Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak działa 4WS
Autor Wiadomość
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
  Wysłany: 14-05-2009, 15:24   Jak działa 4WS

dziś szperałem sobie na necie i znalazłem na tubie coś takiego

http://www.youtube.com/watch?v=IGdoxN4ZtRA

http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-05-2009, 10:46   

niezła propaganda :D komusnistyczny kraj.
Co to jest slip limiter vcu chyba był nazwany , przy okazji omawiania 4wd. szpera?
Szkoda że filmik nie wyjaśnia kwestii jak sprawdzić czy 4wd działa :(
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 15-05-2009, 12:39   

gres napisał/a:
jak sprawdzić czy 4wd działa
najlepiej na piasku :D

[ Dodano: 15-05-2009, 12:40 ]
a 4ws wg. tego filmiku powinien działać na podniesionym autku, wieć u mnie napewno nie działa. Dobrze że na filmie jest pokazane na jakiej zasadzie działa ten system, to mozę coś będe mógł pokombinować aby naprawić usterke ...........
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-05-2009, 15:43   

4 ws to tylna oś skretna, przydaje sie przy manewrach oraz szybkich zakretach.
Miałek okazje widziec i jeżdzic preludą 4 ws :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 15-05-2009, 15:55   

Arku
Morfi napisał/a:
4 ws to tylna oś skretna
to my wiemy. Każdy z nas posiada 4WS :D nie kłopot w tym, że sie go ma czy nie lub co robi a co nie, tylko jak go naprawić, ponieważ w większości naszych Galów on juz nie działa :-X
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-05-2009, 16:11   

W Hondach to jakoś naprawiają.
To sprawdzaja na poczatek (czujnik w maglownicy,czujnik pod kierownicą oraz komputer 4ws który znajduje się za tylną kanapą po stronie kierowcy).
Moze wystarczy przeczyscić styki od bezpiecznika układu 4 ws.
I pamietajcie o szczelności układu, te węże itd przydało by sie wymienić, gdyz mogą przepuszczać.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-05-2009, 21:34   

U mnie było wszytko sprawdzane, łacznie z elektrozaworami, dokładnym czyszczeniem układu, wymianą pompy wspomagania, nawet węże ciśnieniowe zamienialiśmy i sprawdzaliśmy ich drożność oraz wydajność... i nic... Po uruchomieniu na zimnym silniku chodziło, a po rozgrzaniu się przestawało... Po co wozić zbędne kilogramy... Po 4WS została tylko malgownica z tyłu... :wink:
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 15-05-2009, 23:05   

U mnie nawet jak auto stoi,to podczas kręcenia kierą można zauważyć że tylne koła
lekko drgają :)

Czyli chyba działa :roll:
_________________

 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 16-05-2009, 11:11   

Kurde, jak ja bym chciał żeby i u mnie dziłało :/ Nie ma lipy, trzeba sie będzie zmobilizować i naprawić. Niedługo dostane auto służbowe to Gala rozkręce na drobne :D
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-05-2009, 14:34   

frost83 napisał/a:
gres napisał/a:
jak sprawdzić czy 4wd działa
najlepiej na piasku :D

[ Dodano: 15-05-2009, 12:40 ]
a 4ws wg. tego filmiku powinien działać na podniesionym autku, wieć u mnie napewno nie działa. Dobrze że na filmie jest pokazane na jakiej zasadzie działa ten system, to mozę coś będe mógł pokombinować aby naprawić usterke ...........


noo o ws mi chodziło , przejęzyczenie :D
Wcześniej były głosy że to działa ale przy większych prędkościach ;>
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 19-05-2009, 14:28   

jak działa 4ws w Hondzie

http://www.youtube.com/watch?v=4JCks2Ps53s

Auto stoi a koła i tak skręcają :-X no i ogólnie sie wkurzyłem. Teraz juz napewno będe dążył do tego żeby i u mnie działało.

A tak przy okazji jak w waszych galantach wygląda mocowanie od dołu piasty do wachacza (oczywiście mówimy o tyle) Pytam ponieważ u mnie jest wachacz a tulejką a nie sworzniem i ciekawi mnie to niby jak ma on sie tam obracać ?? :?: :?:

:idea:
[ Dodano: 19-05-2009, 20:09 ]
Właśnie wróciłem z warsztatu swojego, na kanale porozglądałem się tu i ówdzie żeby zorientować gdzie mógł 4WS paśc i oto wnioski:

1. elektryka w pożadku (przynajmniej nie ma błedów, a za każdym razem jak odłączałem jakiś czujnik to zapalała sie kontorlka 4ws więc wnioskuje że z tej strony wszystko dobrze)
2. listwa tylna odpowietrzona i wyglada na dobrą chodź starą, ale nic nigdzie nie cieknie, jeżeli olej jest to raczej sie nie zatarła i nie stoi sama z siebie w miejscu
3. znalazłem roździelacze (są za przednią lewą lampa (od kierowcy))


Podejżewam że jeżeli coś miało paść to w tych rozdzielaczach, tylko jak to sprawdzić ?? I tu pytanie do mitsu_pl skoro rozkręcaliście z ojcem układ i próbowaliście naprawić system 4ws, to czy za ter rozdzielacze też sie braliście czy nie ??
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 19-05-2009, 21:33   

A tu taka ciekawstka jak działa 4WS w Lagunie, http://www.youtube.com/wa...feature=related
widać też dlaczego w Galantach(E39/38A) z 4WS są inne maglownice z 1.5 obrotem zamiast 2-óch - po prostu tylne koła skrętne powinny niwelować brak tego pół obrotu kierownicy.
_________________

 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-05-2009, 11:58   

preluda jest jak ikarus :d
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 24-05-2009, 13:47   



Kilka informacji na temat diagnostyki 4WS, może się przydać, dodam tylko że dotyczy modelu E39A
(kilka informacji których nie jestem pewien- może ktoś to potwierdzi co pisze) Różnica w ogóle między 4WS w E3 a E5 czy też E88 jest taka że w pierwszych modelach skręcały koła tylko w czasie jazdy i tylko w kierunku w którym skręcały przednie koła. Natomiast w późniejszych modelach koła przy niskich prędkościach skręcaly w przeciwną stronę do kół przednich.
_________________

 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 24-05-2009, 15:40   

Wook@sH skąd masz dane ?? masz może więcej jakiś info o 4WS w Galu obojętnie jakim ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.