 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS DID] Pytanie świeżaka |
Autor |
Wiadomość |
kristoov
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-01-2009, 04:17 [MSS DID] Pytanie świeżaka
|
|
|
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem MSS 1.9 DiD 2002r. Jest to mój pierwszy w życiu diesel więc pytam jaka jest technika jazdy bo troszku sie nie mogę połapac:) Wczesniej jezdziłem Coltem więc trochę róznicy jest:) I jeszcze jedno, gdzieś słyszałem ze diesel po skończonej jezdzie powinien troszke popykac w miejscu....dziwne ale czy to prawda? Dzieki za odpowiedź.
POzdrawiam serdecznie. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 13-01-2009, 08:30
|
|
|
kristoov napisał/a: | Jest to mój pierwszy w życiu diesel więc pytam jaka jest technika jazdy bo troszku sie nie mogę połapac:) | Technika faktycznie się trochę różni. Po pierwsze to diesla należy odpowiednio rozgrzewać i studzić tzn. Jechać spokojnie i na niższych obrotach póki jest zimny. To oszczędzi twoją turbinę. Po dłuższej lub ostrzejszej jeździe należy pozwolić mu popracować na wolnych obrotach, aby turbina spokojnie ostygła.
Jeśli chodzi o samo przyśpieszanie to silnik diesla jest efektywny w zakresie ok. 1,5-3,5 tyś obrotów. Nie ma najmniejszego sensu kręcić go powyżej tych wartości, bo nie prowadzi to do niczego oprócz większego spalania i kopcenia. To będzie dla Ciebie nowość, bo benzyniak był efektywny od 3 do 6 tyś obrotów .
W dieslu do wyprzedzania przeważnie nie potrzeba redukować biegu, ale to trzeba wyczuć. Jeśli jedziesz na jakimś biegu i masz około 3 tyś obrotów to nawet nie możesz redukować, bo nie dasz rady wyprzedzić. Wyprzedzając na tym biegu będziesz musiał go zmienić na wyższy w czasie wyprzedzania. Musisz to wyczuć, ale często lepiej jest zmienić na wyższy przed wyprzedzaniem
Generalna zasada jest taka że benzyniak nie powinien się grzać w miejscu tylko od razu ruszać, a diesel powinien się najpierw nagrzać, a potem ruszać. Wiadomo że jest to niewykonalne w niektórych przypadkach, więc należy go łagodnie traktować do momentu nagrzania.
To tyle co mi się na razie przypomina. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
kolysm
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 13-01-2009, 09:34
|
|
|
Studzenie to około 1 minuta na wolnych obrotach, jest to czas, w którym możesz otworzyć i zamknąć garaż po wjechaniu autkiem |
Ostatnio zmieniony przez kolysm 13-01-2009, 09:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kristoov
Nowy Forumowicz
Auto: 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-01-2009, 09:49
|
|
|
Wielkie dzięki chłopaki:) Bede to wcielał w zycie;)))) |
|
|
|
 |
bartoszeek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2009, 22:04
|
|
|
Witam,
Ja miałem ten sam problem przesiadłem się z Lancera'93 1.6 gdzie redukcja na 3 była czystą przyjemnością przed wyprzedzaniem a po przesiadce na DiD'a możesz całą trasę przejechac na 5 i wyprzedzanie jest szybkie i sprawne, elastycznośc na pewno na plus diesla, ale troche mi zajęło przyzwyczajenie się i zdarzała się redukcja w najmniej odpowiednim momencie , nie można również zapominać o paliwie tylko jak najbardziej z markowych stacji bo niestety silnik nie lubi "opałopodobnych" mieszanek.
Zyczy przyjemnych wrażen z jazdy DiDolkiem:)
Pozdrowionka! |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 14-01-2009, 08:00
|
|
|
bartoszeek napisał/a: | nie można również zapominać o paliwie tylko jak najbardziej z markowych stacji bo niestety silnik nie lubi "opałopodobnych" mieszanek. | To prawda. Żaden Common Rail nie lubi opału, ani oleju do frytek. Tylko markowe oleje napędowe |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|
|