Kilka spraw, które martwią mnie, jak jest u Was? |
Autor |
Wiadomość |
bob
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 15 Skąd: d.śląsk
|
Wysłany: 24-06-2009, 14:00 Kilka spraw, które martwią mnie, jak jest u Was?
|
|
|
Witam
Po prawie roku jazdy mam kilka spostrzeżeń i pytań do Was dotyczących spraw związanych z:
1 Olej - znika w ilości ok 1l na 12 tkm jak jest u Was? Moje autko przejechane ma dotychczs 18 tkm, i "nieobowiązkową" wymianę po 2,5 tkm.
2. Prędkość - max dochodzi w "sprzyjających" warunkach do 165-170 (żadko) km/h, obroty do 3250 i nic więcej nie mogę wydusić, czy to 5 czy 6 bieg napęd na 2 czy 4 bez znaczenia. Dynamika na niższych biegach jest OK.
3. Przy przy ruszaniu lub mocniejszym wciśnięciu pedału gazu z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu.
To tyle.
Powoli dochodzę do wniosku, że mój model jakś felerny jest.
Jestem ciekaw Waszego zdania w tym temacie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-06-2009, 14:43 Re: Kilka spraw, które martwią mnie, jak jest u Was?
|
|
|
bob napisał/a: | Witam
Po prawie roku jazdy mam kilka spostrzeżeń i pytań do Was dotyczących spraw związanych z:
1 Olej - znika w ilości ok 1l na 12 tkm jak jest u Was? Moje autko przejechane ma dotychczs 18 tkm, i "nieobowiązkową" wymianę po 2,5 tkm.
2. Prędkość - max dochodzi w "sprzyjających" warunkach do 165-170 (żadko) km/h, obroty do 3250 i nic więcej nie mogę wydusić, czy to 5 czy 6 bieg napęd na 2 czy 4 bez znaczenia. Dynamika na niższych biegach jest OK.
3. Przy przy ruszaniu lub mocniejszym wciśnięciu pedału gazu z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu.
To tyle.
Powoli dochodzę do wniosku, że mój model jakś felerny jest.
Jestem ciekaw Waszego zdania w tym temacie.
Pozdrawiam |
1) w wiekszosci tych silnikow tak jest - one lubia pic...zalezy jak komu sie uda
Ja mam jeszcze zbyt mlody przebiegowo egzemplarz...
2) udalo mi sie pojechac lekko powyzej 190km/h (6bieg)
3) diieselki przy depnieciu tak maja, gorzej jakby ci dymil caly czas podczas jazdy, chyba ze te kleby dymu sa u ciebiefaktycznie rtakie za przyslaniaja krajobraz - wtedy do serwisu |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
rafaelcx [Usunięty]
|
Wysłany: 24-06-2009, 14:50 Re: Kilka spraw, które martwią mnie, jak jest u Was?
|
|
|
bob napisał/a: | Witam
1 Olej - znika w ilości ok 1l na 12 tkm jak jest u Was? Moje autko przejechane ma dotychczs 18 tkm, i "nieobowiązkową" wymianę po 2,5 tkm. |
--- to jest w normie
bob napisał/a: |
2. Prędkość - max dochodzi w "sprzyjających" warunkach do 165-170 (żadko) km/h, obroty do 3250 i nic więcej nie mogę wydusić, czy to 5 czy 6 bieg napęd na 2 czy 4 bez znaczenia. Dynamika na niższych biegach jest OK.
|
--- to kiepsko na 5 do 4 tyś powinno dojść chyba ze pod górke.
bob napisał/a: |
3. Przy przy ruszaniu lub mocniejszym wciśnięciu pedału gazu z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu.
|
ja bym to do serwisu zgłosił - raczej ten silnik nie dymi (no może małego dymka puści ) chyba że zimny i go cisniesz bądz zalaleś olejem opałowym |
|
|
|
 |
bob
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 15 Skąd: d.śląsk
|
Wysłany: 25-06-2009, 10:04 Uzupełnienie
|
|
|
Witam
Jeśli chodzi o obroty silnika, to na 3 i 4 biegu dochodzą do max, wiadomo, że wtedy nie a się osiągnąć prędkości max. Jednak po zmianie na 5 lub 6 bieg (droga płaska) obroty nigdy nie mogą osiągnąć pułapu 4 tyś. obr/min, prkośc wzrasta do 160 max.
Jak wspomniałem wcześniej na niższych biegach dynamika jest b.dobra, żadnych zastrzeżeń mieć nie mogę, problemy pojawiają się na wyższych biegach. |
|
|
|
 |
rafaelcx [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2009, 17:06
|
|
|
no to pewnie się musi dotrzeć ..... |
|
|
|
 |
AW
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-06-2009, 09:43
|
|
|
Odnośnie oleju - zawsze poziom oleju należy sprawdzać po kilku godzinnym postoju, najlepiej po nocy. Olej bardzo długo ścieka i jak sprawdzisz jego poziom zbyt wcześnie to wydaje Ci się, że jest go mało. Na początku nie wiedziałem o tym i ciągle dolewałem olej. Teraz od ostatniego przeglądu przejechałem 11 tyś km i cały czas olej jest w normie (w sumie mam przejechanych 31 tyś km). Zwracaj też uwagę na schładzanie turbiny. Po każdej jeździe zanim wyłączysz silnik odczekaj 40 - 50 sekund zanim go wyłączysz. Ponoć też ma to wpływ na "branie" przez silnik oleju.
Co do uzyskiwanej prędkości to faktycznie coś jest nie tak. Bez problemów mój Outek osiąga (na liczniku) 195 km (poziomy odcinek bez silnego wiatru). Moim zdaniem powinieneś z tym jechać do serwisu. |
|
|
|
 |
ichi
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 DiD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-06-2009, 10:37
|
|
|
AW napisał/a: | . Bez problemów mój Outek osiąga (na liczniku) 195 km (poziomy odcinek bez silnego wiatru). Moim zdaniem powinieneś z tym jechać do serwisu. |
Nie przesadzałbym, że "bez problemów" bo to jest granica możliwości osiągana kiedy jest trochę miejsca na rozbujanie. Właśnie to przetestowałem na autostradzie. Wg mojego odczucia silnik nie jest w stanie przepchać więcej powietrza przed wozem przy tej prędkości.
bob napisał/a: | 2. Prędkość - max dochodzi w "sprzyjających" warunkach do 165-170 (żadko) km/h, |
165 i płynnie acz nie dynamicznie przyśpiesza pod górkę na autostradzie i to na 6 biegu. Co prawda na a1 to żadne górki ale jednak. Myślę że rzeczywiście masz jakiś problem, jedź do serwisu.
Z tego co się orientuję to różne egzemplarze mają różnei z mocą silników zazwyczaj jest więcej niż 14OKM. Może Tobie trafiła się sztuka która zaniża statystyki do 140KM (musiałbyś mieć grubo poniżej ) i już nie daje rady z oporami powietrza?
BTW, u mnie licznik zawyża prędkość o jakieś 5 km/h |
|
|
|
 |
bob
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 15 Skąd: d.śląsk
|
Wysłany: 26-06-2009, 13:30 Byłem w serwisie i ...
|
|
|
Witam
Byłem w serwisie, opisałem mój problem i otrzymałem odpowiedz, że ... u nas obowiązuje ograniczenie prędkości nawet na autostradzie do 130 i jeśli tyle "wyciąga" to oni nic więcej nie mogą zrobić, ponieważ nie mają możliwości sprawdzenia faktycznych osiągów...
Normalnie szlak człowieka trafia. Po co są serwisy , chyba tylko do sciągania kasy za "nieobowiązkowe " wymiany oleju |
|
|
|
 |
jachupda
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 86 Skąd: Dziki Zachod
|
Wysłany: 26-06-2009, 14:05 Re: Byłem w serwisie i ...
|
|
|
bob napisał/a: | Witam
Byłem w serwisie, opisałem mój problem i otrzymałem odpowiedz, że ... u nas obowiązuje ograniczenie prędkości nawet na autostradzie do 130 i jeśli tyle "wyciąga" to oni nic więcej nie mogą zrobić, ponieważ nie mają możliwości sprawdzenia faktycznych osiągów...
Normalnie szlak człowieka trafia. Po co są serwisy , chyba tylko do sciągania kasy za "nieobowiązkowe " wymiany oleju |
zart ??? |
_________________ pozdrawiam
Jachu |
|
|
|
 |
eler1
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 48 Skąd: elerowo
|
Wysłany: 26-06-2009, 14:08
|
|
|
ja bym pojechał na hamownię nie jest to wielki koszt a będziesz miał pewność czy samochód jest zgodny z umową sprzedaży czy ma jakąś wadę . Co do dymienia to raczej wada paliwa jakich szajs gdzieś musiałeś zatankować tylko mogło to mieć wpływ ma osiągi i spadek mocy. Ja na dzień dzisiejszy tylko raz próbę zrobiłem max 185km/h po czasie doszło do 190km/h według wskazania licznika oczywiście na autostradzie w D
A co oni mają do ograniczeń prędkości powiedz że jeździsz często do Niemiec i takich ograniczeń tam nie ma i corsy cię wyprzedzają |
|
|
|
 |
bob
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 15 Skąd: d.śląsk
|
Wysłany: 26-06-2009, 14:38 Prośba
|
|
|
Witam
Z ta hamownią to dobry pomysł. Ale ,mogę się mylić, na hamowni można sprawidzić moc a nie prędkośc max?
Proszę podajcie jakieś namiary na takową o w okolicach Wrocka.
Pozdro |
|
|
|
 |
eler1
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 48 Skąd: elerowo
|
Wysłany: 26-06-2009, 15:14 Re: Prośba
|
|
|
bob napisał/a: | Witam
Z ta hamownią to dobry pomysł. Ale ,mogę się mylić, na hamowni można sprawidzić moc a nie prędkośc max?
Proszę podajcie jakieś namiary na takową o w okolicach Wrocka.
Pozdro |
ale moc i moment idzie w parze z prędkością przecież masz takie same mosty i skrzynie chyba że masz duże opory toczenia ale to wyjdzie |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-06-2009, 16:54 Re: Prośba
|
|
|
bob napisał/a: | Witam
Z ta hamownią to dobry pomysł. Ale ,mogę się mylić, na hamowni można sprawidzić moc a nie prędkośc max?
Proszę podajcie jakieś namiary na takową o w okolicach Wrocka.
Pozdro |
w okolicach to chyba jednak nie ma
[ Dodano: 26-06-2009, 16:59 ]
AW napisał/a: | Po każdej jeździe zanim wyłączysz silnik odczekaj 40 - 50 sekund zanim go wyłączysz. Ponoć też ma to wpływ na "branie" przez silnik oleju. |
to jakis kolejny mit...
o ile powszechnie wiadomo, jedynm celem nie wylaczania silnika od razu jest ochrona turbiny - poprzez jej wychlodzenie. ?Nie wiem co to mialo by wspolnego z pozniejszym braniem oleju ...chyba ze dalsza koncowa tresc tej teorii to: branie oleju - wycieki wskutek nieszczelnosci na turbinie |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
rafaelcx [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2009, 17:02
|
|
|
Wiecie dlaczego toyota, mitsubishi mają najniższą usterkowość - bo na wszystkie zgłoszenia klientów w serwisie odpowiadają "usterki nie stwierdzono - do widzenia" |
|
|
|
 |
toru
Forumowicz
Auto: mitsubishi
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 44 Skąd: stąd
|
Wysłany: 26-06-2009, 17:17 Re: Kilka spraw, które martwią mnie, jak jest u Was?
|
|
|
bob napisał/a: | Witam
Po prawie roku jazdy mam kilka spostrzeżeń i pytań do Was dotyczących spraw związanych z:
1 Olej - znika w ilości ok 1l na 12 tkm jak jest u Was? Moje autko przejechane ma dotychczs 18 tkm, i "nieobowiązkową" wymianę po 2,5 tkm.
2. Prędkość - max dochodzi w "sprzyjających" warunkach do 165-170 (żadko) km/h, obroty do 3250 i nic więcej nie mogę wydusić, czy to 5 czy 6 bieg napęd na 2 czy 4 bez znaczenia. Dynamika na niższych biegach jest OK.
3. Przy przy ruszaniu lub mocniejszym wciśnięciu pedału gazu z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu.
To tyle.
Powoli dochodzę do wniosku, że mój model jakś felerny jest.
Jestem ciekaw Waszego zdania w tym temacie.
Pozdrawiam |
Ja juz za chwilke będe miał 80 tys na osi moje wnioski ;
1-banke 4 l zawsze musisz mieć na stanie bo zalezy od stylu jazdy ale zawsze cos łyknie
2-cos nie tak zawsze ponad 190 da rade a jezdzilem juz kilkoma sztukami
3-jaki dym tragedia -wal do serwisu a jak sie mądruja zmien serwis , chyba ze go podkrecałes u jakiegos kowala to w tedy masz problem |
|
|
|
 |
|