Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Pytanie świeżaka
Autor Wiadomość
kristoov 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2009, 04:17   [MSS DID] Pytanie świeżaka

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem MSS 1.9 DiD 2002r. Jest to mój pierwszy w życiu diesel więc pytam jaka jest technika jazdy bo troszku sie nie mogę połapac:) Wczesniej jezdziłem Coltem więc trochę róznicy jest:) I jeszcze jedno, gdzieś słyszałem ze diesel po skończonej jezdzie powinien troszke popykac w miejscu....dziwne ale czy to prawda? Dzieki za odpowiedź.
POzdrawiam serdecznie.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 13-01-2009, 08:30   

kristoov napisał/a:
Jest to mój pierwszy w życiu diesel więc pytam jaka jest technika jazdy bo troszku sie nie mogę połapac:)
Technika faktycznie się trochę różni. Po pierwsze to diesla należy odpowiednio rozgrzewać i studzić tzn. Jechać spokojnie i na niższych obrotach póki jest zimny. To oszczędzi twoją turbinę. Po dłuższej lub ostrzejszej jeździe należy pozwolić mu popracować na wolnych obrotach, aby turbina spokojnie ostygła.
Jeśli chodzi o samo przyśpieszanie to silnik diesla jest efektywny w zakresie ok. 1,5-3,5 tyś obrotów. Nie ma najmniejszego sensu kręcić go powyżej tych wartości, bo nie prowadzi to do niczego oprócz większego spalania i kopcenia. To będzie dla Ciebie nowość, bo benzyniak był efektywny od 3 do 6 tyś obrotów ;) .
W dieslu do wyprzedzania przeważnie nie potrzeba redukować biegu, ale to trzeba wyczuć. Jeśli jedziesz na jakimś biegu i masz około 3 tyś obrotów to nawet nie możesz redukować, bo nie dasz rady wyprzedzić. Wyprzedzając na tym biegu będziesz musiał go zmienić na wyższy w czasie wyprzedzania. Musisz to wyczuć, ale często lepiej jest zmienić na wyższy przed wyprzedzaniem :)

Generalna zasada jest taka że benzyniak nie powinien się grzać w miejscu tylko od razu ruszać, a diesel powinien się najpierw nagrzać, a potem ruszać. Wiadomo że jest to niewykonalne w niektórych przypadkach, więc należy go łagodnie traktować do momentu nagrzania.

To tyle co mi się na razie przypomina.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kolysm 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 13-01-2009, 09:34   

Studzenie to około 1 minuta na wolnych obrotach, jest to czas, w którym możesz otworzyć i zamknąć garaż po wjechaniu autkiem :)
Ostatnio zmieniony przez kolysm 13-01-2009, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kristoov 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2009, 09:49   

Wielkie dzięki chłopaki:) Bede to wcielał w zycie;))))
 
 
bartoszeek
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2009, 22:04   

Witam,

Ja miałem ten sam problem przesiadłem się z Lancera'93 1.6 gdzie redukcja na 3 była czystą przyjemnością przed wyprzedzaniem a po przesiadce na DiD'a możesz całą trasę przejechac na 5 i wyprzedzanie jest szybkie i sprawne, elastycznośc na pewno na plus diesla, ale troche mi zajęło przyzwyczajenie się i zdarzała się redukcja w najmniej odpowiednim momencie , nie można również zapominać o paliwie tylko jak najbardziej z markowych stacji bo niestety silnik nie lubi "opałopodobnych" mieszanek.

Zyczy przyjemnych wrażen z jazdy DiDolkiem:)

Pozdrowionka!
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 14-01-2009, 08:00   

bartoszeek napisał/a:
nie można również zapominać o paliwie tylko jak najbardziej z markowych stacji bo niestety silnik nie lubi "opałopodobnych" mieszanek.
To prawda. Żaden Common Rail nie lubi opału, ani oleju do frytek. Tylko markowe oleje napędowe :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.