[4G18] Pasek rozrządu i alternatora i klimy + napinacz |
Autor |
Wiadomość |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2009, 14:37 [4G18] Pasek rozrządu i alternatora i klimy + napinacz
|
|
|
Podaję jaki pasek i ile kosztuje do naszych Lancerów z silnikiem 1,6 (4G18):
- pasek rozrządu: GATES 5535XS - cena 65,90 zł (nr oryginału MITSUBISHI: MD 342154)
- pasek alternatora: GATES 5PK903 - cena 28 zł
- pasek wspomagania i klimy: GATES 5PK1063 - cena 39 zł
Paski kupiłem tutaj: www.autkoplus.com
Tutaj zdjęcie rozrządu: http://www.fotosik.pl/pok...1b11e08902.html
Jeśli chodzi o napinacz paska to udało mi się ustalić że jest identyczny jak w moim drugim autku Colcie 1,3 98r, kiedyś kupowałem taki napinacz firmy SKF za ok 100 zł. Jak ustalę nr tego napinacza to dam znać.
Prawdopodobnie jest to napinacz nr: VKM 75615 - koszt 85 zł w sklepie www.emi-skf.pl |
Ostatnio zmieniony przez gigant87 12-08-2009, 08:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 30-03-2009, 21:32
|
|
|
No tak a w serwisie wezma za to 1,4kpln |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-03-2009, 22:38
|
|
|
GATES - a to jakaś dobra firma?
A pasek ma ma bardzo miła drogą do pokonanie względem tego co ja mam pod maska jak zobaczyłem kiedyś fotę rozrządu 4G63 który jest DOHC i ma 2 wałki balansowe to zrobiłem tak
Krzychu |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2009, 06:06 paski
|
|
|
Ja od zawsze stosuję paski GATES'a i nigdy nie miałem z nimi problemów. Nie mam też porównania jakie są inne bo nigdy nie stosowałem. Myślę że z tymi ocenami który pasek lepszy to tak jak z każdą inną rzeczą, oponami, olejami itd. Tyle ile będzie firm tyle będzie opini. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-2009, 07:47
|
|
|
krzychu napisał/a: | A pasek ma ma bardzo miła drogą do pokonanie względem tego co ja mam pod maska jak zobaczyłem kiedyś fotę rozrządu 4G63 który jest DOHC i ma 2 wałki balansowe to zrobiłem tak |
Masz dwa paski. Drugi pasek napędza wałek balansowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-03-2009, 08:42
|
|
|
ogolnie gates to syfiaste paski - bylo kilka pekniec na forum |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2009, 13:09 paski
|
|
|
No i już się zaczęło.... Chyba trochę przesadziłeś że GATES to syfiaste paski. Przyczyny pęknięć pasków mogą być różne. Jeśli ktoś nie wymienia paska w terminie to nie pomoże najlepszy pasek. Dlatego proszę o powstrzymanie się od takich komentarzy. Jeśli na forum było kilka przypadków pęknięć to na pewno nie tylko GATES'a a zapewne innych firm również. Ja w kilku samochodach wymieniałem paski na GATES'a przy przebiegach podanych przez producenta samochodu i NIGDY pasek mi nie pękł. Dodam również że GATES produkuje również duże pasy transmisyjne do urządzeń przemysłowych. W moim miejscu pracy również paski GATES'a napędzają duże wentylatory a dodam że parametrem decydującym o wyborze firmy była jakość a nie cena!!!
[ Dodano: 31-03-2009, 13:14 ]
Po za tym jeśli komuś nie pasuje to nie musi kupować, może kupić pasek innej firmy. Zamieściłem informację dla użytkowników tego modelu aby byli świadomi ile dany pasek kosztuje, bo niektórzy piszą że wymiana rozrządu to jakieś kosmiczne koszty. |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 31-03-2009, 18:10
|
|
|
Gates to jedna z lepszych firm
Informację o wpadkach z paskami Gatesa pojawiają się czasami gdyż:
- jest to najczęściej podrabiana firma produkująca paski
- paski tej firmy są najczęściej stosowane przy wtórnym montażu
również przez "fachowców" |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-03-2009, 21:18
|
|
|
coz - sa firmy lesze i gorsze
na forum paski Gates pekaly ludziom, ktorzy wiedza, jak sie z serwisowaniem auta obchodzi - mam pisac nickami???
podobnie paski Contitech - kolega mial pasek glowny Mitsuboshi i pasek balansowy Contitech; ten drugi po 60 tkm kruszyl sie przy skrecaniu na boki... bez komentarza
polecane paski: Mitsuboshi, Sun, Flennor, Tsubaki
reszta - szczegolnie robiona w Polsce (Gates, Bosch) to byle co
kto mnie zna, wie ze nie rzucam takich opinii ot tak sobie
i tyle mojego w tym temacie |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 31-03-2009, 23:25
|
|
|
Ok z tym masz racje
Mitsuboshi idą na pierwszy montaż i muszą być dobre
Z Gatesem na Polskim rynku jest duży problem z podróbkami, niestety
Najczęściej jednakże problem jest w złym założeniu, napinaczu, zacierającej się pompie wody itd. Myślę, że każdy pasek dobrej firmy odpowiedni założony da rade |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2009, 18:32
|
|
|
Bojar napisał/a: | Mitsuboshi idą na pierwszy montaż i muszą być dobre |
Do Mitsubishi tak.
Continental i Gates zapewne dostarcza paski na pierwszy montaż do sporej liczby samochodów w Europie. Ani o jednej ani o drugiej marce nie można powiedzieć że są złe. Osobiście widziałem pasek rozrządu Continental który był spiłowany do połowy szerokości(ktoś zapomniał dokręcić rolkę prowadzącą) i się nie zerwał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|