Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 10:20 |
[2.5TD] Automatyczna Skrzynia Biegow |
Autor |
Wiadomość |
mikaass
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TDI LONG
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Nakło
|
Wysłany: 16-05-2009, 17:39 [2.5TD] Automatyczna Skrzynia Biegow
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów!
Od kilku dni jestem dumnym posiadaczem Mitsubishi Pajero II z 1994r w wersji LONG z silnikiem 2,5 TDI oraz automatyczną skrzynią biegów.
Auto kupiłem bardzo okazyjnie, dlatego wymaga ono małych nakładów pracy. Głównym problemem auta jest skrzynia biegów. Z początku niby było wszystko OK. Nie szarpała, wszystkie biegi działały. Nie jeździłem zbyt długo, gdyż był niski poziom oleju w skrzyni. Po dolaniu oleju (poprzez otwór bagnetu) skrzynia przeszła najprawdopodobniej w tryb awaryjny. Nie działa wsteczny (zero reakcji), a do przodu chodzi tylko na jednym biegu. Nie mam kompletnie pojęcia co mogło się stać. Auto ma przebieg 200tys km.
Jak myślicie? Co mogło się stać i jak mam sobie z tym poradzić Co sprawdzić itp.
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam!
Mikołaj. |
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 10:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-05-2009, 20:03
|
|
|
no to nie licz na niskie koszty naprawy każda naprawa automatu to od 1500 zl w górę :/ a mogło stać się na prawdę bardzo wiele...
na początek radze lawetę i zrobić diagnostykę skrzyni w ASO albo u speców od automatów.... |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 16-05-2009, 22:25
|
|
|
Moj znajomy kupil mercedesa S600, na drugi dzien przestal mu wsteczny dzilalac.
Okazala sie niezbedna naprawa skrzyni. Auto mialo przebiegu tylko 50tys. Koszt naprawy skrzyni 2000euro. |
|
|
|
 |
mikaass
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TDI LONG
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Nakło
|
Wysłany: 17-05-2009, 00:10
|
|
|
Tylko najdziwniejsze jest to, że przedtem wszystko pięknie chodziło. Żadnych oznak zużycia. Nie szarpała, chodziła bardzo płynnie na wstecznym sie "kulała". A nie wiecie czy mogę jakoś bez podłączania pod komputer zresetować komputer lub wywalić ten tryb awaryjny? Czy po podłączeniu pod komputer wskaże mi konkretnie usterkę? No i na koniec - gdzie znajduje się gniazdo do podłączenia pod komputer w tym samochodzie?
Pozdrawiam!
Mikołaj. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-05-2009, 08:01
|
|
|
Jesli podłączysz pod kompa to możne ale nie musi pokazać usterki. Jednak bez podłączanie do kompa nie zresetujesz. Gniazdo znajduje się nad pedałem sprzęgła pod bezpiecznikami takie na 16 pinów (podobne do eurozłącza) |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-05-2009, 15:05
|
|
|
a jaki płyn był w skrzyni, a jaki dolałeś?? bo w wypadku automacików generalnie zaleca się wymianę płynu, żadnych dolewek (skrzynia nie ma praw brać oleju!) odradzam też używanie jakichkolwiek "uszlachetniaczy" do automatu (wszędzie można się bawić - tylko nie tu!) jakiekolwiek zanieczyszczenie, spienieni się płynu, rozwarstwienie czy zmiana gęstości moga być dla skrzyni zabójcze, samodzielna naprawa za to prawie niemożliwa (wymagany niesamowicie czysty warsztat, i masa doświadczenia, w środku masz coś co jest bardziej skomplikowane od całej reszty auta) a ilość elementów które mogą się zepsuć, a nawet po rozebraniu skrzyni tego nie widać jest spora.
Co mogło się między innymi stać:
1. siadł konwerter (kilka możliwości awarii) działa jedynka, bo jest ciut inaczej zapinana
2. siadły sprzęgieł ka (działały przy niskim poziomie oleju, ale jak dostały pełne ciśnienie zaczęły się ślizgać (mało prawdopodobne)
3. poleciały taśmy hamujące (czemu po dolewce oleju - nie wiedzieć, ale mogło)
4. przegrzana (pokrzywiona) płyta sterująca, mogła zacząć dawać w kość dopiero przy pełnym stanie oleju
5. za dużo oleju (czy olej lałeś na włączonym silniku, w trybie N ???) bo poziom oleju mierzy się zawsze właśnie na pracującym silniku !!!)(i jeżeli to to, to miej nadzieje że uszczelka konwertera jeszcze jest cała)
6. pogryzły się płyny i spieniły, masz powietrze w elektrozaworach i reszcie instalacji (spuść olej i nalej nowy - może to coś da)
7. oczywiście zalałeś płynem do skrzyni automatycznych a nie olejem do zwykłych skrzyni - bo jeżeli to nie ma prawa działać... i tu wymiana nie pomoże - oddaj skrzynie do czyszczenia i módl się żeby to było tylko to :/
I dobra rada - do czasu znalezienia usterki nie włączaj silnika! - każda minuta działania uszkodzonego układu może w pewnych wypadkach doprowadzać do kolejnych uszkodzeń :/ |
|
|
|
 |
mikaass
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TDI LONG
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Nakło
|
Wysłany: 17-05-2009, 15:28
|
|
|
Nie wiem jaki był przedtem, dolałem Mobila do skrzyni automatycznych czerwonego. |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-05-2009, 15:30
|
|
|
1. jakiego mobila - bo czerwonych mobila do skrzyni jest 2 albo nawet 3 - i nie wszystkie można mieszać!
2. czy wlewałeś i mierzyłeś poziom na włączonym silniku??
Generalnie procedura przy wymianie oleju zazwyczaj jest taka: zlać olej, zalać 2/3 ilości oleju w/g opisu, uruchomić silnik dolać do poziomu, wygrzać silnik, ponownie sprawdzić na miarce "strony ciepłej"
te 2/3 oleju czasem mogą być iloścą która nam przepełni skrzynie - wtedy lekko spuszczamy (przy zwykłej wymianie oleju zostaje go masa w chłodnicy i różnych zakamarkach skrzyni ) |
|
|
|
 |
mikaass
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5 TDI LONG
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Nakło
|
Wysłany: 17-05-2009, 16:11
|
|
|
Czyli co radzisz? Oddać skrzynię do naprawy, czy zapatrzyć się w nową? Ewentualnie jakie operacje mogę zrobić samodzielnie?
Nie wiem dokladnie jaki olej lałem, napewno do automatów. Butelke mam w garażu. Lałem na zgaszonym silniku, a stan sprawdzałem na zapalonym |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-05-2009, 17:41
|
|
|
na pewno podjedź na diagnozę albo do ASO albo do dobrego zakładu robiącego z automatami - ale najpierw się dopytaj czy mają możliwość podpiąć się do kompa w twoim aucie.
Możesz spróbować wymienić cały olej odpalić silnik i sprawdzić co się stanie, ale:
1. możesz w ten sposób dobić skrzynie do końca
2. szansa na to że będzie ok mała, a olej kosztuje
ale przygotuj się że czasem naprawa skrzynki jest droższa od wymiany na regenerowaną - więc weź i to pod uwagę. Nie wiem jak w Polsce, w UK niektóre zakłady dając ci skrzynie po regeneracji i zabierając twoją starą skrzynie robią całą wymianę za free (płacisz tylko za skrzynie). o dobry zakład w twoim regionie zapytaj się na stronie automat.pl |
|
|
|
 |
|