Obroty.... |
Autor |
Wiadomość |
stolarek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2006, 20:28 Obroty....
|
|
|
Koledzy. Niedawno byłem na mazurach. Wyjechałem z Łodzi i zgodnie z umową pojechałem do kumpla pod Wawkę. Tam przeładowaliśmy rzeczy do jego autka a moje zostało u niego w zamkniętym garaży na strzeżonym osiedlu. Po powrocie chcę otworzyć miśka, a tu centralny nie otwiera mi drzwi tyle te które kluczykiem przekręcam. Wsiadam, wkładam kluczyk, przekręcam a tu brak reakcji........ Załąmany zmęczony 4 godzinami jazdy z mazur w korku idę po miernik, a tu akumulatorek ma napięcie 0V dokładnie ZERO!!!!! wszystko zostało wyłaczone na 100% ( zastanawiam się tylko jakim cudem w tym samochodzie po wyjęciu kluczyka nadal palą się światełka mijania????? a nie przełączają sie do pozycyjnych????) Oczywiście kurs galopkiem po kable i próbujemy z samochodu znajomego pobrać prądy - nic. Rozrusznik nie jest w stanie zakręcic pełnego obrotu. No to kierunek sklep i nowy akumulator. Od tamtej pory ( od zeszłej soboty) autko gaśnie na skrzyżowaniach jeżeli nie trzymam lekko wciśniętego gazu. Potrafi też zdechnąć jak się długo hamuje z wciśnieętym sprzęgłem.
Co to może być?????????? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-08-2006, 20:43
|
|
|
ECU (komputer sterujący silnikiem) się rozprogramował po wyładowaniu aku.
ECU zbiera informacje podczas jazdy z czujników i steruje pracą silnika (m.in obrotami). Teraz Twoje ECU "uczy się" od nowa, trwa to chyba około 15min pracy na wolnych obrotach.
Acha - silnik po odłączeniu zasilania ECU powinien trzymać obroty normalnie - to że nie trzyma bierze się z tego że z czasem brudzi się przepustnica itp, komputer musi się nauczyć.
Masz dwa wyjścia - albo poczekać aż się nauczy, albo wyczyścić przepustnicę i wyregulować obroty od nowa:) |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25-08-2006, 21:43 światła bez kluczyka
|
|
|
stolarek napisał/a: | ( zastanawiam się tylko jakim cudem w tym samochodzie po wyjęciu kluczyka nadal palą się światełka mijania????? a nie przełączają sie do pozycyjnych????) | Ponoć jest to patent którejs firmy (Fiata ?)
Ale przecież Spejso piszczy jak zostawisz włączone światła, wyjmiesz kluczyk i otworzysz drzwi. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
stolarek [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2006, 16:24
|
|
|
ale ja już przejechałem tym samochodem ponad 250km a nie moge po prostu właczyć samochodu na podwórku na luzie i tak go zostawić, bo gasnie. A jak wyczyścić przepustnicę???????? i wyregulować potem obroty????? a może w tym samochodzie jest coś takiego jak silniczek krokowy????? i może to on jest przyczyną????
@JCH: powinien piszczeć ale chwilową włącznik drzwiowy mam uwalony od strony kierowcy |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-08-2006, 17:40
|
|
|
stolarek napisał/a: | A jak wyczyścić przepustnicę???????? i wyregulować potem obroty?? |
Czyszczenie przepustnicy strona Krzyzaka. Co do regulacji silnika to nie podaję linka, bo nie podałeś typu silnika (pierwsze 4 znaki).
Jak silniczek działał przed rozładowaniem to nie ma się co go czepiać. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-08-2006, 18:12
|
|
|
Pytam z ciekawości. Mam gaźnik i nie wiem co to jest zawór EGR, ale na stronie Krzyżaka wyczytałem, że przez niego brudzi się przepustnica. Czy w moim silniku jest takowy zawór i czy może dojść (niekoniecznie z jego przyczyny) do zabrudzenia przepustnicy? Po odpaleniu rozgrzanego silnika przez pewien czas obroty utrzymują się na 500 rpm. Nie wiem dlaczego. Jednak nigdy nie gaśnie. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-08-2006, 11:01
|
|
|
Hugo, zaworu EGR chyba nie ma. Ale kłania ci się dokładne czyszczenie gaźnika, bo za jaki czas zacznie ci pewnie gasnąć. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-08-2006, 07:59
|
|
|
Wczoraj wymontowałem gaźnik, bo gaz ciężko chodził. Przesmarowałem WD-40 ośkę przepustnicy-trochę poszło też na przepustnicę. Zamontowałem z powrotem i jak na razie obroty są stałe-ok. 900, ale po dłuższej jeździe wchodzą na 1000-1100. Jednak nie przeszkadza mi to bardzo. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2006, 10:46
|
|
|
stolarek napisał/a: | ale ja już przejechałem tym samochodem ponad 250km |
1. obrotów uczy się TYLKO na wolnych - możesz przejechać nawet i 100 tysięcy km, ale jeśli nie będziesz go trzymać odpowiedni czas na wolnych obrotach, to się nie nauczy
2. po prostu zdechło Ci aku - mi kiedyś zdechło w ciągu 5 godzin - wieczorem jeszcze auto odpaliłem a już w nocy musiałem na pych... zdarza się, to część eksploatacyjna i się go po prostu wymienia |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2006, 12:18 Re: światła bez kluczyka
|
|
|
JCH napisał/a: | stolarek napisał/a: | ( zastanawiam się tylko jakim cudem w tym samochodzie po wyjęciu kluczyka nadal palą się światełka mijania????? a nie przełączają sie do pozycyjnych????) | Ponoć jest to patent którejs firmy (Fiata ?) |
W moim Punto po wyłączeniu silnika wszystkie światła gasły bez względu na pozycję przełącznika. Bardzo to było wygodne, bo nie trzeba było pamiętać o ich wyłączaniu.
Ale może Fiat ostatnio wpadł na jakić cudowny pomysł żeby to zmienić. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2006, 12:21
|
|
|
Nie wiem, jak w SS, ale Colt czy Galant po wyjęciu kluczyka gasi mijania (tylko postojowe zostają). Może jakiś patent w instalacji jest - zrobiony przez poprzedniego usera. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 28-08-2006, 13:06
|
|
|
W Carismie po wyjęciu kluczyka nic nie gaśnie i jest to straszne ale mam brzęczyk orginał i on przypomina o zgaszeniu świateł. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
stolarek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2006, 20:18
|
|
|
Cytat: | 2. po prostu zdechło Ci aku - mi kiedyś zdechło w ciągu 5 godzin - wieczorem jeszcze auto odpaliłem a już w nocy musiałem na pych... zdarza się, to część eksploatacyjna i się go po prostu wymienia |
Ale ja go nie mogę zostawić na wolnych bo sam gaśnie to co mam trzymac minimalnie gaz wciśnięty????? tak żeby ten 1000 sie utrzymywał??????? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-08-2006, 10:18
|
|
|
no nie bardzo - tak być nie powinno - być może jest jeszcze jakieś uszkodzenie lub inna przyczyna (brudna przepustnica), które trzeba zlikwidować |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2006, 13:17
|
|
|
stolarek napisał/a: | nie mogę zostawić na wolnych bo sam gaśnie |
Mi tak się zrobiło po padnięciu silnika (przez niektórych nazywanego krokowym) wolnych obrotów. Spróbuj odłączyć go (tzn. wyjąć z niego wtyczkę), i jeśli na rozgrzanym silniku nie będzie gasł to znaczy że to właśnie on był przyczyną problemów. |
|
|
|
 |
|