[II 2.2 DID] Outlender 2,2 DID CZY WARTO? |
Autor |
Wiadomość |
wierzbi
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 09-04-2009, 22:36 [II 2.2 DID] Outlender 2,2 DID CZY WARTO?
|
|
|
Witam Wszystkim Mitsumaniaków.
Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość w stosunku do moich pytań.
W kwietniu mam odebrać outka 2,2 DID więc proszę użytkowników z tym silnikiem o wypowiedź odnośnie eksploatacji - wciąż się waham czy dobrze zrobiłem a że zaliczka nie jest duża to zawsze można zrezygnować. Zaznaczam, że jeździłem 2.0 i 2.2 i muszę przyznać, że to dwa różna światy. Niby dzieli je tylko 16km ale w kwestii jazdy przyspieszenia i elastyczności to przepaść straszna. Nie chciałbym tu obrazić użytkowników 2.0 ale fakty są bezlitosne. Proszę więc o spostrzeżenia i uwagi, które mogą się przydać przy odbiorze auta - na co zwrócić szczególną uwagę. Dodatkowo też spostrzeżenia ze spalania bo przyznam szczerze że komputer auta testowego wskazywał 18l/100 choć mam nadzieję, że to kwestia krótkich dystansów. Pozdrawiam wszystkich i liczę, że wnet dołączę do grona szczęśliwych użytkowników. |
|
|
|
 |
Mariusz4
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 149 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-04-2009, 23:00
|
|
|
cześć,
w poniedziałek odebrałem outlandera 2.2 przez 3 dni przejechałem 450 km, średnie spalanie - miasto + trochę po obwodnicy Gdańska to: 9.4 / 8.8 / 8.7. przyznaje ze jestem pozytywnie zaskoczony, bo spodziewałem się spalania na poziomie 10-11 ltr. wrażenia i zadowolenie z jazdy bardzo dobre. z minusów outka (to co 'rzuciło mi się w oczy) to:
- spryskiwacze przednich szyb: przy kilkudziesięciu km/h spryskują tylko dolną cześć szyby - masakra jakaś
- 'uciekający' podłokietnik: po wysunięciu podłokietnik powinien być blokowany. nie wiem czy nie potrafię znaleźć blokady, ale efekt jest taki, że podłokietnik cofa się.
pozdrawiam,
Mariusz |
|
|
|
 |
Krzysiek_slask
Mitsumaniak

Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 09-04-2009, 23:04
|
|
|
Tu masz kolego caly topic poswiecony obu motorom. Wszelkie za i przeciw :
http://skocz.pl/hditdi
Sadze, ze temat do zamkniecia |
|
|
|
 |
lookash
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 09-04-2009, 23:24
|
|
|
Do miniusów francuza chciałbym jeszcze doliczyć konieczność tankowania do pełna za każdym razem bo inaczej komputer dozujący ów magiczny płyn (chyba na bazie platyny sądząc po cenie) do filtra cząsteczek stałych może zgłupieć. Znajomemu się właśnie przytrafiło że samochód po znikomym tankowaniu odmówił współpracy i wyświetlił komunikat o błędzie. A poza tym chyba warto pamiętać że za różnicę w cenie to można "legalnie" zchipować TDI do bodajże 168 kucyków i wtedy chyba argumenty o osiągach tracą na znaczeniu |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 09-04-2009, 23:29
|
|
|
Ha
Moze warto by poczekac na tego z Nowego Yorku?
http://www.autoexpress.co...tlander_gt.html |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-04-2009, 23:29
|
|
|
lookash napisał/a: | Do miniusów francuza chciałbym jeszcze doliczyć konieczność tankowania do pełna za każdym razem bo inaczej komputer dozujący ów magiczny płyn (chyba na bazie platyny sądząc po cenie) do filtra cząsteczek stałych może zgłupieć. |
Nie ma takiej potrzeby. Mozna dolewać nawet po 5 litrów.
lookash napisał/a: | Znajomemu się właśnie przytrafiło że samochód po znikomym tankowaniu odmówił współpracy i wyświetlił komunikat o błędzie. |
Tak sie może przydarzyć kiedy korek od wlewu nie zostanie zakręcony do końca. Przy wlewie jest czujnik zamknięcia korka który sprawdza czy korek został odkręcony/zakręcony.
lookash napisał/a: | A poza tym chyba warto pamiętać że za różnicę w cenie to można "legalnie" zchipować TDI do bodajże 168 kucyków i wtedy chyba argumenty o osiągach tracą na znaczeniu |
To wciąż nie będzie to samo. Silniki mają inną charakterystykę. 2.2 i tak będzie jechał lepiej z dołu. No i co najważniejsze, łomot pompowtrysków zostaje nawet po zaczipowaniu.
[ Dodano: 09-04-2009, 23:30 ]
lookash napisał/a: | chyba na bazie platyny sądząc po cenie |
Tlenek ceru. Płyn kosztuje poniżej 800PLN |
_________________
 |
|
|
|
 |
lookash
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 09-04-2009, 23:44
|
|
|
Być może rzeczywiście tak jest jako że ja użytkuje 2.0 to nie mogłem tego zweryfikować. Polegam tylko na opinii znajomych mechaników którzy mi odradzili francuza ,ale jako ciekawostka moze warto spojrzeć na cennik Mitsubishi. Model 2.2 pomimo dużo wyższej akcyzy jest tańszy od 2.0 i w ofercie na 2009 wogóle nie jest dostępny. A w jego przypadku przecena była jak na przeterminowane jogurty. Czyżby Mitsubishi uznało wypuszczenie tego modelu za wtopę i zrezygnowało z niego w tym roku, pomimo tych wszystkich bezdyskusyjnych zalet? |
|
|
|
 |
Mariusz4
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 149 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-04-2009, 00:04
|
|
|
lookash napisał/a: | Być może rzeczywiście tak jest jako że ja użytkuje 2.0 to nie mogłem tego zweryfikować. Polegam tylko na opinii znajomych mechaników którzy mi odradzili francuza ,ale jako ciekawostka moze warto spojrzeć na cennik Mitsubishi. Model 2.2 pomimo dużo wyższej akcyzy jest tańszy od 2.0 i w ofercie na 2009 wogóle nie jest dostępny. A w jego przypadku przecena była jak na przeterminowane jogurty. Czyżby Mitsubishi uznało wypuszczenie tego modelu za wtopę i zrezygnowało z niego w tym roku, pomimo tych wszystkich bezdyskusyjnych zalet? |
było już w innym wątku. outlander z silnikiem 2.2 (2009) jest oferowany 'wszędzie' oprócz Polski ( http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=135 ).
poczytaj i sam sobie odpowiedz.
lookash napisał/a: | Polegam tylko na opinii znajomych mechaników którzy mi odradzili francuza |
a z iloma samochodami z silnikiem 2.2 mieli 'znajomi mechanicy' do czynienia? jeżeli kolega zna 'doświadczonych mechaników" z okolic 3-miasta to chętnie poznam namiary. 'doświadczeni mechanicy' w ASO (Mitsubishi, Peugeot, Citroen) w Gdańsku mieli problemy z odpowiedzią jaki olej powinien być używany w silnikach 2.2.
pozdrawiam,
Mariusz |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-04-2009, 08:17
|
|
|
Panowie, moim zdaniem to czy warto kupić 2.2 HDI sprowadza się do tego czy w ogóle, a jeżeli tak to o ile jest lepszy od 2.0 TDI.
Dyskusja będzie taka sama lub bardzo podobna jak w temacie podawanym przez Mariusz4, Outlander 2.0TDi czy 2.2HDi?
Zainteresowanych odsyłam do przeczytania całego tematu i dyskusji właśnie w tamtym temacie, bo szkoda dwa razy pisać to samo. |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
wierzbi
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 28 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 10-04-2009, 08:22
|
|
|
Dzięki za informacje. mam nadzieję, że nie będę żałował decyzji. Trochę obawiam się tylko serwisu (czy sobie poradzą) ale z drugiej strony w razie czego pozostaje jeszcze serwis cytryny - oni tam już mają doświadczenie z tymi silnikami. jak tylko odbiorę to przekażę pierwsze wrażenia. PS. Dla tych co krytykują francuza poważnie mówię przejedźcie się nim a będziecie zdziwieni różnicą pomiędzy 2.0. Ja osobiście wcześniej jeździłem autem 4x4 180km i przyznam, że jak wsiadłem do outka 2.0 to po jeździe testowej chciałem zrezygnować z wyboru tej marki. Dealer namówił mnie jeszcze do jazdy 2.2 i byłem w szoku bo w sumie tylko 16km różnicy. Męczyłem go przez tydzień prawie codziennie jeżdżąc bo chciałem się utwierdzić w przekonaniu, że nie wydawało mi się . I to jednak nie sen a kolosalna różnica. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Mont
Forumowicz

Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 290 Skąd: dziura
|
Wysłany: 10-04-2009, 08:49
|
|
|
Myślę, że dla wydawania sądów nad wyższością jednego diesla na drugim nie wystarczy godzinna przejażdżka.
Każdy ma swoje plusy i minusy, ważne by spasować do swoich wymagań i oczekiwań. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 10-04-2009, 10:01
|
|
|
Heloł wszystkim,
A ja powiem tak: niedawno zawirusowałem mojego misia nową mapą ECUTEKA w GT Auto i power jest w aucie jest teraz niesamowity. Hamowanie wykazało 185 kucy i 435 Nm na wałku z 11% spadkiem mocy na kołach. Wrażenia z jazdy po wgraniu nowej mapy są niesamowite. Teraz jazda na 2WD jest bez sensu bo samochód po prostu rwie asfalt i ściąga w bok przy ruszaniu.
Chciałbym zaznaczyć że gwarancja na auto pozostaje nienaruszona i cała ta operacja została wykonana przez ASO i z wykorzystaniem obecnych rezerw mocy silnika.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-04-2009, 10:33
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Chciałbym zaznaczyć że gwarancja na auto pozostaje nienaruszona | Oczywiście. Zmienił sie tylko gwarant Obecnie jest nim AutoGT a nie MMC. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 11-04-2009, 12:15
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | gwarancja na auto pozostaje nienaruszona i cała ta operacja została wykonana przez ASO | to jest siła reklamy . Teraz się módl aby nie poleciał dyfer, skrzynia albo coś takiego, bo Mitsu powie, że to wina nowej mapy, a GT Auto że to wina samochodu albo uzytkownika. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 11-04-2009, 15:59
|
|
|
Witam,
Teoretycznie macie rację ale praktycznie prosze wziąźć pod uwagę że ta modyfikacja wykorzystuje rezerwę mocy którą ten silnik posiada. Prawie wszystkie silniki diesla opuszczają fabrykę ustawione na 70% mozliwości silnika tak więc ta modyfikacja nie nadwyręża podzespołów i ich żywotności. OK jesli podkręcić na np 230 HK bez innych modyfikacji/wzmocnienia podzespołów, to mogę się zgodzić że coś się zepsuj eale nie po obecnej modyfikacji.
To byłoby tyle.
Wesołych Świąt |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|