Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
z jaka sila dokrecic tlok?
Autor Wiadomość
majsterjan 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT 93r VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-09-2009, 14:58   z jaka sila dokrecic tlok?

mam pytanie,czy ktos moze wie z jaka sila trzeba dokrecic tlok przy 3.0GT Twin turbo,bo slyszalem ze nie kazdy dokrecany jest tak samo
_________________
3000GT 93r 320KM
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 03-09-2009, 16:10   

Chyba chodzi ci o korbowód bo tłok jest montowany na sworzeń, korbowód dokręcasz z momentem najpierw 26Nm potem na 52Nm i każdy dokręcasz tak samo.
 
 
 
majsterjan 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT 93r VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-09-2009, 09:33   

no tak chodzilo mi o korbowody,a czy jestes pewien ze kazdy korbowod jest dokrecany z taka sama sila??
_________________
3000GT 93r 320KM
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 04-09-2009, 17:13   

Jak bym nie był pewny to bym ci nie pisał, ktoś ci naopowiadał bzdur o dokręcaniu korbowodów każdy dokręca się z takim samym momentem, natomiast mocowanie łożysk głównych wału dokręca się z różnym momentem bo śruby z nabitą cyferką 10 dokręca się na 95Nm a resztę na 80Nm.
Ostatnio zmieniony przez n3000 05-09-2009, 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
majsterjan 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT 93r VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-09-2009, 18:51   

ok,dzieki kolego,zrobie tak jak mowisz.bo wydajem mi sie dziwne zeby z rozna sila dokrecac korbowody,a byla osoba ktora twierdzi ze tak wlasnie jest.dziekuje serdecznie za cenne informacje
_________________
3000GT 93r 320KM
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-09-2009, 17:39   

nie znam dokladnych danych, ale masz tzw. panewki glowne (te koncowe podpory walu) i panewki korbowodowe - dokreca sie je roznymi silami z reguly w okolicach 25 Nm
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 05-09-2009, 17:47   

Dokładne dane dokręcania w 3000gt podałem wyżej zarówno dla głównych jak i dla korbowodowych i w żadnym wypadku nie jest to w okolicach 25Nm.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-09-2009, 17:57   

dlatego napisalem, ze trzeba sprawdzic dokladnie dane
edit: autodata podaje, ze panewki korbowodowe dokreca sie na 80 Nm a te oznaczone '10' na 95 Nm
natomiast panewki glowne dokreca sie w 2 etapach: na 26 Nm i potem na 52 Nm
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 05-09-2009, 17:59   

Dane które podaję pochodzą z serwisówki i z autodaty więc raczej nie wymagają weryfikacji :)

[ Dodano: 05-09-2009, 18:25 ]
krzyżak jest dokładnie odwrotnie niż napisałeś główne przykreca sie na 80-95 a korbowe 26-52Nm sprawdź jeszcze raz :)
 
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 02-06-2010, 00:15   

Panowie te wartości tyczą się również do wersji wolnossącej?
 
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 02-06-2010, 08:32   

Dokładnie, korbowe najpierw 26Nm potem 52Nm a główne 80Nm a śruby z nabitym numerkiem 10 dokręcasz na 95Nm, koło zamachowe jak będziesz zakładał to dokręca się z momentem 75Nm
 
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 02-06-2010, 10:53   

Na wszystkich śrubach podporowych mam nabite 10. Dzięki N3000;]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.