Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Roszady kadrowe po rozwodzie DaimlerChryslera z Mitsubishi
Autor Wiadomość
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2005, 21:15   Roszady kadrowe po rozwodzie DaimlerChryslera z Mitsubishi

Za http://wiadomosci.gazeta.pl ...

qub, AFP 06-06-2005, ostatnia aktualizacja 06-06-2005 19:43

Przed rokiem rozpadł się sojusz strategiczny niemieckiego koncernu DaimlerChrysler i japońskiego Mitsubishi Motors. Jednak dopiero teraz doszło do zmian kadrowych w spółkach dotkniętych tym rozwodem.

Pod koniec czerwca nowym prezesem Fuso, największego w Japonii producenta ciężarówek i autobusów zostanie Harald Boelstler. Do tej pory był on wiceprezesem sekcji zakupów w dziale DaimlerChryslera, który produkuje samochody osobowe Mercedesa. Boelstler ma pokierować restrukturyzacją Fuso i integracją japońskiej firmy z DaimlerChryslerem. Niemiecki koncern przejął kontrolę nad Fuso w marcu zeszłego roku, a kilka tygodni później stwierdził, że nie dokapitalizuje Mitsubishi Motors i zrywa sojusz strategiczny z japońskim koncernem. Do tego czasu przez trzy i pół roku DaimlerChrysler był największym akcjonariuszem Mitsubishi Motors i przedstawiciele niemieckiego koncernu zarządzali japońską firmą. W tym czasie Mitsubishi poniosło straty, m.in. z powodu wysokich rabatów przy sprzedaży samochodów w USA. Do 2000 r. japoński koncern był związany ze szwedzkim Volvo, głównym rywalem DaimlerChryslera na światowym rynku pojazdów użytkowych.

Po zerwaniu sojuszu strategicznego koncernu ze Stuttgartu zażądał od Mitsubishi odszkodowania za straty jakie miał ponieść wskutek zatajania przez Japończyków wad w ciężarówkach Fuso. Ugodę w tej sprawie zawarto w tym roku i Mitsubishi wypłaciło odszkodowanie DaimlerChryslerowi. W ramach zmian personalnych w Fuso nowych przewodniczącym rady dyrektorów tej firmy zostanie Keisuke Egashire, dyrektor japońskiego przedstawicielstwa DaimlerChryslera.

Po zerwaniu sojuszu z Mitsubishi niemiecki koncern długo starał się w ramach rozwodu o przejęcie od japońskiej firmy udziałów w holenderskiej spółce NedCar. Spółka ta jest właścicielem jedynej w Holandii fabrykę samochodów, produkującą dla Mitsubishi samochody Colt, a dla DaimlerChryslera - auta Smart ForFour. Japończycy postanowili jednak zachować dla siebie całość udziałów NedCar - przyczółka dla swojej działalności w Europie. Pod koniec czerwca nowym szefem NedCar zostanie Makoto Ochi, Japończyk z zarządu Mitsubishi Motors. Zastąpi on Guntera Butschela, który kierował NedCar od połowy 2002 r. i był związany z DaimlerChryslerem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.