Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:46 |
[Cari 1.9DI-D] Chcę kupić Carismę po liftingu |
Autor |
Wiadomość |
Berec
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 51 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 05-02-2009, 00:18 [Cari 1.9DI-D] Chcę kupić Carismę po liftingu
|
|
|
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum, chociaż czytuję je już od jakiegoś czasu.
W okolicach marca planuję zakupić Carismę diesla. Bardzo podobają mi się te po liftingu dlatego będę szukał czegoś z lat 1999-2000. I teraz moje wątpliwości: Czy jest szansa, że za powiedzmy 12-13 tys. uda mi się kupić jakiś w miarę dobry egzemplarz?
Ostatnio widziałem ogłoszenie z Carismą z 1999 z przebiegiem 300 000, czy ten silnik byłby w stanie jeszcze pojeździć, czy raczej nie warto sobie takim zawracać głowy.
Trochę waham się czy na pewno DID, czytając forum przez chwilę rozważałem coś z GDI, ale jednak w moim przypadku przeważają niższe koszty eksploatacji diesla. Dynamika ma dla mnie drugorzędne znaczenie, po przesiadce z mojego obecnego samochodu (Uno 1.0) każdy z nich będzie demonem prędkości.
I jeszcze jedno. Czy opłaca się jeszcze sprowadzić samochód z Niemiec? Trochę się obawiam, że ciężko będzie tam znaleźć taki, który by mnie interesował, a poza tym biorąc pod uwagę obecną cenę euro może to być średnio opłacalne.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Berec 28-02-2009, 19:38, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
andy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2009, 00:38
|
|
|
Za 12-13 tys nie kupisz dobrego DiD-a
Koszty są niższe, ale nie dużo niższe od GDI, dlatego przy tej kwocie obstawiłbym mimo wszystko benzynę z bezpośrednim wtryskiem.
Ja bym szukał krajowych aut - przy obecnym kursie euro może znajdziesz u Turasów jakąś pseudo okazję, ale nie warto chyba ryzykować.
Za did-a musisz zapłacić ok 5 tys. więcej, żeby był w stosunkowo dobrym stanie. 300 tys to nie jest koniec diesla, ale napewno wymaga uwagi - turbina zaczyna kończyć się przy 150 tys, czyli przy 300 już napewno co najmniej regeneracja (500 zl), do tego reszta części ulega zużyciu - z takim przebiegiem oglądać auta powinno się moim zdaniem tylko ze znajomym mechanikiem.
Poszukaj GDI, albo 1,6 zagazowanego - koszty porównywalne a być może lepszy stan |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 05-02-2009, 08:05
|
|
|
Ja bym polecał nie GDI a GLx - można kupic zagazowanego z dobrą sekwencją - oczywiście nie w tym roczniku i za tą kasę - oczywiście można znaleźć "okazję".
Ja kupiłem Cari GDI z przełomu 99/00 za 12,6 tyś - jednak liczyłem się z tym, że jest to pseudo okazja - musiałem jeszcze włożyć w nią 5 tyś - choć i tak nie żałuję. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
tyraeel
Nowy Forumowicz Domin

Auto: Carisma LX 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 26 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 05-02-2009, 11:37
|
|
|
Ja polecam Ci jednak silniczek 1,8 GDI 125 KM. Oszczędny w eksploatacji a osiągi wprost piękne! Swój ściągałem z Niemiec właśnie - choć nie ukrywam, że to była okazja wypatrzona przez znajomego, który odwiedzał ten kraj regularnie (NIE HANDLARZ). Teraz może byc ciężko znaleźć tam jeszcze coś sensownego. A u nas (komis) wiesz jak jest - handlarze kombinują, byle by wepchnąć auto. Dlatego jak juz to raczej szukaj po prywatnych gościach.
Pzdr! |
_________________ http://psilocybe.metal.pl/
http://www.myspace.com/psilozone
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 05-02-2009, 12:10
|
|
|
A Ja nie namawiam na GDI choć to piękny silniczek, jeżeli szukałeś DID to szukaj dalej, prawdopodobnie twoje aspiracje do sportowej jazdy są słabe więc DID odwdzięczy Ci się małym spalaniem i dużym zasięgiem w trasie.
Co prawda GDI mu nie odstaje ale w przypadku zakupu używanego samochodu różnica cenowa jest mała więc warto brać DID.
Problem jest jak zawsze z tym na co trafisz, Ja kupiłem swoje GDI z Holandii nie powiem że było w idealnym stanie ale silnik miałem czysty, zrobiony rozrząd i cały osprzęt dobrze zachowany. Przez 5 lat nic poza eksploatacją nie włożyłem, dbam jak o swoje i samochód odwdzięcza sie tym samym choć powoli widać lata użytkowania.
Nie warto pisać o wadach czy zaletach DID/GDI każdy użytkownik widzi inne.
Zbadaj zasobność swojego portfela, oceń dostępne auta na rynku i wtedy decyduj. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
tyraeel
Nowy Forumowicz Domin

Auto: Carisma LX 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 26 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 05-02-2009, 12:25
|
|
|
Eeeee no; ja nie namawiam za wszelka cenę, tylko po prostu polecam, bo nie widzę (w dzisiejszych czasach) nic przemawiającego na korzyść DID. Tyle. Wiadomo - Berec (i każdy) zrobi i tak co uważa. |
_________________ http://psilocybe.metal.pl/
http://www.myspace.com/psilozone
 |
|
|
|
 |
Berec
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 51 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 05-02-2009, 18:39
|
|
|
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Stwierdziłem że ostateczna decyzja czy to będzie DID czy GDI zostanie podjęta w przypadku napotkania konkretnego dobrego modelu, trochę bardziej jednak skłaniam się w kierunku DIDa.
Wprawdzie do momentu zgromadzenia funduszy do kupna jeszcze trochę czasu (jakieś 4-6 tygodni) to już powoli chciałbym zrobić rozeznanie wśród tego co obecnie jest oferowane.
Znalazłem na początek 3 diesle i 3 benzyniaki. Proszę Was o ocenę tych aut
DID
nr 1 czarna - bogata wersja ale duży przebieg
nr 2 srebrna
nr 3 zielona
GDI
nr 1 zielona
nr 2 srebrna - chyba GDI, nigdzie nie ma informacji
nr 3 srebrna
zdaję sobie sprawę, że część z nich przekracza mój budżet o parę stówek ale liczę na to, że może przy sprzedaży samochodu coś się zawsze urwie. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Berec 28-02-2009, 19:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-02-2009, 18:47
|
|
|
pierwsza GDI: mozliwe ze cos bylo robione z przodem autka Nie oryginalne halogeny z przodu... w drugiej tez maska mi sie nie podoba (tak to jest GDI)
trzecia tez byla cos kombinowana, brak oznaczenia GDi na jednym z przednich blotnikow, z tylu emblemat GDI przyklejony zbyt po lewej stronie, brak oznaczenia CARISMA po drugiej stronie,
pozdroo
[ Dodano: 05-02-2009, 18:50 ]
pierwszy diesel to nie DID tylko starsza wersja tego silnika (nie na Common railu), druga tez nie jest DID tylko zwykla TD, dopiero 3cia jest DID ale cos nie teges jest bo powinna miec srebrne nerki z przodu a ma czarne. Lampa tylna podtluczona
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Berec
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 51 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 05-02-2009, 18:55
|
|
|
O kurczę, a ja byłem przekonany że po liftingu wszystkie diesle to DIDy. Dzięki |
_________________
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-02-2009, 18:56
|
|
|
Berec napisał/a: | DIDy. Dzięki |
90Km to stara jednostka. 102 lub 115km to DIDy-najlatwiej poznac po plastikowej oslonie silnika z napisem DID
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
DragStar [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2009, 18:58
|
|
|
DID - pierwsze dwie to nie DID, to starsze silniki jeszcze bez systemu common rail, ten trzeci to dopiero DID, co prawda wersja słabsza bo 102 konna ale DID, warto pamiętać że common rail jest stosowany obecnie w większości produkowanych diesli i spisuje się bardzo dobrze - wiem to z autopsji:-) |
|
|
|
 |
marcnow
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 122 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-02-2009, 19:01
|
|
|
Robson86 napisał/a: | najlatwiej poznac po plastikowej oslonie silnika z napisem DID |
I po emblemacie z tyłu po lewej o ile ktoś sobie nie zdjął bądź zapomniał dokleić |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
Berec
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 51 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 05-02-2009, 19:12
|
|
|
Czyli ten zielony DID jest jakiś podejrzany?
Z tego co widzę chyba będzie problem ze znalezieniem sensownego auta. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-02-2009, 19:37
|
|
|
Berec napisał/a: | Z tego co widzę chyba będzie problem ze znalezieniem sensownego auta. |
oj bedzie... musisz byc cierpliwym, bo znalezienie zadbanego pewnego auta nieraz graniczy z cudem Moze ktos z forum bedzie sprzedawal autko, klubowe zawsze pewniejsze
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|