Jaki to Olej |
Autor |
Wiadomość |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 28-05-2006, 21:37 Jaki to Olej
|
|
|
Witam serdecznie!!!
Mam taki problem:
Posiadam w swoim garażu olej Castrol 10W-30(API SL) i 5W-30 (API SM) tyle że nie jest tam napisane w żadnym języku ani wogóle nie jest napisane czy jest to syntetyk czy półsyntetyk czy jeszcze jakiś inny. Olej pochodzi z USA.
Wiem że tam olej syntetyczny kosztuje max 30-35$, a te oleje powyżej były o 3x tańsze - no i nie wiem z jakiej przyczyny. Oleje oznaczone są Marką Castrol GTX .... z Logo BP Partner.
Posiadam po 3x 4,73l każde z tych rodzajów. I teraz pytanie :
Czy ten 5W-30 to olej syntetyczny (tak wynika z tego oznaczenia i API SM) i czy można go lać do mojego miśka - mam teraz wlany Mobile 1 5W-30 - też z usa, ale tam jest napisane że to pełny syntetyk. Jak nie moge - to dlaczego no i oczywiście może ktoś to chciałby zakupić w przystępnej cenie |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 28-05-2006, 22:46
|
|
|
10W-30 to mi sie kojarzy z olejem do swiezo zakupionej wczoraj kosiarki spalinowej |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2006, 15:19
|
|
|
Ten 10W30 to prawie na pewno półsynstetyk, bo syntetyki 10W.. to tylko jakieś pojedyncze modele "sportowe" z bardzo wysoką liczbą po "W". Ale klasa jakości jest wysoka, tak jak w wielu syntetykach.
5W30 to na pewno syntetyk, przy tym z bardzo wysoką klasą jakości. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 29-05-2006, 21:06
|
|
|
No i własnie - to niby ja mogę to lać do samochodu?? Najjlepsze jest to że do lancera 2006 w kanadzie zalecany jest olej mineralny, w usa syntetyczny, w Polsce też syntetyczny. Co prawda ja mam wlany teraz syntetyk 5W-30 Mobil1. Ale nie wiem czy ten olej 5W-30 którego mam 3 banieczki można do mnie zalać:( Czy każde oznaczenie 5W-30 (API SM) znaczy że jest to olej syntetyczny i nie ma innej możliwości?? |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2006, 21:55
|
|
|
Nie znam żadnego półsyntetyka innego niż 10W... i minerala z liczbą przed W mniejszą od 15. Stąd wnioskuję że 5W30 jest syntetykiem, a potwierdzałaby to bardzo wysoka klasa jakości. Z tym że dopuszczam myśl że istnieją jakieś "egzotyczne" oleje z nietypowymi parametrami lepkościowymi.
Ale że w Kanadzie do Lancera każą lać mineralny - ciekawostka. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-05-2006, 10:46
|
|
|
Alek napisał/a: | Ale że w Kanadzie do Lancera każą lać mineralny - ciekawostka |
Wczoraj sam się zdziwiłem jak to przeczytałem w rubryce Oil na stronie mitsubishi z Kanady.
A pytanie o ten olej stało się jeszcze bardziej naglące bo się okazało że od 26 września zrobiłem już 13000km (jak na jeżdzenie po mieście to całkiem dużo moim zdaniem) a olej wymianiałem 9 listopada. Więc mniemam że już 10000 przejechał na tym oleju i wypadało by mi go wymienić. Raczej nie będę czekał na 15000 ( tym bardziej na 15000mil - jak to zaleca producent oleju:)) |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 30-05-2006, 13:05
|
|
|
5w30 to syntetyk-taki lalem ojcu do Megane.
Chcesz wymienic. A powiedz jaka date produkcji i waznosci maja te twoje oleje? Czy sa juz otwarte? |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 31-05-2006, 16:28
|
|
|
A skąd - zmknięte i zalakowane na 4 spusty. A przywiozłem je rok temu - ale dokładnej daty produkcji to nie znam. Może za 2 tyg poznam jak pojadę na weekend. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 01-06-2006, 14:23
|
|
|
To ja smialo bym lal syntetyk-bo taki przeciez masz u siebie. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-06-2006, 21:03
|
|
|
Najdziwniejsze że w usa polecają minerał do wszystkich samochodów - nawet Vtec hondy to mineralny w serwisie, w lancerze to samo - tyle że podobno u nich mineralne są bardzo dobrej jakości. Ale chyba wleje ten co mam 5W-30 i zobacze co się bedzie dziać - jak wszystko będzie ok to znaczy że taki trzeba lać i wymieniać po 10 000 km - mam nadzieje że nic złego się nie stanie. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-06-2006, 08:04
|
|
|
Może i polecają minerał, ale chyba nie wszędzie.
Dziwne jest to z Kanadą - przecież tam są zimy ostre.
Generalnie wiem, że w stanach, gdzie temp. nie spada poniżej zera, to leją minerał - podobnie jak zamiast specjalnych płynów leją do chłodnicy wodę - i tak nie zamarźnie. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2006, 21:20
|
|
|
Tak mi się coś skojarzyło z tym że "tam minerale mają bardzo wysoką jakość".
Jakiś czas temu przyjrzałem się klasom olejów (akurat do diesli, ale to chyba nie ma wiele do rzeczy) i zauważyłem ciekawą zależność.
Znaczna większość synetyków ma według amerykańskiego API wysoką klasę CF ("C" to znak że ocena dotyczy diesla, a "F" to ocena - im dalej od "A" tym lepiej) i jednocześnie europejska ACEA daje im równie wysoką B3 albo B4 ("B" - diesel, a "3" to ocena - im wyższa tym lepiej). Ale gdy przyjrzymy się mineralnym, to duża ich część według API nadal ma CF, ale według ACEA już tylko B2. Znalazłem nawet taki, który ma aż CG i tylko B2.
Może amerykańskie badania, testy olejów i normy są tak skonstruowane, że minerale dobrze w nich wypadają, a amerykanom tylko wydaje się że te oleje są takie wspaniałe?
A może to my mamy normy za ostre lub podporządkowane naciskom koncernów olejowych chcących kasować nas za drogie syntetyki?
Przydałoby się tu zdanie burusa znanego co poniektórym z forum MKP |
|
|
|
 |
|