Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PAJERO II - dylematy skrzyniowe
Autor Wiadomość
evergren 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu - brak :(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-08-2009, 16:31   PAJERO II - dylematy skrzyniowe

Przede wszystkim jako całkowicie nowy użytkownik forum chciałem się przywitać co niniejszym czynię. :wink:
Korzystałem już wcześniej z Waszego forum i z niego zaciągnąłem wiele przydatnych informacji o pajero II, które biorę pod uwagę przy oglądaniu potencjalnych sprzętów do kupienia.
Ale do rzeczy: zdecydowałem się na zakup Pajero II w wersji long z silnikiem 2.8 diesel. Auto ma mi służyć jako drugie w domu do: weekendowego wożenia się po drogach dolnego śląska, przewożenia różnych sprzętów które nie mieszczą się w moim sedanie, ewentualnego wypadu w lekki (góra średni) teren, pokonywania dalszych i bliższych dystansów drogowych na wypadek stumetrowych zasp w zimie kiedy osobówką (nawet z napędem 4x4) strach uderzyć w Polskę, ciągania przyczepy z motocyklami (wyjątkowo). A tak naprawdę to uzasadnianie przed samym sobą racjonalności zakupu dziecięcego marzenia o Pajero, które oglądałem w gazetkach przywożonych z zachodu jak wygrywało Dakary :lol:
Gdyby nie Wasze forum pewnie nie zwróciłbym uwagi na temat napędu super select. I tu mam dylemat - znalazłem fajny (tak mi się przynajmniej wydaję) egzemplarz na allegro: http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6069412
To co mnie w nim ujęło to absolutna prostota (nawet brak elektrycznie otwieranych szyb) i na pierwszy oka rzut dobry stan techniczny. Co prawda ceną musiała by ulec lekkiej modyfikacji ale myślę że dałoby radę ją ponegocjować. Do tego ma jedyny ekstras jakiego potrzebuję czyli klimę. Nawet ten licznik wydaję się cofnięty o nie więcej niż 50 000 km :wink:
Ale nie ma on super selecta i blokady tylnego mostu :( . Naczytałem się o tym i wiem że SS to przydatna sprawa - pytanie na ile ona w świetle przeznaczenia które opisałem jest niezbędna? Szczerze mówiąc nie potrafię odpowiedzieć sobie na to pytanie i tym samym podjąć decyzji.
Alternatywą jest http://motoallegro.pl/ite..._8_td_long.html
który ma wszystko (a jak chcę tylko ss i r/d) czyli dużo rzeczy które mogą się spierniczyć (skóry, elektrykę, regulowaną twardość zawieszenia itp ). Poza tym nie wiem czy to nie przekładka z anglika bo ma pokrowiec od Shoguna (nie oglądałem go jeszcze). I ta kiera jakaś dziwnie obszyta...

POMOCY!!!
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-08-2009, 16:53   

Hej
Zaczynając od końca: to Pajero na pewno nie ma blokady przedniego mostu. Sprzedający pomylił przedni most z blokadą centralnego dyferencjału. Obejrzyj go dokładnie, bo ta kierownica i pokrowiec faktycznie wyglądają zastanawiająco.

Co do SS- ja bym z niego nie rezygnował i stawiał jako warunek konieczny przy zakupie Pajero. Możliwość jazdy 4x4 na każdej nawierzchni to świetna sprawa- zwłaszcza pod kątem właściwości trakcyjnych samochodu z załączonym 4x4.
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-08-2009, 17:04   

evergren, bierz tylko z SS a jeśli ma blokadę tylnego mostu to jeszcze lepiej.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-08-2009, 17:24   

Kierownica ma chyba dorabiana ta skore. Moze byla bardzo wytarta i wstawili jakas nakladke. Co do pokrowca bardzo bym sie nie przejmowal. Oczywiscie auto do sprawdzenia pod katem swap'a ale z tego co widze to raczej wersja kontynentalna. :wink:
Nie sposob przecenic zalet systemu SuperSelect. Jest to bardzo wazny element budowy samochodu.
Nie chce sie rozpisywac na temat zalet bo to juz bylo nie raz na forum walkowane. Dodam tylko, ze ja od 3 lat mam bulwarowke ze skrzynia rozdzielcza EasySelec i jezdze bez klopotow. Jak tak holdujesz prostocie to sztywne polaczenie bez dodatkowych elementow i elektroniki moze okazac sie nie najgorszym pomyslem. Ja zawsze kiedy czuje, ze moga byc klopoty zapinam przod. Do tej pory sie sprawdza. Jednak pamietaj mozliwosc jezdzenia po czarnym na 4 lapy to dar od bogow dla Mitsubishi.
A my posiadacze z niego korzystamy i nawet nie wiemy jakie to fajne i bezpieczniejsze od smigania na jedna os. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
evergren 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu - brak :(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-08-2009, 08:18   

Po pierwsze dzięki za szybkie odpowiedzi. Widzę, że SS ma swoich fanów :wink:
Ale że rozumienie konsekwencji jest podstawą podejmowania świadomych decyzji (ale mi to mądrze się napisało 8) ) to podrążę temat ....

Gene pojaśniłeś mi w głowie :wink:
Gene napisał/a:

Nie sposob przecenic zalet systemu SuperSelect. Jest to bardzo wazny element budowy samochodu.
Nie chce sie rozpisywac na temat zalet bo to juz bylo nie raz na forum walkowane. Dodam tylko, ze ja od 3 lat mam bulwarowke ze skrzynia rozdzielcza EasySelec i jezdze bez klopotow.

Wiem, że wyrwałem z kontekstu ale nie mogłem się powstrzymać :P

A teraz trochę na poważnie. Jestem zielony w zakresie off roadu więc zadam parę pytań które zapewne należą do podstaw, ale się nie irytujcie proszę.
Blokada tylnego mostu: jak rozumiem to mechanizm, który powoduje, że oba koła na osi obracają się z tą samą prędkością? Wydaje mi się też, że to czysto mechaniczna zabawka (zero elektroniki).
Co do SS to przeczytałem Gene'a opis w temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
I wychodzi mi, że: po pierwsze SS to elektroniczna zabawka, przy ES nie ma centralnego mechanizmu różnicowego (?), przy ES trzeba się zatrzymać żeby zapiąć przednią oś, przy ES nie ma reduktora (?).
Czyli podstawowe przewagi SS to: możliwość zapięcia podczas jazdy, zmienny rozkład na tylną i przednią oś (przy położeniu 4H) , szpera i reduktor.
Pytanie w takim razie: czy PII bez SS da radę w łatwym (rozumianym jako leśna droga) i średnim (rozumianym jako mokra łąką) terenie? Gene - co rozumiesz przez bulwarówkę?
Co do zalet 4x4 na czarnym to je znam - osobówkę też mam z 4x4, ale nie można mieć wszystkiego....Aha i tu nie rozumiem dlaczego ES wyklucza jeżdżenie z 4x4 na czarnym (oprócz tego, że trzeba się zatrzymać żeby załączyć przednią oś).
No i napiszcie co myślicie o tym zielonym pomijając kwestie braku SS i blokady. I ostatnie pytanie: oznaczenie na oponach R/T to rozumiem road terrain czyli szosówki?
Dzięki za pomoc
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2009, 10:48   

Evergren, jak juz dotarles do tematu z FAQ to poczytaj go dokladnie. To podforum sluzy do omawiania zagadnien zwiazanych z kupnem auta a nie do tlumaczenia dzialania elementow systemu przeniesienia napedu. Dobrze, niech juz bedzie:
Blokada R/D lock dokladnie dziala jak napisales. Sterowanie jest elektryczne a zalacza sie podcisnieniowo.
System Super Select to mechaniczna zabawka lecz im nowsze Pajero tym wiecej elektroniki jest pakowane do kontroli i sterowania. W II-generacji jest zdecydowanie mniej elektronicznego "smiecia". SS poradzi sobie w terenie prawie dokladnie tak samo jak ES wystarczy zablokowac miedzyosiowy mechanizm roznicowy.

System Easy Select ma takie same parametry jesli chodzi o zalaczanie. Mozna zapinac przod jadac do 100 km/h. Ma taki sam reduktor. Roznica glowna dotyczy braku centralnego mechanizmu roznicowego. Przednio os polaczona jest ze skrzynia rozdzielcza w klasyczny sposob "na sztywno".
Dlaczego nie mozna jezdzic po czarnym? Wynika to z budowy tego systemu. Chodzi o napezenia powstajace w ukladzie przeniesienia napedu.

Bulwarowka w tym przypadku mam na mysli auto terenowe lub suv'a w fabrycznej konfiguracji. Zupelnie nie przygotowanego do jazdy w terenie.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
evergren 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu - brak :(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-08-2009, 11:21   

Gene napisał/a:
Evergren, jak juz dotarles do tematu z FAQ to poczytaj go dokladnie. To podforum sluzy do omawiania zagadnien zwiazanych z kupnem auta a nie do tlumaczenia dzialania elementow systemu przeniesienia napedu.

Masz rację, sory. Z resztą po Twoich wyjaśnieniach wszystko już jest jasne jak słońce :!:
Tymczasem umawiam się na oglądnie kolejnych egzemplarzy. Lipą jest to, że nie mogę znaleźć takiego z SS ale bez elektryki szyb i innych "luksusowych" badziewiów.
Postaram się w sobotę jeszcze oglądnąć tego: http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9620026
Będę Wam dawał znać na bieżąco.
Dzięki za pomoc :!:
Pozdrawiam
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2009, 11:42   

Tak naprawde sztuka jest trafic Pojarke w dobrym stanie. Zycze powodzenia. Jak juz cos upatrzysz daj znac. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
evergren 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu - brak :(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-08-2009, 11:59   

Wiem to po czytaniu forum. Dlatego tak chodzi za mną ta zielona, bo naprawdę zrobiła na mnie dobre wrażenie. W sobotę jadę oglądać i zieloną i dwie pozostałe z mechanikiem od terenówek (który powtarza mi "kup Patrola" :wink: ) więc poczekam na jego opinię i wówczas będę główkował.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-08-2009, 12:00   

Gene napisał/a:
System Easy Select ma takie same parametry jesli chodzi o zalaczanie. Mozna zapinac przod jadac do 100 km/h


Lapsus słowny ->> NIE MOŻNA ZAŁĄCZYĆ w czasie jazdy. SS jaką by nie była zabawką to pomaga w jeździe czy teren czy też czarne->>ośnieżone. ES możesz jechać na czarnym ale zakręty to bardzo delikatne pokonasz nie rozwalając skrzyni. SS możesz włączyć w czasie jazdy gdy zobaczysz np.zaspę śnieżną gdy jadąc po podmokłej łące poczujesz że się nie zbyt da jechać dalej itd itp I to wszystko w czasie jazdy co ma niebagatelne znaczenie wykorzystując np.masę samochodu.Mam dwa Miśki jeden z ES a drugi z SS i widzę i czuję namacalnie różnicę. evergren kupuj z SS. Zasmakujesz w jeździe po terenie a zobaczysz jak bardzo przyda Ci się skrzynia SS i blokada tylnego mostu.Taką blokadę co prawda można sobie zamontować ale "zabawka" ta kosztuje około 4tyś. Jeśli chcesz poznać tajniki jazdy w terenie to warto jechać na jakiś zlot,spotkanie 4x4.Np może to być "Kochajmy Bezdroża" impreza będzie w październiku zobacz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40181 Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2009, 12:57   

jawaldek napisał/a:
Gene napisał/a:
System Easy Select ma takie same parametry jesli chodzi o zalaczanie. Mozna zapinac przod jadac do 100 km/h


Lapsus słowny ->> NIE MOŻNA ZAŁĄCZYĆ
wiem co pisze... jeszcze :wink:

Waldemord mozna. Wiem jaka mam skrzynie rozdzielcza i jakie ma parametry. Wiem tez jak wyglada sprawa w P II z ES posiadajacym sprzegielka piast. Bo pewnie o takim mowa. Zielone Pajero ma automatyczne sprzegielka. Bywaja tez z manualnymi. Wtedy faktycznie trzeba sie zatrzymac i sprzegielka zapiac. Mozna je tak zostawic i wtedy zostaje Ci tylko wajchowanie kiedy chcesz i jak oby tylko nie jechac szybciej niz te 100 km/h a w praktyce jak gdzies wspomniales maksymalna predkosc powinna byc troche mniejsza.

W jeszcze starszych pojarkach i elkach byl system part-time jak w pipach. Tam faktycznie trzeba bylo sie zatrzymac. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2009, 13:03   

_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Passenger 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero2,8TDi(SupSel)+Galloper
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 20-08-2009, 13:39   

Przy okazji pytanie -
Czy wymieniając uszkodzoną skrzynię koniecznie muszę "trzymać się" typu? Czy SS można zastąpić ES? A odwrotnie?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2009, 15:45   

Genralnie wszystko mozna ale roboty jest z tym od groma. Bo to nie jest tylko wymiana skrzyni reduktora.
Trzeba poszukac na forum. Cos mi sie zdaje, ze podobne zagadnienie bylo rozkminiane a jak nie to zalozyc nowy temat.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-08-2009, 22:41   

Gene napisał/a:
wiem co pisze... jeszcze :wink:

Masz rację pisząc j/w myślałem o krótkim Miśku w którym mam sprzęgiełka piast.Sorki za zamieszanie :oops:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.