Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander 2,2 HDI - pierwsza wymiana oleju
Autor Wiadomość
wierzbi 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-05-2009, 09:24   Outlander 2,2 HDI - pierwsza wymiana oleju

Witam

Posiadam w moim Outlanderze silnik 2,2 litra. Odbierając go z salonu powiedzieli, że nie jest to wymóg ale zalecają pierwszą wymianę oleju przy przebiegu 1500 km. Co o tym sądzicie? Wydaje mi się, że nie ma to sensu ale może jestem w błędzie hmm...
 
 
Jakub34 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: GOP
Wysłany: 11-05-2009, 10:15   

Mi również zalecili wymianę oleju po 1500-2000 km. Argumentem jest to, podczas docierania trochę opiłków może się dostać do oleju. Poza tym w salonie nawet nie wiedzą jaki olej jest w samochodach i nie wiedzą ile stały auta na "stoku".
Ponieważ odbierałem w tym samym salonie to nie wiem czy to zalecenie wszystkich czy tylko tego serwisu.
_________________
Mitsubishi Outlander II Intense+ 2.2
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 11-05-2009, 11:00   

Temat już wałkowany...
Wszystkie serwisy mitsu zalecają wymianę oleju przy 1200 czy tam 1500. Nie tylko przy Outku, ale także przy wszystkich innych modelach.

Robić czy nie robić ? Pytanie, jak długo chcesz użytkować auto i jakie przebiegi robisz.
Jeśli chcesz smigać Outkiem przez parę ładnych lat to trochę nie teges oszczędzać na tym przy furze za grubo ponad ponad 100k, co ?
 
 
OutekII 
Forumowicz

Auto: Outlander Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 40
Skąd: Polska
Wysłany: 11-05-2009, 11:30   

jurekschroda napisał/a:
Temat już wałkowany...
Wszystkie serwisy mitsu zalecają wymianę oleju przy 1200 czy tam 1500. Nie tylko przy Outku, ale także przy wszystkich innych modelach.


Czy to wszystkich dzwoniłeś ?
Mój ASO Mitsu powiedział, że nie ma takiej potrzeby, podobnią odpowiedź otrzymałem w moim porzednim ASO VW. Fakt, ze to mała kwota przy koszcie zakupu autka, ale obroty serwisów wzrastają :-) . Wybór jak zawsze po stronie klienta.
Pzdr.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-05-2009, 12:12   

Kolega tam wyżej poruszył ciekawą kwestię. Przeważnie silnik jest zalewany olejem w fabryce silników a nie wtedy kiedy wkładają go do samochodu przy montażu.... Wiec po pierwsze nie wiadomo ile tam siedzi... A 2 w dobie oszczędności raczej wysokogatunkowy to on nie jest.
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 11-05-2009, 12:24   

Tam gdzie kupiłem auto mówili do zobaczenia za rok, ale oni mają ograniczone moce przerobowe.
W miejscowym ASO miły Pan zapraszał mnjie na wymianę oleju 1500-2000 twierdząc że silnik jest zalany jakimś technicznym olejem do transportu :roll:
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-05-2009, 17:39   

Mont napisał/a:
Tam gdzie kupiłem auto mówili do zobaczenia za rok, ale oni mają ograniczone moce przerobowe.
W miejscowym ASO miły Pan zapraszał mnjie na wymianę oleju 1500-2000 twierdząc że silnik jest zalany jakimś technicznym olejem do transportu :roll:


A jesli juz wymieniacie to faktycznie na ten co wiele osob poleca MOTUL? Co to za olej, jakie ma parametry? :roll:
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 11-05-2009, 18:07   

Motul do 2.0 masz tu http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-42.html
do 2.2 jest zalecany ten http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-14.html
Mont napisał/a:
silnik jest zalany jakimś technicznym olejem do transportu
szkoda, że Panu z ASO głoszącym takie hasła nie zalali oleum mądralikum do głowy. Nawet gdyby tak było, to psim obowiązkiem sprzedawcy byłoby go wymienić na nowy.
krzychu napisał/a:
A 2 w dobie oszczędności raczej wysokogatunkowy to on nie jest
Musi spełniać te same parametry co podawane przez producentów. Nie wiem co było Outku, ale w Octavii, gdzie po prostu zawieszono tabliczkę był Shell Helix pełny syntetyk, chociaż umowę o współpracy Skoda ma z Mobilem.
WYmiana po 1-1,5kkm jest robiona z uwagi na docieranie silnika i jego pozostałości w oleju/ filtrze. Nie jest obowiązkowa, ale wielu posiadaczy diesli ją robi - nie wiem czy to nie relikt po czasach, kiedy silniki naprawdę musiały być docierane z uwagi dokładności obróbki skrawaniem
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 11-05-2009, 20:13   

Pewnie relikt po starych czasach rezon...
U mnie, na zachodniej ukrainie,żadnych zaproszeń po 1500 nie było,a olej z ego co pamietam to Mobilek 5W30 (507) czy jakoś tak i juz z tym resursem na 20k km a nie 15-i leli go przed wydaniem mi do rąk samochodziku-przy tak zwanym przeglądzie zerowym.

Pozdro
 
 
 
Terminator 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2,2
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-06-2009, 00:25   

Witam,

w Mitcarze powiedzieli mi, że pierwsza wymiana oleju po roku. Sprawdziłem u znajomego, który pracuje w salonie Mitsubishi w Londynie - potwierdził mi tę informację - nie ma potrzeby wymiany oleju po 1500 km. Myślę, że należy jedynie kontrolować poziom oleju i ew. jego kolor. Jeżeli zbyt szybko zrobi się czarny i 'przepalony', ato zależy nie tylko od przebiegu ale od stylu eksploatacji auta, to można pokusić się o nieco wcześniejszą wymianę. Przynajmniej tak robiłem w moich poprzednich dieslach :D
 
 
niezawodny 
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-06-2009, 22:23   

W moim ASO też powiedzieli że pierwszy przegląd po 20.000 km a na moje dopytanie czy aby nie warto zrobić przeglądu zerowego już po 2000 odparli że "nie warto".
Mnie osobiście też się wydaje że nie warto - to wszak nie te czasy gdy auto wyjeżdżało z fabryki niedotarte.
Poza tym argument z tym opiłkami jest o tyle chybiony że od tego właśnie jest filtr żeby takie opiłki wychwycić. Więc gdybym w te opiłki wierzył to raczej wymieniłbym sam filtr po 2000 km ale nie olej bo ten nie ma prawa się zużyć w tak krótkim czasie.

Pamiętajmy też o środowisku naturalnym - nadgorliwa wymiana oleju i filtra z pewnością nie jest proekologiczna.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2009, 22:31   

niezawodny napisał/a:
to wszak nie te czasy gdy auto wyjeżdżało z fabryki niedotarte.

Nic się nie zmieniło-silnik nie jest docierany w fabryce.
_________________

 
 
niezawodny 
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-06-2009, 22:35   

tomekrvf napisał/a:
niezawodny napisał/a:
to wszak nie te czasy gdy auto wyjeżdżało z fabryki niedotarte.

Nic się nie zmieniło-silnik nie jest docierany w fabryce.

Nie jest docierany bo nie ma takiej potrzeby - wszak zmieniła się technologia produkcji a konkretnie precyzja wykonania.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2009, 00:24   

niezawodny napisał/a:
Nie jest docierany bo nie ma takiej potrzeby - wszak zmieniła się technologia produkcji a konkretnie precyzja wykonania.

Zawsze jest potrzeba docierania.
Widizałem -od środka- silniki japońskie z lat 80 i 90, widziałem także te obecne. Na pierwszy rzut oka raczej nic się nie zmieniło jeśli chodzi o dokładność wykonania.
_________________

 
 
niezawodny 
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-06-2009, 00:59   

tomekrvf napisał/a:

Widizałem -od środka- silniki japońskie z lat 80 i 90, widziałem także te obecne. Na pierwszy rzut oka raczej nic się nie zmieniło jeśli chodzi o dokładność wykonania.

Zgadza się, bo silniki z lat 90-tych też nie wymagały docierania. A wcześniej jak było to nie wiem ale to już baaardzo odległa przeszłość.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.