak jeszcze depnę poza próg overdriva, to mogę nawet trochę gumy przypalić.
a poza tym, wiesz zapewne, że japońskie bryki mają swoje lepsze wersje, np lepsza honda - to akura, lepsza toyota - to lexus, lepszy nissan - to infinity, a lepsze mitsubishi - to ... SIGMA! |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
diament [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2006, 15:43
|
|
|
a najlepsze mitsubishi to diamante wersja ls 3.0i 24v v6 takie posiadam od wczoraj sa w polsce tylko takie dwa haha i co wy na to mitsumaniaki
[ Dodano: 10-07-2006, 15:44 ]
dodac chcialem rok produkcji 1992 sprowadzone nowe w 92 z californi |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-07-2006, 21:39
|
|
|
diament, a ja mam do Ciebie jedną malutką tycitka prośbę - skoro już wszyscy wiedzą że masz Sigmę to weź te wszystkie swoje posty zamieść w jednym temacie i opisz z fotkami swój samochód bo gdzie nie zajrzę widzę że masz Sigmę a i że szukasz tego co też ma taką. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2006, 05:57
|
|
|
A ja polecam 24V byle bez ECS -u. Z całym szacunkiem dla kordiank2, wiem co nieco o wydmuchiwaniu uszczelek w Sigmach i nie ma tu ABSOLUTNIE żadnej zależności co do ilości zaworów. Krótko mówiąc "gówniane" uszczelki wydmuchuje tak samo bez względu na posiadaną wersję silnika...
Zgodzę się natomiast z twierdzeniem iż lepszą opcją jest skrzynka automatyczna gdyż:
- trudniej ją zajeżdzić, co nie znaczy iz nie można ,
- w korkach jest niezastąpiąna,
- wyjątkowo trudno jest znaleźć Sigmę z dobrą skrzynką manualną po pierwsze z racji wieku tych aut. Po drugie dlatego, że chyba każdy lubi przycisnąć...a manual w Sigmach jest nienajtrwalszy
Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 13-07-2006, 12:01
|
|
|
Chi-Man napisał/a: | wiem co nieco o wydmuchiwaniu uszczelek w Sigmach i nie ma tu ABSOLUTNIE żadnej zależności co do ilości zaworów. Krótko mówiąc "gówniane" uszczelki wydmuchuje tak samo bez względu na posiadaną wersję silnika... |
...ilość zaworów do uszczelek ma tylko to, że silnik 24v ma nieco inny kształt głowicy, a co za tym idzie i inny profil uszczelki pod głowicę. informację o częstszych przypadkach wydmuchiwania wspomnianej uszczelki podaję za warsztatem z wieloletnim doświadczeniem w naprawach różnych xGxx(t)
dzięęęki za rispekty, ziom |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
olin
Nowy Forumowicz olin
Auto: diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 16 Skąd: lodz
|
Wysłany: 08-12-2006, 20:11
|
|
|
CZEMU TEN TEMAT MA TYTUL SIGMA\DIAMANTE,Z CZYTANYCH POSTOW WYNIKA ZE SA DWA W KRAJU,KTO TAK MYSLI NIECH SIE ZACZNIE LECZYC,WIADOMO NA CO.SAM MAM DIAMANTE95 3000V6,I KILKA DNI JADAC Z POZNANIA DO LODZI WIDZIALEM IDENTYCZNEGO,NIESTEY JECHALEM ESPERO I NIE MOGLEM GO DOJSC,REASUMUJAC MOZE ODEZWIE SIE KTOS KTO MA DIAMANTE,BO SWOJEGO KUPILEM NIEDAWNO I MAM PARE PYTAN NA KTORE Z CALYM SZACUNKIEM WLASCICIELE SIGMY RACZEJ NIE ODPOWIEDZA\CHI MAN WIE O CO CHODZI\ |
_________________ olin2548 |
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 08-12-2006, 21:02
|
|
|
przypuszcam, że na parę pytań mogłbym odpowiedzieć, bo mam diamante 93 12v wypatroszoną dokumentnie. i tak naprawdę, to poza fizycznymi różnicami w nadwoziu nie widzę jakichś znaczących różnic konstrukcyjnych obu sprzętów - dla mnie to jednak mimo wszystko to samo auto. ciekaw jestem jednak jaką masz niespodziankę, nawet nie próbuję zgadywać. napisz coś więcej. |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
matkrk1996 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2007, 22:44
|
|
|
Zdecydowanie polecam wersje 24 zawory wersja 12 zoworowa może faktycznie spala mniej ale nie są to jakieś ogromne różnice znajomy ja miał i się scigalismy i spokojnie go brałem bo wolniej sie zbierał.Dlatego co do elastyczności,przyspieszenia nie ma co się czarować tylko i wyłącznie 24V da Ci pełną rozkosz z jazdy:D |
|
|
|
 |
RIPek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2007, 03:19
|
|
|
To jest logiczne ze sigma 205 KM bedze miala lepsze przyspieszenie od 177KM. To jest logiczne ze auto o tej samej masie przelozeniach i aerodynamice ale o roznicy w mocy silnika, rozni sie przyspieszeniem.
Tu by trza jakos punktowo wymierzyc plusy i minusy obu silnikow, bo tu silniki w tym temacie konkuruja nie autko |
|
|
|
 |
|