Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zachowanie silnika przy wysokich obrotach
Autor Wiadomość
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2006, 11:01   zachowanie silnika przy wysokich obrotach

przy wysokich predkosciach obrotowych silnika, ok 5500-6000 silnik zachowuje sie jakby brakowalo mu paliwa, nie jest trudno mu dojsc do redline ale wyraznie czuc ze cos go blokuje, do tego momentu wkreca sie bardzo ladnie i idzie jak wczesniej na kazdym biegu, natomiast przy redline zachowuje sie bardzo dziwnie, do tego mozna wyczuc szarpniecia (zuzyte poduszki?) w momencie utraty mocy.

po razpierwszy ptrzytrafilo mi sie to kikla dni temu, jak przy ok 6 tys chcialem wrzucic kolejny bieg ale zanim to nastapilo z silnika ubylo ok 500 obrotow, dokladnie tak jakbym za szybko puscil pedal przyspieszenia.

jak narazie obstawiam filtry: powietrza, paliwa, a nawet samo paliwo, filtr poweitrza wyjmowalem i oczyscilem mam na nim ok 20 tys, nie jest mocno zawalony.

jakies pomysly? jak narazie nie moge podlaczyc go pod pc :( co by znaczenie ulatwilo pewnie sprawe - przydaloby sie znac cisnienie na listwie wtryskiwaczy chociaz :roll:

macie jakies pomysly lub podobne objawy Wam sie przytrafily?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2006, 11:06   

Filtry i paliwo na pewno do sprawdzenia (wymiany). Dalej proponowałbym sprawdzenie świec, kabli wn, aparatu i palca (nei ma przebić?). Sprawdziłbym też TPS. Najlepiej chyba zacząć od najprostszych rzeczy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-05-2006, 11:07   

A oglądałeś może przebieg krzywej mocy? Często jest tak, że po przekroczeniu pewnych obrotów moc po prostu spada i nie ma sensu kręcić go wyżej.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2006, 11:09   

Krzyzak napisał/a:
Często jest tak, że po przekroczeniu pewnych obrotów moc po prostu spada i nie ma sensu kręcić go wyżej.
Nie wiem, jak jest w przypadku 1,6, ale w 1,3 moc maksymalna jest przy 6500 rpm, potem spada. Silnik kręci do 7000 rpm. Przypuszczalnie w 1,6 jest podobnie.
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2006, 11:32   

tak, krzywa mocy znam, peak osiaga przy 6 tys,i wlasnie dlatego to mnie zastanawia, bo dopiero od jakiegos czasu mam taki objaw. tak jak napisalem od 5500 do 6000 tak jakby cos go zaczelo blokowac.

wczesniej jezdzilem przez 2 lata 1.3 teraz drugi rok 1.6 i nigdy wczesniej tak sie nie dzialo.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23-05-2006, 22:25   

Moc to chyba rośnie do czerwonego - to chyba moment spada po przekroczeniu maximum - tak 4,500 - 5000 chyba jest w 1.6
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-05-2006, 23:40   

Moc też spada po przekroczeniu maximum. To zależy od silnika ale zazwyczaj tak w okolicach 6000rpm jest max i potem wykres leci w dół.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2006, 01:32   

Karwoś, w 1.6 max moment jest przy 5 tys, max moc przy 6 tys, redline jest przy 6500, powyzej 6 tys moc spada.


to przykladowy wykres silnika VW G60
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 24-05-2006, 10:35   

hmm kumpel jak juz jego Honda dokonczala zywota i trzeba bylo sprzedac mial podobne objawy. Nie wiem czy takie same ale mowil ze na niskich obrotach ciagnie a jak go wykrecic wysoko to zamiast sie wsciekac to mu mulila. Przyczyna - silnik bral kolo litra oleju na 300km (tak mu wyszlo :) ) i na wysokich obrotach swiece zalewaly sie olejem... Ale to raczej nie to. Zobacz czy swiece nie sa zarzygane

swoja droga to moj tez do 5500 idzie a potem juz nie chce. Do czerwonego to musialbym katowac zeby dokrecic
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 24-05-2006, 19:44   

Ja nie jestem żadnym expertem ale wydaje mi się że w większości samochodów max moc jest tuż przed czerwonym polem. Moment to już inna sprawa. No i nie ma sensu katować samochodu jak juz się przekroczyło ten moment masymalnej mocy.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2006, 15:57   

Karwoś i tak i nie.
Mój powinien mieć
135KM/6000
191Nm/3000
a ma:
130KM/7500
176Nm/3500
Odcinkę ma gdzieś koło 9000 obrotów
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 27-05-2006, 11:45   

Foltr powietrza...20KKM :shock: przedmuchałeś i chcesz takjeździc dalej :?: :evil:

Fltry powietrza te takie zwykłe .. w sensie NIPPON, NIPARTS czy siakieś tam - wszyscy je używamy maja dziadowskie medium filtracyjne... tzn jest OK ale... szybko je szlak trafia.... 10kkm to maximum ich możliwości... także proponowałbym wymienić na nowy...

A z innych spraw... to możliwości jest baaardzo dużo takich zachowań silnika...tak jak pisża koledzy powyzej... aj dodałbym jeszcze troche, ale narazie poczekajmy czy to co na ta chwile zostało napisane pomoże czy nie...


Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Kasper79 
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,8 GDI, 1997 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 31
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-05-2006, 21:25   

a ja bym spróbował obstawić świece, miałem takie przypadłości u siebie na gazie do 5500 ok powyżej zamułka i szarpanie. Świece NGK miały już ze 40tkm i była już pora na nie, wymieniłem na v-line 2 i problemu nie ma. na gazie i na benzynce 6500 rpm :-) bez problemu na każdym biegu
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2006, 10:58   

OK, to napiszcie jeszcze jakie polecacie swiece i filtr powietrza i paliwa- najlepiej firmy i modele zeby jakiegos filtrona nie kupowac (Colt CA0 '94 1,6 113KM)

aaaa, i jeszcze jaki olej do skrzyni?

pozdrawiam :)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 29-05-2006, 11:11   

OLEJ DO SKRZYNI - Castrol TAF-X
FILTR POWIETRZA- NIPARTS/NIPPOM - wymiana co 10kkm
FILTR PALIWA - jak wyżej - wymiana co 20kkm
FILTR OLEJU - GENUINE PARTS - zakup w serwisie - co wymianę oleju
ŚWIECE WN - NGK -made in JAPAN / made in USA - V POWER

No to chyba wszystko...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.