 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA5A 1.8] ECU |
Autor |
Wiadomość |
mad-max [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2006, 03:11 [CA5A 1.8] ECU
|
|
|
Witam,
mam Colta 1.8 GTI 89 rok.
Przyczyny jeszcze nie znalazlem.
Problem:
Po wlaczeniu stacyjki pojawia sie CHECK ENGINE, za jakas minute zgasa, tak jak ma byc.
Po dalszej minucie pojawia sie znowu CHECK ENGINE. Obojetnie czy silnik chodzi czy nie.
ECU daje blad numer 14, to ma byc TPC. Jest wymieniony, kondensatory w ECU nowe, przepustnica czyszczona.
A teraz cos na dodatek: jak dodaje powoli gazu do CHECK ENGINE nie gasnie, jak dodam szybciej albo depne, to gasnie ale sie zaraz znowu pojawia.
Niewiem co dalej robic.
POMOCY
DZIEKI za odpowiedzi
wielkie dzieki dla autora strony www.mitsubishifan.webpark.pl ( barzo przydatna ) |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 11-10-2007, 22:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 12-07-2006, 07:18
|
|
|
mad-max napisał/a: | Po wlaczeniu stacyjki pojawia sie CHECK ENGINE, za jakas minute zgasa |
no powinien zgasnąć po jakichś 5-8s
mad-max napisał/a: | A teraz cos na dodatek: jak dodaje powoli gazu do CHECK ENGINE nie gasnie, jak dodam szybciej albo depne, to gasnie ale sie zaraz znowu pojawia. |
może coś źle podłączone, np. zwiera, wyrzuca błąd, a jak szarpniesz linką to rozłącza na chwilę? a TPS ustawiany na o,5V i tak dalej (jak na stronie Krzyżaka?) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 12-07-2006, 09:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-07-2006, 09:06
|
|
|
jedyne co mogę poradzić, to sprawdzić napięcia panujące na wtyczce ECU - tyle, że nie wiem, które piny są tu odpowiednie |
|
|
|
 |
mad-max [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2006, 10:15
|
|
|
Na ktorym pinie powinno byc 0,5 V przy TPS ?
nie znalazlem dobrego opisu do ustawiania TPS, tyklo na omomierz ( przekrecic w lewo zobaczyc czy zwarcie jest, potem krecic w prawo az zwarcia nie bedzie ). ma morze ktos was cos lepszego.
w ECU wymienialem Kondensatory niestety juz po wylaniu sie ich. pare scierzek bylo spalonych.
Byl bym bardzo wdziechny za zdziecie pyty ECU z dolu i z gory, zeby sprawdzic scierzki czy dobrze z rekonsturktowalem. (bo nie wiele z nich zostalo po kwasie i zwarciu).
mam wlasnie to na oku, ze nie tak podlaczona scierzka daje jakies dziwne bledy.
DZEKI |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-07-2006, 10:31
|
|
|
z badaniem omomierzem jest do silnika 1.8, ale 4G93 a w tym Colcie jest 4G67 i reguluje się go jak 4G63DOHC (o ile pamięć mnie nie myli), ustawiając oczywiście przepustnicę na 0.5V - między pierwszym a drugim pinem (od lewej, przodem do auta).
edit:
nie ma sprawy |
|
|
|
 |
|
|