Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 12:10 |
[2.5 TD] Krzyżak wału tylnego - jak wymienić? |
Autor |
Wiadomość |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 17-04-2009, 21:20 [2.5 TD] Krzyżak wału tylnego - jak wymienić?
|
|
|
Witam.
Już kiedyś wymieniałem krzyżak w innym aucie ale tutaj krzyżaki tylnego wału nie są na segerach (tylko jakoś zaślepione) więc proszę podpowiedzieć:
- jak się do tego zabrać?
- jakiej marki kupić krzyżak by był trwały?
- czy luz krzyżaka może być również na jego mocowaniu do reduktora (chyba element wychodzący z reduktora jest na frezie i przykręcony śrubą)?
- czy od krzyżaka z luzami może zepsuć się łożysko reduktora? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 12:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-04-2009, 22:42
|
|
|
Cytat: | - czy od krzyżaka z luzami może zepsuć się łożysko reduktora? |
co mogę podpowiedzieć,po przeczytaniu w ostatnim 4x4 Off-Road to tak i nie tylko łożysko.Pozdrawiam |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 18-04-2009, 22:33
|
|
|
to tym bardziej proszę o pomoc i opisanie jak wymienić |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-04-2009, 23:39
|
|
|
Nie znam się na mechanice ale jedynie jak Ci mogę pomóc to podać nr tel.do MitsuManiak-owego mechanika z Małopolski P.Leszka 0-501-350-495 ->> w niedzielę nie odbiera tel. A może poczekaj aż odezwą się inni MitsuManiaki?? Jeśli się nie mylę to Zbyszek ->> forumowicz jest mechanikiem.Ale jest sobota to może dopiero w poniedziałek się reszta odezwie.Pozdrawiam |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 02-05-2009, 07:35
|
|
|
Witam!!!
Uszkodzony krzyżak generuje duże drgania i siły w kierunkach nie zgodnych z technologicznym przeznaczeniem łożyska - doprowadzi to w pierwszej kolejności do uszkodzenia łożyska i uszczelniacza reduktora... |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 02-05-2009, 20:37
|
|
|
Odkręcasz śruby na wale i wysuwasz cały wałek z wieloklinu. Nie ma tam żadnej śruby zabezpieczającej. Krzyżaki wymieniasz tak jak w każdym innym aucie.
Pozdrawiam
[ Dodano: 03-05-2009, 20:43 ]
Chyba troszkę spóźniona ta informacja |
_________________
 |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 05-05-2009, 13:40
|
|
|
Dowiedziałem się już, że śruby trzeba odkręcić przy tylnym moście i wał się wysunie z reduktora.
Dokładniej się przyjrzałem i wydaje mi się, że luz jest nie na krzyżaku tylko w reduktorze na łożysku lub wieloklinie.
A przyczyną drgań może również być chyba to, że założyłem nowe sztywne sprężyny i auto stoi wyżej przez co wał pracuje pod większym kątem. |
|
|
|
 |
|