 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Automat, jak używać? |
Autor |
Wiadomość |
lechb
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 6 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-03-2009, 16:51 Automat, jak używać?
|
|
|
Rozumiem ustawienia:
P-park
N-luz
D-drive
3-blokada 3 biegów
2-j.w tyle, że 2
L-jak rozumiem blokada 1 biegu służąca do ruszania pod największym obciążeniem np. przyczepa
Ale jak jest z używaniem tych przełożeń? Po mieście najlepiej jeździć na D, czy na 3, jak jest lepiej dla skrzyni, silnika, a jak jest ekonomiczniej? Czy w trakcie jazdy można zmieniać z L,2,3 na D lub na odwrót z D na 3,2,L?
Może ktoś mi sprawdzić w instrukcji użytkowania pojazdu, bo ja niestety takowej nie posiadam. Dodam, że jest to wersja USA 2.0 ES.
[ Dodano: 10-03-2009, 17:45 ]
Widzę odzew niesamowity |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 10-03-2009, 19:32
|
|
|
Instrukcja mowi tyle ....
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-03-2009, 14:32
|
|
|
lechb, jeździć tylko na D, nie zmieniać w czasie jazdy!, najwyżej podczas ruszania L>2>3>D, a na pewno nie w dół (nie po to się kupiło automat, żeby prać ręcznie), nie zmieniać na N na światłach przy postoju krótszym niż 1min
polecam www.automat.pl |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
lechb
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 6 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-03-2009, 16:58
|
|
|
No właśnie, gdzieś czytałem, że położenie 3 jest zalecane do jazdy miejskiej z predkościami do ok. 70 km/h, bo w istotny sposób ogranicza ciągłe przełaczanie biegów, auto zdecydowanie tez lepiej przyśpiesza. Dlatego właśnie pytam. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 13-03-2009, 01:39
|
|
|
lechb napisał/a: | No właśnie, gdzieś czytałem, że położenie 3 jest zalecane do jazdy miejskiej z predkościami do ok. 70 km/h | jak lubisz jak jedziesz 50km/h i motor wyje 2500obr/min to spoko
ja nie lubię
(mam 4-biegowy automat z wyłączaną "4" przyciskiem (kontrolka ODOFF - wyłączony overdrive (nadbieg))) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 14-03-2009, 22:39
|
|
|
Po wyłączeniu nadbiegu samochód pracuje na 3 biegach - w trakcie jazdy można zmieniać z D na 3 2 czy L - jak obroty na to nie pozwolą to samochód nie zrzuci biegu. am 2 automaty i przerabiałem w nich wiele - do tego Suzuki sx w automacie i Honda CRV w automacie - Automat jest tak zrobiony że nie da się go tak łatwo zepsuć. No chyba że się da na N gaz do dechy i na D - ale w najnowszych też jest zabezpieczenie że po takim zabiegu komputer bardzo długo wysprzęgla i nie ma strzału - pomijam szybkość zużycia sprzęgieł. A z jednym się zgodzę - nie włączać na N nigdy - chyba że się holuje automat - inaczej wogóle tego nie używać - nawet przy postoju dłuższym niż minutę - przy N spada ciśnienie w skrzynie i nie jest smarowana - zawsze używać D na postoju - ale nie takiem na światłach - chyba że sie zamierza długo stać. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
|
|