[3.2 DID] Kierownica "lata" |
Autor |
Wiadomość |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-08-2009, 13:57 [3.2 DID] Kierownica "lata"
|
|
|
Witam
Zauważyłem ostatnio jakieś "luzy" na kierownicy podczas jazdy. Nie występują podczas hamowania więc nie podejżewam tarcz. Podobne objawy miałem w Galancie ale tam spowodowane było to za małymi tarczami hamulcowymi które po szybkim czasie ulegały deformacji. W Galancie objaw występował jedynie podczas hamowania. Tutaj podaczas hamowania nie dzieje się nic niepokojącego. Tylko przy dużych prędkościach czuje drganie i "latanie" kierownicy. Przy mniejszch prędkościach kierownica jest bardzo stabilna. Niemalże można ją puścić i auto pewnie jedzie prosto a sama kierownica nawet nie drgnie.
Czy to normalny objaw ? Może to normalne przy takim dużym aucie i kołach ? |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 19-08-2009, 13:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
slawas1
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 39 Skąd: gorzów wlkp.
|
Wysłany: 07-08-2009, 14:18
|
|
|
normalne na pewno nie jest - na pierwszy ogień koła do wyważenia |
|
|
|
 |
turbolax
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: Turek
|
Wysłany: 08-08-2009, 11:39
|
|
|
Dokładnie tak jak kolega wyżej radzi, sprawdź zbieżność możliwe że to właśnie przez to, częsty przypadek. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2009, 15:19
|
|
|
Luzy czy drgania bo to jest roznica. Zbieznosc i wywazenie kol to dwie rozne sprawy. Jedna i druga moze miec wplyw na opisany przez Watchera obiaw. Choc ja stawiam na wywazenie kol a nie na zwalona geometrie. Tak naprawde kola to nie duzy problem. Mozna sprawdzic, zamienic tyl z przodem i zobaczyc co bedzie. Jesli objaw pozostanie to wcale nie musza byc kola. Moze sie zdarzyc, ze zakres predkosci wystepowania obiawow sie zmieni. Wtedy dokladnie zoptymalizowac i wywazyc kola.
Powinno pomoc, jesli nie to przyjrzalbym sie ukladowi kierowniczemu. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-08-2009, 21:18
|
|
|
Drgania. Luzow praktycznie nie ma i przy nizszych predkosciach prowadzi sieswietnie.Dopiero jak dochodzi do 140 kierownica delikatnie drga i muszę mocniej ją trzymać. W sobote zamienie przod z tylem a w poniedzialek jade w dluzsza trase to sprawdze czy jest roznica. |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 13-08-2009, 22:47
|
|
|
Nie wiem czy to przypadek, ale u mnie jest tak samo i przy tej samej prędkości. Zaczyna się przy około 120 km/h. Też się muszę wybrać wyważyć, koła ale coś na razie nie mam mocy, i po prostu jeżdżę wolniej . |
|
|
|
 |
|