zachowanie silnika przy wysokich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2006, 11:01 zachowanie silnika przy wysokich obrotach
|
|
|
przy wysokich predkosciach obrotowych silnika, ok 5500-6000 silnik zachowuje sie jakby brakowalo mu paliwa, nie jest trudno mu dojsc do redline ale wyraznie czuc ze cos go blokuje, do tego momentu wkreca sie bardzo ladnie i idzie jak wczesniej na kazdym biegu, natomiast przy redline zachowuje sie bardzo dziwnie, do tego mozna wyczuc szarpniecia (zuzyte poduszki?) w momencie utraty mocy.
po razpierwszy ptrzytrafilo mi sie to kikla dni temu, jak przy ok 6 tys chcialem wrzucic kolejny bieg ale zanim to nastapilo z silnika ubylo ok 500 obrotow, dokladnie tak jakbym za szybko puscil pedal przyspieszenia.
jak narazie obstawiam filtry: powietrza, paliwa, a nawet samo paliwo, filtr poweitrza wyjmowalem i oczyscilem mam na nim ok 20 tys, nie jest mocno zawalony.
jakies pomysly? jak narazie nie moge podlaczyc go pod pc co by znaczenie ulatwilo pewnie sprawe - przydaloby sie znac cisnienie na listwie wtryskiwaczy chociaz
macie jakies pomysly lub podobne objawy Wam sie przytrafily? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2006, 11:06
|
|
|
Filtry i paliwo na pewno do sprawdzenia (wymiany). Dalej proponowałbym sprawdzenie świec, kabli wn, aparatu i palca (nei ma przebić?). Sprawdziłbym też TPS. Najlepiej chyba zacząć od najprostszych rzeczy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-05-2006, 11:07
|
|
|
A oglądałeś może przebieg krzywej mocy? Często jest tak, że po przekroczeniu pewnych obrotów moc po prostu spada i nie ma sensu kręcić go wyżej. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2006, 11:09
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Często jest tak, że po przekroczeniu pewnych obrotów moc po prostu spada i nie ma sensu kręcić go wyżej. | Nie wiem, jak jest w przypadku 1,6, ale w 1,3 moc maksymalna jest przy 6500 rpm, potem spada. Silnik kręci do 7000 rpm. Przypuszczalnie w 1,6 jest podobnie. |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2006, 11:32
|
|
|
tak, krzywa mocy znam, peak osiaga przy 6 tys,i wlasnie dlatego to mnie zastanawia, bo dopiero od jakiegos czasu mam taki objaw. tak jak napisalem od 5500 do 6000 tak jakby cos go zaczelo blokowac.
wczesniej jezdzilem przez 2 lata 1.3 teraz drugi rok 1.6 i nigdy wczesniej tak sie nie dzialo. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23-05-2006, 22:25
|
|
|
Moc to chyba rośnie do czerwonego - to chyba moment spada po przekroczeniu maximum - tak 4,500 - 5000 chyba jest w 1.6 |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-05-2006, 23:40
|
|
|
Moc też spada po przekroczeniu maximum. To zależy od silnika ale zazwyczaj tak w okolicach 6000rpm jest max i potem wykres leci w dół. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2006, 01:32
|
|
|
Karwoś, w 1.6 max moment jest przy 5 tys, max moc przy 6 tys, redline jest przy 6500, powyzej 6 tys moc spada.
to przykladowy wykres silnika VW G60 |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 24-05-2006, 10:35
|
|
|
hmm kumpel jak juz jego Honda dokonczala zywota i trzeba bylo sprzedac mial podobne objawy. Nie wiem czy takie same ale mowil ze na niskich obrotach ciagnie a jak go wykrecic wysoko to zamiast sie wsciekac to mu mulila. Przyczyna - silnik bral kolo litra oleju na 300km (tak mu wyszlo ) i na wysokich obrotach swiece zalewaly sie olejem... Ale to raczej nie to. Zobacz czy swiece nie sa zarzygane
swoja droga to moj tez do 5500 idzie a potem juz nie chce. Do czerwonego to musialbym katowac zeby dokrecic |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 24-05-2006, 19:44
|
|
|
Ja nie jestem żadnym expertem ale wydaje mi się że w większości samochodów max moc jest tuż przed czerwonym polem. Moment to już inna sprawa. No i nie ma sensu katować samochodu jak juz się przekroczyło ten moment masymalnej mocy. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2006, 15:57
|
|
|
Karwoś i tak i nie.
Mój powinien mieć
135KM/6000
191Nm/3000
a ma:
130KM/7500
176Nm/3500
Odcinkę ma gdzieś koło 9000 obrotów |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27-05-2006, 11:45
|
|
|
Foltr powietrza...20KKM przedmuchałeś i chcesz takjeździc dalej
Fltry powietrza te takie zwykłe .. w sensie NIPPON, NIPARTS czy siakieś tam - wszyscy je używamy maja dziadowskie medium filtracyjne... tzn jest OK ale... szybko je szlak trafia.... 10kkm to maximum ich możliwości... także proponowałbym wymienić na nowy...
A z innych spraw... to możliwości jest baaardzo dużo takich zachowań silnika...tak jak pisża koledzy powyzej... aj dodałbym jeszcze troche, ale narazie poczekajmy czy to co na ta chwile zostało napisane pomoże czy nie...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Kasper79
Forumowicz
Auto: CARISMA 1,8 GDI, 1997 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 31 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-05-2006, 21:25
|
|
|
a ja bym spróbował obstawić świece, miałem takie przypadłości u siebie na gazie do 5500 ok powyżej zamułka i szarpanie. Świece NGK miały już ze 40tkm i była już pora na nie, wymieniłem na v-line 2 i problemu nie ma. na gazie i na benzynce 6500 rpm bez problemu na każdym biegu |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2006, 10:58
|
|
|
OK, to napiszcie jeszcze jakie polecacie swiece i filtr powietrza i paliwa- najlepiej firmy i modele zeby jakiegos filtrona nie kupowac (Colt CA0 '94 1,6 113KM)
aaaa, i jeszcze jaki olej do skrzyni?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 29-05-2006, 11:11
|
|
|
OLEJ DO SKRZYNI - Castrol TAF-X
FILTR POWIETRZA- NIPARTS/NIPPOM - wymiana co 10kkm
FILTR PALIWA - jak wyżej - wymiana co 20kkm
FILTR OLEJU - GENUINE PARTS - zakup w serwisie - co wymianę oleju
ŚWIECE WN - NGK -made in JAPAN / made in USA - V POWER
No to chyba wszystko...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
|