Jak działa 4WS |
Autor |
Wiadomość |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-05-2009, 10:46
|
|
|
niezła propaganda komusnistyczny kraj.
Co to jest slip limiter vcu chyba był nazwany , przy okazji omawiania 4wd. szpera?
Szkoda że filmik nie wyjaśnia kwestii jak sprawdzić czy 4wd działa |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 15-05-2009, 12:39
|
|
|
gres napisał/a: | jak sprawdzić czy 4wd działa | najlepiej na piasku
[ Dodano: 15-05-2009, 12:40 ]
a 4ws wg. tego filmiku powinien działać na podniesionym autku, wieć u mnie napewno nie działa. Dobrze że na filmie jest pokazane na jakiej zasadzie działa ten system, to mozę coś będe mógł pokombinować aby naprawić usterke ........... |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-05-2009, 15:43
|
|
|
4 ws to tylna oś skretna, przydaje sie przy manewrach oraz szybkich zakretach.
Miałek okazje widziec i jeżdzic preludą 4 ws |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 15-05-2009, 15:55
|
|
|
Arku Morfi napisał/a: | 4 ws to tylna oś skretna | to my wiemy. Każdy z nas posiada 4WS nie kłopot w tym, że sie go ma czy nie lub co robi a co nie, tylko jak go naprawić, ponieważ w większości naszych Galów on juz nie działa |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-05-2009, 16:11
|
|
|
W Hondach to jakoś naprawiają.
To sprawdzaja na poczatek (czujnik w maglownicy,czujnik pod kierownicą oraz komputer 4ws który znajduje się za tylną kanapą po stronie kierowcy).
Moze wystarczy przeczyscić styki od bezpiecznika układu 4 ws.
I pamietajcie o szczelności układu, te węże itd przydało by sie wymienić, gdyz mogą przepuszczać. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-05-2009, 21:34
|
|
|
U mnie było wszytko sprawdzane, łacznie z elektrozaworami, dokładnym czyszczeniem układu, wymianą pompy wspomagania, nawet węże ciśnieniowe zamienialiśmy i sprawdzaliśmy ich drożność oraz wydajność... i nic... Po uruchomieniu na zimnym silniku chodziło, a po rozgrzaniu się przestawało... Po co wozić zbędne kilogramy... Po 4WS została tylko malgownica z tyłu... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-05-2009, 23:05
|
|
|
U mnie nawet jak auto stoi,to podczas kręcenia kierą można zauważyć że tylne koła
lekko drgają
Czyli chyba działa |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 16-05-2009, 11:11
|
|
|
Kurde, jak ja bym chciał żeby i u mnie dziłało :/ Nie ma lipy, trzeba sie będzie zmobilizować i naprawić. Niedługo dostane auto służbowe to Gala rozkręce na drobne |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-05-2009, 14:34
|
|
|
frost83 napisał/a: | gres napisał/a: | jak sprawdzić czy 4wd działa | najlepiej na piasku
[ Dodano: 15-05-2009, 12:40 ]
a 4ws wg. tego filmiku powinien działać na podniesionym autku, wieć u mnie napewno nie działa. Dobrze że na filmie jest pokazane na jakiej zasadzie działa ten system, to mozę coś będe mógł pokombinować aby naprawić usterke ........... |
noo o ws mi chodziło , przejęzyczenie
Wcześniej były głosy że to działa ale przy większych prędkościach ;> |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 19-05-2009, 14:28
|
|
|
jak działa 4ws w Hondzie
http://www.youtube.com/watch?v=4JCks2Ps53s
Auto stoi a koła i tak skręcają no i ogólnie sie wkurzyłem. Teraz juz napewno będe dążył do tego żeby i u mnie działało.
A tak przy okazji jak w waszych galantach wygląda mocowanie od dołu piasty do wachacza (oczywiście mówimy o tyle) Pytam ponieważ u mnie jest wachacz a tulejką a nie sworzniem i ciekawi mnie to niby jak ma on sie tam obracać ??
[ Dodano: 19-05-2009, 20:09 ]
Właśnie wróciłem z warsztatu swojego, na kanale porozglądałem się tu i ówdzie żeby zorientować gdzie mógł 4WS paśc i oto wnioski:
1. elektryka w pożadku (przynajmniej nie ma błedów, a za każdym razem jak odłączałem jakiś czujnik to zapalała sie kontorlka 4ws więc wnioskuje że z tej strony wszystko dobrze)
2. listwa tylna odpowietrzona i wyglada na dobrą chodź starą, ale nic nigdzie nie cieknie, jeżeli olej jest to raczej sie nie zatarła i nie stoi sama z siebie w miejscu
3. znalazłem roździelacze (są za przednią lewą lampa (od kierowcy))
Podejżewam że jeżeli coś miało paść to w tych rozdzielaczach, tylko jak to sprawdzić ?? I tu pytanie do mitsu_pl skoro rozkręcaliście z ojcem układ i próbowaliście naprawić system 4ws, to czy za ter rozdzielacze też sie braliście czy nie ?? |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19-05-2009, 21:33
|
|
|
A tu taka ciekawstka jak działa 4WS w Lagunie, http://www.youtube.com/wa...feature=related
widać też dlaczego w Galantach(E39/38A) z 4WS są inne maglownice z 1.5 obrotem zamiast 2-óch - po prostu tylne koła skrętne powinny niwelować brak tego pół obrotu kierownicy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-05-2009, 11:58
|
|
|
preluda jest jak ikarus :d |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 24-05-2009, 13:47
|
|
|
Kilka informacji na temat diagnostyki 4WS, może się przydać, dodam tylko że dotyczy modelu E39A
(kilka informacji których nie jestem pewien- może ktoś to potwierdzi co pisze) Różnica w ogóle między 4WS w E3 a E5 czy też E88 jest taka że w pierwszych modelach skręcały koła tylko w czasie jazdy i tylko w kierunku w którym skręcały przednie koła. Natomiast w późniejszych modelach koła przy niskich prędkościach skręcaly w przeciwną stronę do kół przednich. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 24-05-2009, 15:40
|
|
|
Wook@sH skąd masz dane ?? masz może więcej jakiś info o 4WS w Galu obojętnie jakim ?? |
|
|
|
 |
|