 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ogniwa wodorowe. Honda i Toyota już mają |
Autor |
Wiadomość |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2005, 10:52 Ogniwa wodorowe. Honda i Toyota już mają
|
|
|
Teraz Honda
INTERIA.pl napisał/a: |
Wodorowa honda już na rynku!
30.06.2005 09:16
Państwo Jon i Sandy Spallino z Los Angeles zostali pierwszymi Amerykanami, którzy użytkować będą, w ramach leasingu, samochód z napędem wodorowym, wyprodukowany przez japoński koncern Honda Motor Co.
Dotychczas Honda wypożyczyła w systemie leasingu tego typu samochody jedynie władzom kilku miast w USA.
"Wodorowa" Honda nie emituje żadnych zanieczyszczeń do atmosfery i dlatego ten rodzaj napędu uważany jest za przyszłość motoryzacji.
Ogniwa paliwowe wytwarzają energię elektryczną, służącą do napędu silnika samochodu, z reakcji wodoru z tlenem. Produktem ubocznym jest jedynie para wodna.
Na razie szersze zastosowanie tego napędu uniemożliwiają wysokie koszty produkcji i przechowywania wodoru oraz brak dostatecznej ilości stacji dystrybucyjnych.
Honda FCX jest jedynym "wodorowym" samochodem dopuszczonym do ruchu na drogach amerykańskich.
Jon Spallino, który dotychczas jeździł Hondą Civic GX z napędem gazowym, powiedział, że "nie chodzi mu o oszczędność 20 centów na galonie paliwa, ale o to co wydobywa się z rury wydechowej."
"Ponadto uważam, że ropa, która kosztuje 60 dolarów za baryłkę nie jest szczególnie atrakcyjna" - dodał.
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=640806
|
A kilka dni wcześniej Toyota
INTERIA.pl napisał/a: |
Alternatywny napęd bliżej
24.06.2005 13:09
Toyota wykonała kolejny krok w kierunku seryjnej produkcji samochodu napędzanych ogniwami paliwowymi. Toyota FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle) otrzymała homologację japońskiego ministerstwa transportu dopuszczającą ją do użytkowania na drogach publicznych.
Japoński producent zakłada, że wprowadzi do powszechnej sprzedaży samochody z ogniwami paliwowymi w 2015 roku. Obecnie kilka sztuk tych pojazdów przekazanych zostanie rządowi, samorządom oraz firmom energetycznym.
Źródłem napędu toyoty FCHV są ogniwa paliowe, które wytwarzają energię z wodoru. Przechowywany jest on pod wysokim ciśnieniem (35 MPa) w zbiorniku, którego trwałość wynosi 15 lat.
Efektem spalania wodoru jest energia... oraz woda! Nie ma innych spalin...
Toyota FCHV może osiągnąć maksymalną prędkość 155 km/h, a jej zasięg wynosi 330 km. Ogniwa paliwowe mają moc 90 kW, jest ona przekazywana do silnika elektrycznego o maksymalnym momencie 260 Nm.
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=638745
|
Mnie się to bardzo podoba. Czas napychania kieszeni szejkom naftowym zbliża się ku końcowi. W każdym razie malutki krok został już zrobiony. |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2005, 11:18
|
|
|
mam nadzieje ze kiedys to sie rozpowrzechni tylko maly zasieg takiego auta |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2005, 17:49
|
|
|
A ja pomarudzę.
Do wyprodukowania wodoru mogącego napędzać konkretną liczbę autek (powiedzmy połowę jeżdżących na świecie) potrzeba "ciut", a właściwie to nawet "CIUT" energii elektrycznej, do wytworzenia której nalezy wybudować kilka tysięcy (?) elektrowni. Żeby nie "napychać kieszeni szejkom" i dbać o środowisko należy odpuścić sobie zasilanie ich ropą (to byłoby zresztą bez sensu) i węglem. Pozostaje woda, wiatr i atom, a biorąc pod uwagę skalę problemu chyba tylko ten ostatni. Dopóki baryłka ropy będzie kosztowała poniżej 200 $ "opinia" nie zgodzi się na budowę tylu atomówek. No chyba że doświadczenia z elektrowniami termojądrowymi coś dadzą. Ostatnio UE obiecała włożyć w jakiś projekt badawczy w tej dziedzinie 5 mld euro. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-07-2005, 01:29
|
|
|
Niestety nie sądzę, żeby szybko udało nam się zbudować "słońce na ziemi". Problem polega na tym, że nie ma jeszcze nawet projektu odpowiedniego do utrzymania reakcji syntezy tokamaku. UE może sobie dawać na to kasę i planować (podobno ma być gotowa elektrownia za 11 lat - sic!) ale wyjdzie z tego to samo co ze strategii lizbońskiej czyli gonienia stanów . Oznacza to mniej więcej tyle, że za 11 lat panowie z UE powiedzą, że tego się zrobić nie da i obnizą swoje wymagania do zwykłej elektronwni atomowej . |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2005, 07:22
|
|
|
Szwagier, jako osoba z kręgów naukowych zajmująca się również ogniwami paliwowymi był na prezentacji pojazdów napędznych wodorem w Turynie - FIAT. Najpierw był jakiś skuterek, który jeździł niby na ogniwa, ale jak się potem okazało - jeździł na zwykły akumulator. Potem był autobus, który jeździł już na ogniwa, ale zabroniono wsiadać uczestnikom do środka, pewnie nie pomyślano na etapie prototypu o ładowności |
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2005, 07:35
|
|
|
eMBe napisał/a: | Szwagier, jako osoba z kręgów naukowych zajmująca się również ogniwami paliwowymi był na prezentacji pojazdów napędznych wodorem w Turynie - FIAT. Najpierw był jakiś skuterek, który jeździł niby na ogniwa, ale jak się potem okazało - jeździł na zwykły akumulator. Potem był autobus, który jeździł już na ogniwa, ale zabroniono wsiadać uczestnikom do środka, pewnie nie pomyślano na etapie prototypu o ładowności |
Pierwsze koty za płoty. Co w takim razie możnaby powiedzieć o testach "sprzętów" braci Wright? No właśnie.
A w kwestii upowszechnienia Alku to nikt nie mówi od razu o zamianie ropy na alternatywne paliwo. Mnie cieszy, że powstają napędy hybrydowe i inne alternatywne do spalinowych. Krok po kroku dojdą kiedyś do udziału w rynku rzędu 10-15%. A od tego momentu, jak to zwykle bywa, nastąpi gwałtowne przyspieszenie i ani się nie spostrzeżemy jak silnik spalinowy to tylko w muzeum....
Zauważcie jak wygląda w tej chwili rynek monitorów i telewizorów. Jeszcze kilka lat temu królowały kineskopy, a wszelkie ekrany plazmowe czy ciekłokrystaliczne były nieprzyzwoicie drogie raczej traktowane jako mile widziany dodatek na stole prezesa. A teraz? Nie dość, że tanieją na potęgę, to niemal każdy ma już w domu. Po prostu w pewnym momencie nastąpiło przyspieszenie, bo wszyscy zdali sobie sprawę, że w tym produkcie przyszłość. I mamy to co mamy, czyli bardzo obiecującą perspektywę tego, że niedługo każdy będzie mógł spokojnie wywalić z domu kineskop i zawiesić na ścianie elegancki telewizor. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2005, 09:39
|
|
|
Pamiętajmy, że zarówno w przypadku monitorów jak i ropy i wielu innych rzeczy na ich korzyść działają silne lobby. Skoro firmy X,Y,Z itd. wyprodukowały 100 milionów monitorów CRT lub aut z napędem na benzyne, to nie opłaca im się wprowadzać lepszych monitorów LCD czy aut na gaz, bo kto wtedy kupi te 100 milionów staroci?
Już w momencie produkcji monitorów LCD okazało się, że koszt produkcji jest zbliżony do CRT co widać obecnie, lecz trzeba był się pozbyć zapasów. Tak samo lobby paliwowe jest silne - wykorzystać ropę dopóki jest. Myślę, że stopniowo jak ropa będzie się wyczerpywała to będą wchodzić auta z napędem na inne paliwo, które w końcu stanie się powszechne. Ale wszystko musi się opłacać WIELKIM a nie nam maluczkim. |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2005, 10:05
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Ale wszystko musi się opłacać WIELKIM a nie nam maluczkim. |
swiete slowa! i tak jest na kazdym kroku. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
|
|