Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rurka płynu spryskiwacza tylnego
Autor Wiadomość
piowys 
Nowy Forumowicz


Auto: CAO 1.3 Gli
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2008, 13:57   Rurka płynu spryskiwacza tylnego

Witam,
tak sobie dzisiaj zacząłem dłubać przy colciku i wpadłem na pomysł sprawdzenia czemu nie działa mi tylny spryskiwacz... Pompka działa, płyn dolałem, jednak szyba ciągle sucha po naciskaniu przycisku. Więc otwieram klape, idę za rurką i niestety na długości ok. 15 cm patrzę - rurka obcięta. Wydaje mi się przynajmniej, że obcięta bo chyba tak równiutko od mrozu by nie pękła? Auto kupiłem niecały tydzień temu więc nie wiem co się działo przed zakupem. Podobno nie była wymieniana tylna klapa i jest oryginalna.

Płyn jest pompowany tylko nie wiem gdzie - wewnątrz gumowego łącznika klapa-nadwozie nie zbiera się płyn. Z jednej strony łącznika (od strony nadwozia) dochodzi czarna gumowa rurka, z drugiej już niestety nie wychodzi - idą dalej same kabelki, prawdopodobnie od ogrzewania szyby.

Moje pytanie - gdzie wg. Was zbiera się płyn, może jest jakoś zaślepiona ta rurka i nie zbiera się nigdzie?. W Workshop manualu widzę którędy teoretycznie ta rurka przebiega, nigdzie nie zrobiło się mokro po drodze, a nie chciałbym rozbierać całego auta od środka, może ktoś miał podobny problem albo ma jakiś pomysł gdzie mogła pęknąć ta gumowa rurka i jak najszybciej to sprawdzić?


Ogólnie z colcika jestem zadowolony - zastanawiam się czym jeszcze mnie zaskoczy :)
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2008, 14:18   

Pod maska wychodzi jakas rurka z pompki od tylnego spryskiwacza?? Ostatnio jak wyjmowalem zbiorniczek to jak nie zatkalem wezyka to mi plyn z zbiornika sie wylewal, tak wiec mysle ze albo jest gdzies zaslepiony albo poprostu jest uciety gdzies przy klapie, gdzie jest na wyzszym poziomie niz zbiorniczek i dlatego nic nie leci :P
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 29-12-2008, 14:19   

to musisz teraz spojrzeć z drugiej strony czyli od pompki

pompka przepuszcza płyn bez zasilania, tzn jak nie będzie miała wężyka to płyn wycieknie samoczynnie
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
piowys 
Nowy Forumowicz


Auto: CAO 1.3 Gli
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2008, 14:44   

SlaVkoEg napisał/a:
albo poprostu jest uciety gdzies przy klapie, gdzie jest na wyzszym poziomie niz zbiorniczek i dlatego nic nie leci :P


Myślałem, że skoro jest pompka to go wypompuje nawet jeżeli ujście jest wyżej od zbiorniczka (w najlepszym przypadku 15 cm od spryskiwacza czyli w miejscu domniemanego cięcia)???

Z przodu przy zbiorniku spryskiwacza są dwie pompki, z dwóch pompek wychodzą rurki - jedna oczywiście do spryskiwaczy przedniej klapy, druga "wbija się" tuż obok zbiornika po lewej stronie w nadwozie. Leci wewnątrz auta i wychodzi przy tylnej klapie wewnątrz gumowego "łącznika" tylna klapa - nadwozie. Jak naciskam przycisk od włączania tylnej pompki, bąbel powietrza widoczny w rurce (przezroczystej) wychodzącej z pompki zmienia swoje położenie. Pytanie czy jest to spowodowane ciśnieniem tworzonym przez pompkę, czy może płyn sobie po prostu wycieka gdzieś wewnątrz auta. Z drugiej strony gdyby wyciekał, żadnego bąbla powietrza na mój rozum nie byłoby, rurka cała byłaby wypełniona płynem? Wylot rurki z pompy jest w początkowym biegu skierowany ku górze, dopiero później wygina się ku poziomowi aby kontynuować swój bieg wewnątrz auta.
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 29-12-2008, 15:06   

piowys napisał/a:
SlaVkoEg napisał/a:
albo poprostu jest uciety gdzies przy klapie, gdzie jest na wyzszym poziomie niz zbiorniczek i dlatego nic nie leci



Myślałem, że skoro jest pompka to go wypompuje nawet jeżeli ujście jest wyżej od zbiorniczka (w najlepszym przypadku 15 cm od spryskiwacza czyli w miejscu domniemanego cięcia)???
no dokładnie - musi wypompować - zadanie jest to pompki

żeby sprawdzić na 100%, podłącz zamiast tego węzyka kawałek z 50cm igielitu, ustaw do góry i pompuj - musi polecieć

a płyn pewnie leci gdzie do auta, lub w jakiś kanał
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2008, 00:44   

Mozliwe ze jest gdzies po drodze przelamany wezyk i tamtendy Ci wycieka. Moze padla pompka. Wyjmnij ten wezyk z pompki i wloz jakis inny i zobacz czy Ci bedzie dobrze pompowac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.