Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka spraw, które martwią mnie, jak jest u Was?
Autor Wiadomość
bob 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 15
Skąd: d.śląsk
  Wysłany: 24-06-2009, 14:00   Kilka spraw, które martwią mnie, jak jest u Was?

Witam
Po prawie roku jazdy mam kilka spostrzeżeń i pytań do Was dotyczących spraw związanych z:
1 Olej - znika w ilości ok 1l na 12 tkm jak jest u Was? Moje autko przejechane ma dotychczs 18 tkm, i "nieobowiązkową" wymianę po 2,5 tkm.
2. Prędkość - max dochodzi w "sprzyjających" warunkach do 165-170 (żadko) km/h, obroty do 3250 i nic więcej nie mogę wydusić, czy to 5 czy 6 bieg napęd na 2 czy 4 bez znaczenia. Dynamika na niższych biegach jest OK.
3. Przy przy ruszaniu lub mocniejszym wciśnięciu pedału gazu z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu.
To tyle.
Powoli dochodzę do wniosku, że mój model jakś felerny jest.
Jestem ciekaw Waszego zdania w tym temacie.
Pozdrawiam
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-06-2009, 14:43   Re: Kilka spraw, które martwią mnie, jak jest u Was?

bob napisał/a:
Witam
Po prawie roku jazdy mam kilka spostrzeżeń i pytań do Was dotyczących spraw związanych z:
1 Olej - znika w ilości ok 1l na 12 tkm jak jest u Was? Moje autko przejechane ma dotychczs 18 tkm, i "nieobowiązkową" wymianę po 2,5 tkm.
2. Prędkość - max dochodzi w "sprzyjających" warunkach do 165-170 (żadko) km/h, obroty do 3250 i nic więcej nie mogę wydusić, czy to 5 czy 6 bieg napęd na 2 czy 4 bez znaczenia. Dynamika na niższych biegach jest OK.
3. Przy przy ruszaniu lub mocniejszym wciśnięciu pedału gazu z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu.
To tyle.
Powoli dochodzę do wniosku, że mój model jakś felerny jest.
Jestem ciekaw Waszego zdania w tym temacie.
Pozdrawiam


1) w wiekszosci tych silnikow tak jest - one lubia pic...zalezy jak komu sie uda :-)
Ja mam jeszcze zbyt mlody przebiegowo egzemplarz...
2) udalo mi sie pojechac lekko powyzej 190km/h (6bieg)
3) diieselki przy depnieciu tak maja, gorzej jakby ci dymil caly czas podczas jazdy, chyba ze te kleby dymu sa u ciebiefaktycznie rtakie za przyslaniaja krajobraz - wtedy do serwisu
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
rafaelcx
[Usunięty]

Wysłany: 24-06-2009, 14:50   Re: Kilka spraw, które martwią mnie, jak jest u Was?

bob napisał/a:
Witam

1 Olej - znika w ilości ok 1l na 12 tkm jak jest u Was? Moje autko przejechane ma dotychczs 18 tkm, i "nieobowiązkową" wymianę po 2,5 tkm.


--- to jest w normie
bob napisał/a:

2. Prędkość - max dochodzi w "sprzyjających" warunkach do 165-170 (żadko) km/h, obroty do 3250 i nic więcej nie mogę wydusić, czy to 5 czy 6 bieg napęd na 2 czy 4 bez znaczenia. Dynamika na niższych biegach jest OK.


--- to kiepsko na 5 do 4 tyś powinno dojść chyba ze pod górke.
bob napisał/a:

3. Przy przy ruszaniu lub mocniejszym wciśnięciu pedału gazu z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu.

ja bym to do serwisu zgłosił - raczej ten silnik nie dymi (no może małego dymka puści ) chyba że zimny i go cisniesz bądz zalaleś olejem opałowym
 
 
bob 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 15
Skąd: d.śląsk
Wysłany: 25-06-2009, 10:04   Uzupełnienie

Witam
Jeśli chodzi o obroty silnika, to na 3 i 4 biegu dochodzą do max, wiadomo, że wtedy nie a się osiągnąć prędkości max. Jednak po zmianie na 5 lub 6 bieg (droga płaska) obroty nigdy nie mogą osiągnąć pułapu 4 tyś. obr/min, prkośc wzrasta do 160 max.
Jak wspomniałem wcześniej na niższych biegach dynamika jest b.dobra, żadnych zastrzeżeń mieć nie mogę, problemy pojawiają się na wyższych biegach.
 
 
rafaelcx
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2009, 17:06   

no to pewnie się musi dotrzeć .....
 
 
AW 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-06-2009, 09:43   

Odnośnie oleju - zawsze poziom oleju należy sprawdzać po kilku godzinnym postoju, najlepiej po nocy. Olej bardzo długo ścieka i jak sprawdzisz jego poziom zbyt wcześnie to wydaje Ci się, że jest go mało. Na początku nie wiedziałem o tym i ciągle dolewałem olej. Teraz od ostatniego przeglądu przejechałem 11 tyś km i cały czas olej jest w normie (w sumie mam przejechanych 31 tyś km). Zwracaj też uwagę na schładzanie turbiny. Po każdej jeździe zanim wyłączysz silnik odczekaj 40 - 50 sekund zanim go wyłączysz. Ponoć też ma to wpływ na "branie" przez silnik oleju.

Co do uzyskiwanej prędkości to faktycznie coś jest nie tak. Bez problemów mój Outek osiąga (na liczniku) 195 km (poziomy odcinek bez silnego wiatru). Moim zdaniem powinieneś z tym jechać do serwisu.
 
 
ichi 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 DiD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 47
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-06-2009, 10:37   

AW napisał/a:
. Bez problemów mój Outek osiąga (na liczniku) 195 km (poziomy odcinek bez silnego wiatru). Moim zdaniem powinieneś z tym jechać do serwisu.


Nie przesadzałbym, że "bez problemów" bo to jest granica możliwości osiągana kiedy jest trochę miejsca na rozbujanie. Właśnie to przetestowałem na autostradzie. Wg mojego odczucia silnik nie jest w stanie przepchać więcej powietrza przed wozem przy tej prędkości.

bob napisał/a:
2. Prędkość - max dochodzi w "sprzyjających" warunkach do 165-170 (żadko) km/h,


165 i płynnie acz nie dynamicznie przyśpiesza pod górkę na autostradzie i to na 6 biegu. Co prawda na a1 to żadne górki ale jednak. Myślę że rzeczywiście masz jakiś problem, jedź do serwisu.

Z tego co się orientuję to różne egzemplarze mają różnei z mocą silników zazwyczaj jest więcej niż 14OKM. Może Tobie trafiła się sztuka która zaniża statystyki do 140KM (musiałbyś mieć grubo poniżej ;) ) i już nie daje rady z oporami powietrza?

BTW, u mnie licznik zawyża prędkość o jakieś 5 km/h
 
 
bob 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 15
Skąd: d.śląsk
Wysłany: 26-06-2009, 13:30   Byłem w serwisie i ...

Witam
Byłem w serwisie, opisałem mój problem i otrzymałem odpowiedz, że ... u nas obowiązuje ograniczenie prędkości nawet na autostradzie do 130 i jeśli tyle "wyciąga" to oni nic więcej nie mogą zrobić, ponieważ nie mają możliwości sprawdzenia faktycznych osiągów...
Normalnie szlak człowieka trafia. Po co są serwisy , chyba tylko do sciągania kasy za "nieobowiązkowe " wymiany oleju :evil:
 
 
jachupda 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 86
Skąd: Dziki Zachod
Wysłany: 26-06-2009, 14:05   Re: Byłem w serwisie i ...

bob napisał/a:
Witam
Byłem w serwisie, opisałem mój problem i otrzymałem odpowiedz, że ... u nas obowiązuje ograniczenie prędkości nawet na autostradzie do 130 i jeśli tyle "wyciąga" to oni nic więcej nie mogą zrobić, ponieważ nie mają możliwości sprawdzenia faktycznych osiągów...
Normalnie szlak człowieka trafia. Po co są serwisy , chyba tylko do sciągania kasy za "nieobowiązkowe " wymiany oleju :evil:


zart ???
_________________
pozdrawiam
Jachu
 
 
eler1 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: elerowo
Wysłany: 26-06-2009, 14:08   

ja bym pojechał na hamownię nie jest to wielki koszt a będziesz miał pewność czy samochód jest zgodny z umową sprzedaży czy ma jakąś wadę . Co do dymienia to raczej wada paliwa jakich szajs gdzieś musiałeś zatankować tylko mogło to mieć wpływ ma osiągi i spadek mocy. Ja na dzień dzisiejszy tylko raz próbę zrobiłem max 185km/h po czasie doszło do 190km/h według wskazania licznika oczywiście na autostradzie w D :badgrin:
A co oni mają do ograniczeń prędkości powiedz że jeździsz często do Niemiec i takich ograniczeń tam nie ma i corsy cię wyprzedzają 8)
 
 
bob 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 15
Skąd: d.śląsk
Wysłany: 26-06-2009, 14:38   Prośba

Witam
Z ta hamownią to dobry pomysł. Ale ,mogę się mylić, na hamowni można sprawidzić moc a nie prędkośc max?
Proszę podajcie jakieś namiary na takową o w okolicach Wrocka.
Pozdro
 
 
eler1 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: elerowo
Wysłany: 26-06-2009, 15:14   Re: Prośba

bob napisał/a:
Witam
Z ta hamownią to dobry pomysł. Ale ,mogę się mylić, na hamowni można sprawidzić moc a nie prędkośc max?
Proszę podajcie jakieś namiary na takową o w okolicach Wrocka.
Pozdro

ale moc i moment idzie w parze z prędkością przecież masz takie same mosty i skrzynie chyba że masz duże opory toczenia ale to wyjdzie
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-06-2009, 16:54   Re: Prośba

bob napisał/a:
Witam
Z ta hamownią to dobry pomysł. Ale ,mogę się mylić, na hamowni można sprawidzić moc a nie prędkośc max?
Proszę podajcie jakieś namiary na takową o w okolicach Wrocka.
Pozdro


w okolicach to chyba jednak nie ma :?

[ Dodano: 26-06-2009, 16:59 ]
AW napisał/a:
Po każdej jeździe zanim wyłączysz silnik odczekaj 40 - 50 sekund zanim go wyłączysz. Ponoć też ma to wpływ na "branie" przez silnik oleju.


to jakis kolejny mit...
o ile powszechnie wiadomo, jedynm celem nie wylaczania silnika od razu jest ochrona turbiny - poprzez jej wychlodzenie. ?Nie wiem co to mialo by wspolnego z pozniejszym braniem oleju :roll: ...chyba ze dalsza koncowa tresc tej teorii to: branie oleju - wycieki :D wskutek nieszczelnosci na turbinie 8) 8)
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
rafaelcx
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2009, 17:02   

Wiecie dlaczego toyota, mitsubishi mają najniższą usterkowość - bo na wszystkie zgłoszenia klientów w serwisie odpowiadają "usterki nie stwierdzono - do widzenia" :ANAL:
 
 
toru 
Forumowicz

Auto: mitsubishi
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 44
Skąd: stąd
Wysłany: 26-06-2009, 17:17   Re: Kilka spraw, które martwią mnie, jak jest u Was?

bob napisał/a:
Witam
Po prawie roku jazdy mam kilka spostrzeżeń i pytań do Was dotyczących spraw związanych z:
1 Olej - znika w ilości ok 1l na 12 tkm jak jest u Was? Moje autko przejechane ma dotychczs 18 tkm, i "nieobowiązkową" wymianę po 2,5 tkm.
2. Prędkość - max dochodzi w "sprzyjających" warunkach do 165-170 (żadko) km/h, obroty do 3250 i nic więcej nie mogę wydusić, czy to 5 czy 6 bieg napęd na 2 czy 4 bez znaczenia. Dynamika na niższych biegach jest OK.
3. Przy przy ruszaniu lub mocniejszym wciśnięciu pedału gazu z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu.
To tyle.
Powoli dochodzę do wniosku, że mój model jakś felerny jest.
Jestem ciekaw Waszego zdania w tym temacie.
Pozdrawiam


Ja juz za chwilke będe miał 80 tys na osi moje wnioski ;
1-banke 4 l zawsze musisz mieć na stanie bo zalezy od stylu jazdy ale zawsze cos łyknie
2-cos nie tak zawsze ponad 190 da rade a jezdzilem juz kilkoma sztukami
3-jaki dym tragedia -wal do serwisu a jak sie mądruja zmien serwis , chyba ze go podkrecałes u jakiegos kowala to w tedy masz problem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.