kolektor skrzyniowy |
Autor |
Wiadomość |
chayenne [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2006, 11:46 kolektor skrzyniowy
|
|
|
czy ktos z Was moze ma dostepne materialy na ten temat? jak zrobic? jak wyliczyc wymiary?
wszystko na ten temat mnie interesuje.. a raczej nie mnie, tylko kolege, ktory sie zajmuje swojafura i chce sobie to zrobic.. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-05-2006, 19:27
|
|
|
Chodzi o wydech czy dolot?
Jeżeli dolot to proponuję wzorować się na tych już istniejących.
Wydech - polecam El-Tec www.el-tec.pl |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
chayenne [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2006, 21:50
|
|
|
chodzi o zrobienie samemu a nie kupienie a kolektor dolotowy
kumpel ktory potrzebuje to jest maniakiem i wszystko prawie sam robi |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2006, 22:02
|
|
|
Czy chodzi o skrzynie wlotową? Do sprężarek się stosuje, ale o co chodzi koledze to nie wiem |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-05-2006, 22:05
|
|
|
No to popatrz - Kolektor dedykowany do 4G63T.
Mr Bell napisał książkę - nie czytałem, nie pamiętam tytułu niestety, forum.streetracing.pl nie działa. Hmmm... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
chayenne [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2006, 22:06
|
|
|
ale ten kolektor nie bedzie do evo anido zadnego innego miska
pomyslalem ze moge tutaj zamiescic takie pytanie, bo sa tutaj ludzie kompetentni a kolektor bedzie do Saxo VTs ktory teraz ma okolo 160 koni i wciaz jest wykrecany
Hubeeert - jak znajdzeszna streetracing info o tym to prosze napriv albo tutaj |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-05-2006, 22:10
|
|
|
No to polecam tzw ITB Intake Throttle Body o ile czegos nie pokręciłem.
Krótkie doloty zakończone lejkami i oddzielna przepustnica na każdy cylinder. Motocyklowe się nadają. Tyle że krótkie doloty dadzą tylko moc na górze. Do czego ma być wykorzystywany ten samochód - sport czy jazda na co dzień? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
chayenne [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2006, 22:18
|
|
|
on nim jezdzi nacodzien, ale co weekend laduje ze znajomymi na torze w roznych miejscach w polsce.
jemu zalezy na tym by samochod byl szybki nie tylko na prostej, ale i na zakretach na torze |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-05-2006, 22:21
|
|
|
Czyli tak jak powinien być.
Ja nie jestem znawcą silników Citroena ale moim zdaniem kolektor skrzynkowy stosuje się do silników turbo aby zapewnić równomierny przepływ. Za to można pokombinować z długością dolotu. Polecam angielskie fora tuningowe (bo francuskiego nie znam). Zreszta angole robią różne cuda |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
|
|
|
 |
chayenne [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2006, 11:37
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Ja nie jestem znawcą silników Citroena ale moim zdaniem kolektor skrzynkowy stosuje się do silników turbo aby zapewnić równomierny przepływ. |
no wlasnie nie... bo prawie wszystkie s1600 na rajdach maja takie kolektory, a sa to silniki wolnossace....
mi chodzi o budowe kolektora skrzynkowego.. tzn o obliczenie jego pojemności (a dokładnie tej skrzynki) oraz o długość kanałów ze skrzynki do głowicy i ich kształt.. czy maja sie zweżać czy nie..
ta fotka która tam jest dobrze pokazuje kształ kolektora.. i teraz pytanie jest takie:
ile ma mieć ta puszka do której wpada powietrze..? |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2006, 00:03
|
|
|
Jeżeli to nie jest silnik doładowany, to zasadniczo najwieksze znaczenie ma długość dolotu, jak napisał już Hubert.
Jeżeli chodzi tylko o przekroje kanałów i skrzynki, najlepiej jest unikać spowalniania przepływu na jego drodze i ostrych zmian kierunku . Jeżeli występują "kolanka" to najlepiej je lekko spłaszczać na zakrętach. |
|
|
|
 |
chayenne [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2006, 08:06
|
|
|
Zulu - a jakies wzory na obliczenie pojemnosci skrzynki i przekrojow dolotow? |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2006, 21:30
|
|
|
Wzory? Raczej przydałoby się oprogramowanie, albo znajomy z hamownią. Niestety nie mam ani jednego, ani drugiego, choć dawno temu na politechnice napisałem program na obliczanie pulsacji w przewodzie między dwoma stopniami sprężarki tłokowej. Tego typu soft dla dostrojenia rezonansowego dolotu na pewno istnieje, ale i tak na końcu nieuniknione jest badanie na hamowni, bo sprawa jest na prawdę trudna. Życze koledze sukcesów. A może zajrzeć takiemu pod maskę:
http://gamma.nic.fi/~glob...car_s16saxo.htm |
|
|
|
 |
chayenne [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2006, 22:31
|
|
|
dzieki za pomoc. moze to cos pomoze... juz mu podaje link |
|
|
|
 |
|