Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jak wylać wodę z bloku silnika
Autor Wiadomość
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-09-2009, 21:25   jak wylać wodę z bloku silnika

nadchodząca zima mnie zdopingowała do wymiany tego co mam w chłodzeniu a przy okazji niedokońca sprawnej chłodnicy.
Z chłodnicą się udało , gorzej z płynem nie wiem jak wylać to co tam jest:(
Muszą być jakieś śrubki w bloku silnika ale nie wiem ani gdzie ani jak mają wyglądać :(
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 29-09-2009, 09:19   

gres napisał/a:
jak wylać to co tam jest
nie wylewaj, zalej koncentratu do chłodnicy i samo sie wymiesza z pozostałością wody. Jeżeli zalałeś juz płynem chłodnice do końca to też sie nic nie stanie, w bloku zostaje b.mało płynu i przy pełnej chłodnicy nowego płynu nic sie nie stanie, jak masz miejsca w chłodnicy jeszcze albo w zbiorniczku wyrównawczym to zalej koncentratem, będzie git :D
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-09-2009, 11:39   

a sam krzyczałeś na mnie żebym wylał wodę i nalał porządnego płynu !!!!!

nie jestem przekonany czy w bloku faktycznie tak mało zostaje.... Po odkręceniu zaworka przy chłodnicy wylało się niecałe 2 litry płynu.... po zdjęciu węży doszło jeszcze troszke tak że w smie było koło 2 litrów .... Reszta nie ma bata musi siedzieć w silniku + nagrzewnicy !!!

pozatym juz dynagela kupiłem :(
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 29-09-2009, 12:55   

gres napisał/a:
a sam krzyczałeś na mnie żebym wylał wodę i nalał porządnego płynu
a jasne że krzyczałem :D Do silnika ogólnie ze wszystkim wchodzi jakieś 6L (blok, nagrzewnica,chłodnica, węże, zbiorniczek). W bloku nie przypominam sobie zeby był zawór upustowy do wody przynajmniej w Galu, dlatego wylewa się z chłodnicy, zbiorniczka, odpina węże i jak wszystko zleci to zalewa płynem -35, można dolać odrobinę koncentratu, ponieważ nawet jak został 1l wody w bloku to się ładnie wymiesza i będzie dalej odporny do -35. Całośc zalać koncentratem to troche by kosztowało ale dolać 1L to nie tragedia, a reszte płynu sobie zostaw napewno się nie zmarnuje :mrgreen:

[ Dodano: 29-09-2009, 12:58 ]
Nie zapomnij żeby poczekać aż układ się dobrze odpowietrzy, w końcu wymieniałeś chłodnice też
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-09-2009, 13:30   

cholera no to lipa bo jak pisałem , z chlodnicy i zbiorniczka wyszlo jakieś 2 litry :P
A mało raczej nie było bo sie nie gotował :P

Z odpowietrzaniem problemu nie było - nic nie robiłem a z nagrzewnicy gorące leci więc chyba ok :)
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 29-09-2009, 14:43   

dziwnie mało 2L................ :shock: ............... Do pustego silnika nowy/po remoncie wchodzi 7L wg. katalogu Castrola
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-09-2009, 15:16   

no właśnie , z tego wnioskuje że reszta musi być w szeroko pojętym silniku....
No chyba że było bardzo mało płynu ale to raczej nie możliwe bo układ chłodzenia działał idealnie.
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 29-09-2009, 19:30   

raczej niemożliwe że reszta jest w silniku ............. hmmmmmmmmm
Musze jutro sprawdzić w swoim co jest co. Możesz jeszcze wyciągnąć termostat i z głowicy zleci jeszcze troche wody napewno.....
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 29-09-2009, 19:33   

jak masz możliwość, to spróbuj sprężonym powietrzem popsikać w węże, to powinno więcej zlecieć...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-09-2009, 22:07   

Na pewno jest korek spustowy w bloku silnika.Szukaj z tyłu.
Ewentualnie,podnieś tył auta na lewarku,zdejmij dolny wąż prowadzący do chłodnicy,i powinno większość zlecieć.
Można potem sprawdzić w jakiej temperaturze zamarza,i dolać koncentrat.

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2009, 08:17   

jacek11 napisał/a:
Na pewno jest korek spustowy w bloku silnika.Szukaj z tyłu.
Ewentualnie,podnieś tył auta na lewarku,zdejmij dolny wąż prowadzący do chłodnicy,i powinno większość zlecieć.
Można potem sprawdzić w jakiej temperaturze zamarza,i dolać koncentrat.

Pozdro. :)


no właśnie tez bym stawiał że gdzieś jest jakiś korek ale niebardzo wiem jak go rozpoznać :(
Podniesienie auta nic nie da bo węże przy silniku są pierońsko wysoko.
Korci mnie pomysł ze zlaniem tego co się da z chlonicy ( to mieszanina borygo wody i kitu do łatania chlodnicy ) i sprawdzić czy zamarza w zamrażalce :)

Psiknąć w wężę niebardzo mam czym, chociaż może by się załatwiło , tylko czy to coś pomoże? - będzie przecież "włączony " mały obieg wody więc nie wyleci ?? Chyba że wyjme termostat i wtedy tak ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-09-2009, 08:18   

w V6 są 2 korki spustowe z bloku - prrzy każdej z głowic, tuż poniżej samej głowicy
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2009, 08:19   

o :)
A jest jakiś sensowny dostęp do nich - trzeba dolot zdjac ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-09-2009, 08:25   

szczerze mowiac nie wiem - widzialem tylko teoretycznie w manualu do 6A12, ale mysle ze w 6G73 bedzie podobnie
dostep pewnie niezbyt dobry, bo jakos niespecjalnie moglem je sam zlokalizowac potem... ;)
juz nie wspomne o glowicy pod kolektorem, gdzie w ogole nie widac nic...
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2009, 09:13   

cholera to niedobrze , tym bardziej że tak sobie myślę że jeśłi tuż pod głowicami , to już niżej jest pompa wody , więc jakby faktycznie odkrecić termostat to się wyleje więcej niż z tych kurków ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.