Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ chłodący.
Autor Wiadomość
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 10-09-2008, 19:28   Układ chłodący.

Od pewnego czasu zauważyłem ubytek płynu chłodzącego, lecz nie mogę go zlokalizować.W koło silnika jest sucho, chłodnica jest nowa, pompka także.Pod samochodem nie pojawiają się żadne plamy.Sądziłem że płyn przedostaje się do automatycznej skrzyni begów która jest chłodzona tym płynem.Lecz mechanik stwierdził że olej w skrzyni po zmieszaniu z płynem chłodzącym zrobił by się biały i gęsty jak śmietana.Może ktoś spotkał się już z takim przypadkiem w Galancie rocznik 89 2.0 z gazem.
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-09-2008, 19:32   

jak duży ubytek - związany z czasem, czy pokonywanym dystansem?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 10-09-2008, 19:57   

W zbiorniku wyrównawczym płynu było wlane około 3 cm pond linie max.w ciągu 2 miesięcy cały zbiornik był pusty.Przejechałem w tym czasie około 3 tyś km.
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-09-2008, 20:09   

Zobacz czy na trójnikach gdzie instalacja LPG (węże grzejące reduktor) łączy się z wężami idącymi do nagrzewnicy się nie poci (będzie nalot białawy). W komorze silnika przy ścianie grodziowej na dole

Druga opcja to korek chłodnicy - nie trzyma ciśnienia i puszcza płyn do zbiorniczka a stamtąd przelewa się na zewnątrz
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 11-09-2008, 18:52   

Trójniki są nowe metalowe.Tędy nie ucieka.Korek od chłodnicy jest nowy, a w zbiorniczku nie przybywa tylko ubywa płynu.
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-09-2008, 20:27   

misio-1992 napisał/a:
a w zbiorniczku nie przybywa tylko ubywa płynu.


Wiem że ubywa. Też mi ubywało.
Jak wiadomo jak woda się w ukł chłodzenia podgrzeje to ciśnienie rośnie. Jak korek chłodnicy nie trzyma to wylewa wodę z chłodnicy do wyrównawczego, po przepełnieniu którego leci na ulicę. Jak stygnie to zasysa z wyrównawczego do zera.

No ale jak korek nowy to OK
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-09-2008, 20:32   

Biały dym z wydechu ? Sprawdzone ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 12-09-2008, 09:52   

Możesz mieś nieszczelność w chłodnicy ale niezbyt dużą a z takiej nie cieknie ciurkiem i nie kapie tylko sączy się i odparowuje od razu na gorącym silniku a gdy zimny wygląda jakby się spocił jedynie. musisz oblukać chłodnicę pod wentylatorem i z przodu czy nie ma na niej śladów pocenia a jak to troch ę już trwa to zabarwień w kolorze tego co masz w układzie (chyba, że jest woda to wówczas nie bedzie zabarwienia)
_________________

 
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 12-09-2008, 15:19   

Białego dymku nie ma.W środę jadę do mechaniora i będzie mi sprawdzał jakimś ciekawym przyrządem szczelność całego układu chłodzącego.Jak będę coś wiedział to dam szanownym kolegom znać. :)
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-09-2008, 14:05   

misio-1992, a po co do mechanika :?:

Prosze:

"Wykrywanie nieszczelności w układzie chłodzenia za pomocą zjawiska fluorescencji by Szorka"

Jak wszyscy dobrze wiemy niektóre substancje chemiczne wykazują świecenie pod wpływem wzbudzenia ich przez światło UV.
Zjawisko to jest szeroko wykorzystywane w przemyśle, medycynie a przede wszystkim chyba w rozrywce
Związek chemiczny który wykorzystałem a który jest bezpieczny (nawet po spożyciu) to fluroesceina sodowa pomarańczowy
proszek któru nawet w bardzo dużym rożcieńczeniu zachowuje swoje właściwości.żródłó światła UV najlepiej takie pod 12V aby można
swobodnie pracować przy samochodzie
szczypte fluoresceiny od zaprzyjaznionego chemika
Co potrzebujemy?:Jak sprawdzić nieszczelność?rozpuszczamy proszek w wodzie i
wlewamy do układu chłodzenia
po przejechaniu kilku km wjeżdzamy do
zaciemnionego garazu
świecimy lampą UV w miejscach gdzie
podejrzewamy wyciek
ewentualnie badamy szczegółowo cały
silnik

UWAGI:
Metoda całkowicie bezpieczna dla ukł. chłodzenia (przetestowane na własnej
chłodnicy)-możemy wykorzystać stara latarkę podpinana pod gniazdo
zapalniczki i diode UV (im silniejsze światło tym lepiej)-copyright by
vwlegowosquad ' 04
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2008, 18:49   

Problem został rozwiązany.Przypadkowo zauważyłem że jest odkręcona jedna ze śrub mocujących pompkę płynu chłodzącego.Po jej dokręceniu wyciek płynu został zlikwidowany.Mechanik w warsztacie który mi ją zakładał twierdzi, że na pewno dokręcał wszystkie śruby i jedna z nich musiała się odkręcić pod wpływem wibracji silnika ale raczej nie chce mi się w tą wersję wierzyć.
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 07-10-2008, 08:18   

No to dobrze strzeliłem, że sączy się i wyparowuje od razu, bo nie kapało tyle, że nie z chłodnicy a z pompy. Pozdrawiam..!
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-10-2008, 12:48   

na pewno jej nie dokrecil - sruby pompy wodnej trzymaja sie tak lekko (sa dokrecane niewielkim momentem), ze mozna je odkrecac (te przykrecane w fabryce) niemal palcami
i nic nie cieknie
ewidentny blad mechanika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.