Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty....
Autor Wiadomość
stolarek
[Usunięty]

  Wysłany: 25-08-2006, 20:28   Obroty....

Koledzy. Niedawno byłem na mazurach. Wyjechałem z Łodzi i zgodnie z umową pojechałem do kumpla pod Wawkę. Tam przeładowaliśmy rzeczy do jego autka a moje zostało u niego w zamkniętym garaży na strzeżonym osiedlu. Po powrocie chcę otworzyć miśka, a tu centralny nie otwiera mi drzwi tyle te które kluczykiem przekręcam. Wsiadam, wkładam kluczyk, przekręcam a tu brak reakcji........ Załąmany zmęczony 4 godzinami jazdy z mazur w korku idę po miernik, a tu akumulatorek ma napięcie 0V dokładnie ZERO!!!!! wszystko zostało wyłaczone na 100% ( zastanawiam się tylko jakim cudem w tym samochodzie po wyjęciu kluczyka nadal palą się światełka mijania????? a nie przełączają sie do pozycyjnych????) Oczywiście kurs galopkiem po kable i próbujemy z samochodu znajomego pobrać prądy - nic. Rozrusznik nie jest w stanie zakręcic pełnego obrotu. No to kierunek sklep i nowy akumulator. Od tamtej pory ( od zeszłej soboty) autko gaśnie na skrzyżowaniach jeżeli nie trzymam lekko wciśniętego gazu. Potrafi też zdechnąć jak się długo hamuje z wciśnieętym sprzęgłem.
Co to może być??????????
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-08-2006, 20:43   

ECU (komputer sterujący silnikiem) się rozprogramował po wyładowaniu aku.
ECU zbiera informacje podczas jazdy z czujników i steruje pracą silnika (m.in obrotami). Teraz Twoje ECU "uczy się" od nowa, trwa to chyba około 15min pracy na wolnych obrotach.
Acha - silnik po odłączeniu zasilania ECU powinien trzymać obroty normalnie - to że nie trzyma bierze się z tego że z czasem brudzi się przepustnica itp, komputer musi się nauczyć.
Masz dwa wyjścia - albo poczekać aż się nauczy, albo wyczyścić przepustnicę i wyregulować obroty od nowa:)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 25-08-2006, 21:43   światła bez kluczyka

stolarek napisał/a:
( zastanawiam się tylko jakim cudem w tym samochodzie po wyjęciu kluczyka nadal palą się światełka mijania????? a nie przełączają sie do pozycyjnych????)
Ponoć jest to patent którejs firmy (Fiata :? ?)
Ale przecież Spejso piszczy jak zostawisz włączone światła, wyjmiesz kluczyk i otworzysz drzwi.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
stolarek
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2006, 16:24   

ale ja już przejechałem tym samochodem ponad 250km a nie moge po prostu właczyć samochodu na podwórku na luzie i tak go zostawić, bo gasnie. A jak wyczyścić przepustnicę???????? i wyregulować potem obroty????? a może w tym samochodzie jest coś takiego jak silniczek krokowy????? i może to on jest przyczyną????

@JCH: powinien piszczeć ale chwilową włącznik drzwiowy mam uwalony od strony kierowcy :D
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-08-2006, 17:40   

stolarek napisał/a:
A jak wyczyścić przepustnicę???????? i wyregulować potem obroty??


Czyszczenie przepustnicy strona Krzyzaka. Co do regulacji silnika to nie podaję linka, bo nie podałeś typu silnika (pierwsze 4 znaki).
Jak silniczek działał przed rozładowaniem to nie ma się co go czepiać.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-08-2006, 18:12   

Pytam z ciekawości. Mam gaźnik i nie wiem co to jest zawór EGR, ale na stronie Krzyżaka wyczytałem, że przez niego brudzi się przepustnica. Czy w moim silniku jest takowy zawór i czy może dojść (niekoniecznie z jego przyczyny) do zabrudzenia przepustnicy? Po odpaleniu rozgrzanego silnika przez pewien czas obroty utrzymują się na 500 rpm. Nie wiem dlaczego. Jednak nigdy nie gaśnie.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-08-2006, 11:01   

Hugo, zaworu EGR chyba nie ma. Ale kłania ci się dokładne czyszczenie gaźnika, bo za jaki czas zacznie ci pewnie gasnąć.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-08-2006, 07:59   

Wczoraj wymontowałem gaźnik, bo gaz ciężko chodził. Przesmarowałem WD-40 ośkę przepustnicy-trochę poszło też na przepustnicę. Zamontowałem z powrotem i jak na razie obroty są stałe-ok. 900, ale po dłuższej jeździe wchodzą na 1000-1100. Jednak nie przeszkadza mi to bardzo.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-08-2006, 10:46   

stolarek napisał/a:
ale ja już przejechałem tym samochodem ponad 250km

1. obrotów uczy się TYLKO na wolnych - możesz przejechać nawet i 100 tysięcy km, ale jeśli nie będziesz go trzymać odpowiedni czas na wolnych obrotach, to się nie nauczy
2. po prostu zdechło Ci aku - mi kiedyś zdechło w ciągu 5 godzin - wieczorem jeszcze auto odpaliłem a już w nocy musiałem na pych... zdarza się, to część eksploatacyjna i się go po prostu wymienia
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2006, 12:18   Re: światła bez kluczyka

JCH napisał/a:
stolarek napisał/a:
( zastanawiam się tylko jakim cudem w tym samochodzie po wyjęciu kluczyka nadal palą się światełka mijania????? a nie przełączają sie do pozycyjnych????)
Ponoć jest to patent którejs firmy (Fiata :? ?)

W moim Punto po wyłączeniu silnika wszystkie światła gasły bez względu na pozycję przełącznika. Bardzo to było wygodne, bo nie trzeba było pamiętać o ich wyłączaniu.
Ale może Fiat ostatnio wpadł na jakić cudowny pomysł żeby to zmienić.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-08-2006, 12:21   

Nie wiem, jak w SS, ale Colt czy Galant po wyjęciu kluczyka gasi mijania (tylko postojowe zostają). Może jakiś patent w instalacji jest - zrobiony przez poprzedniego usera.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 28-08-2006, 13:06   

W Carismie po wyjęciu kluczyka nic nie gaśnie i jest to straszne ale mam brzęczyk orginał i on przypomina o zgaszeniu świateł. 8)
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
stolarek
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2006, 20:18   

Cytat:
2. po prostu zdechło Ci aku - mi kiedyś zdechło w ciągu 5 godzin - wieczorem jeszcze auto odpaliłem a już w nocy musiałem na pych... zdarza się, to część eksploatacyjna i się go po prostu wymienia


Ale ja go nie mogę zostawić na wolnych bo sam gaśnie to co mam trzymac minimalnie gaz wciśnięty????? tak żeby ten 1000 sie utrzymywał???????
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-08-2006, 10:18   

no nie bardzo - tak być nie powinno - być może jest jeszcze jakieś uszkodzenie lub inna przyczyna (brudna przepustnica), które trzeba zlikwidować
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2006, 13:17   

stolarek napisał/a:
nie mogę zostawić na wolnych bo sam gaśnie

Mi tak się zrobiło po padnięciu silnika (przez niektórych nazywanego krokowym) wolnych obrotów. Spróbuj odłączyć go (tzn. wyjąć z niego wtyczkę), i jeśli na rozgrzanym silniku nie będzie gasł to znaczy że to właśnie on był przyczyną problemów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.